Ισχυρή αύξηση κερδών εμφάνισε στο τρίτο τρίμηνο του 2024 η ναυτιλιακή Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά. Παράλληλα, προχώρησε σε νέα συμφωνία χρηματοδότησης των υπό κατασκευή πλοίων της. 

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους 81,3 εκατ. δολαρίων κατά το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024, έναντι 43,7 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερο άλμα, φτάνοντας στα 82,7 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του έτους από 33,1 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Τα έσοδα από ταξίδια εκτινάχθηκαν στα 344,3 εκατ. δολάρια από 223,1 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Το TCE ανά πλοίο ανήλθε στα 18.843 δολάρια ημερησίως για το τρίτο τρίμηνο του 2024, έναντι 15.068 δολ. την ίδια περίοδο πέρυσι, ενδεικτικό των καλύτερων συνθηκών που επικρατούν στην αγορά

Παράλληλα, το ΔΣ της Star Bulk, ακολουθώντας την πολιτική που έχει χαράξει για την κατανομή κεφαλαίου ενέκρινε την διανομή μερίσματος ύψους 0,60 δολ. ανά μετοχή.

Ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, σχολίασε:

«Η εταιρεία μας παραμένει επικεντρωμένη στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας. Από τις αρχές του 2021, μέσω 15 συνεχόμενων πληρωμών μερισμάτων, έχουμε επιστρέψει λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές, μετά την εξυπηρέτηση του χρέους, άνω των 1,33 δισ. δολαρίων. Ταυτόχρονα, έχουμε εκμεταλλευτεί τις αυξημένες αξίες των πλοίων, πουλώντας 29 πλοία και αποκομίζοντας ακαθάριστα έσοδα ύψους 563 εκατ. δολαρίων».

«Μέρος αυτών των κεφαλαίων χρησιμοποιήθηκε περιστασιακά για επαναγορές μετοχών ύψους 443 εκατ. δολαρίων, σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από την καθαρή αξία ενεργητικού. Μεγάλο μέρος μετρητών διατηρούνται σε αποθεματικό για μελλοντικές ευκαιρίες ανανέωσης του στόλου, επαναγοράς μετοχών ή αποπληρωμής χρέους. Τέλος, έχουμε ενισχύσει τη χρηματοοικονομική μας θέση έχοντας μειώσει το καθαρό χρέος μας (ανά πλοίο) κατά την ίδια περίοδο κατά 53%.»

Αναφορικά με την συγχώνευση της εταιρείας με την Eagle Bulk, ο κ. Παππάς επισήμανε ότι έχει ήδη επιτύχει σημαντικές συνέργειες.

Νέα χρηματοδότηση

«Στο μέτωπο της χρηματοδότησης, λάβαμε έγκριση για μια νέα δανειακή διευκόλυνση ύψους 130 εκατ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση της παράδοσης των πέντε τελευταίας γενιάς οικολογικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών τύπου Kamsarmax, που θα παραλάβουμε το τελευταίο τρίμηνο του 2025 και το πρώτο εξάμηνο του 2026 στην Κίνα», επισήμανε ο Πέτρος Παππάς.

Τον Οκτώβριο του 2024, η εταιρεία υπέγραψε με έναν από τους υφιστάμενους δανειστές της συμφωνία για την χρηματοδότηση των πέντε υπό κατασκευή πλοίων, μετά την παράδοση τους, ύψους 130 εκατ. δολ., επταετούς διάρκειας.

Παράλληλα, η Star Bulk αποπλήρωσε τον περασμένο μήνα μία δόση της ABN ύψους 97,5 εκατ. δολαρίων που ήταν εξασφαλισμένη με 6 πλοία της και κατά συνέπεια τα πλοία είναι πλέον ελεύθερα βαρών.

Αισιοδοξία για την αγορά ξηρού φορτίου

Όσον αφορά την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, ο κ. Παππάς επισήμανε ότι παραμένει αισιόδοξος για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της, δεδομένης της ευνοϊκής εικόνας της προσφοράς, των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών και των πρόσφατων μέτρων της κινεζικής κυβέρνησης για την τόνωση της οικονομίας.

«Σε μια περίοδο αυξημένων γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων, παραμένουμε επικεντρωμένοι στην ενεργό διαχείριση του ποικιλόμορφου στόλου μας που είναι εξοπλισμένος με scrubber για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες της αγοράς», τόνισε.

Διαβάστε επίσης:

Ο Πάνος Λασκαρίδης αγόρασε δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών υπό ναυπήγηση

MSC: Διαχειρίζεται πλοία 6,2 εκατομμυρίων TEUs – Σύντομα θα ελέγχει το 31% της παγκόσμιας χωρητικότητας

Eurodry (Αριστείδης Πίττας): Αναχρηματοδότησε τα δάνειά της