• Ναυτιλία

    Πέτρος Παππάς: Πλοίο της Star Bulk κρατήθηκε λόγω δικαστικής διαμάχης για «χαμένο» εμπόρευμα

    • NewsRoom
    Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής

    Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής


    Φορτηγό πλοίο της ναυτιλιακής Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, αναγκάστηκε να παραμείνει σε λιμάνι της Ινδίας λόγω μία διαμάχης που έχει ξεσπάσει σχετικά με τον φορτίο που μετέφερε.

    Την Δευτέρα εκδόθηκε «εντάλματος σύλληψης» του χωρητικότητας 63,300 dwt ultramax Kaley (κατασκευής 2015) κατόπιν αιτήματος της εταιρείας Indian Potash Limited (IPL), η οποία ισχυρίστηκε ότι το πλοίο δεν της παρέδωσε όλο το φορτίο που είχε φορτώσει στο ρωσικό λιμάνι Ust-Luga.

    Όπως αναφέρει το tradewinds, η ινδική εταιρεία εισαγωγής λιπασμάτων, υποστήριξε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Γκουτζαράτ στο Αχμενταμπάντ ότι αγόρασε 60.500 μετρικούς τόνους λιπάσματος από την Chasemax International DMCC του Ντουμπάι, η οποία κανόνισε να το μεταφέρει στην Ινδία με το πλοίο Kaley.

    Η συμφωνία με τον πωλητή προέβλεπε ότι μόλις το πλοίο έφτανε στα ινδικά ύδατα, 30.000 τόνοι του λιπάσματος θα εκφορτώνονταν στο λιμάνι Deendayal στην Kandla, ενώ οι υπόλοιποι θα εκφορτώνονταν στη Mundra.

    Το λίπασμα φορτώθηκε κανονικά στο λιμάνι Ust-Luga της Βαλτικής και οι σχετικές φορτωτικές έδειχναν τη σωστή ποσότητα του φορτίου βρίσκονταν στο πλοίο. Έτσι, η IPL κατέβαλε στην Chasemax 20,28 εκατ. δολάρια για το λίπασμα.

    Η διαφωνία που οδήγησε στη σύλληψη του Kaley ξέσπασε αφού το πλοίο ολοκλήρωσε την εκφόρτωση του μισού φορτίου λιπάσματος στο λιμάνι Deendayal.

    Η IPL ισχυρίστηκε ότι μετά την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης στο εν λόγω λιμάνι, ένας επιθεωρητής που είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει έλεγχο, διαπίστωσε ότι είχαν εκφορτωθεί μόνο 29.738 τόνοι λιπάσματος. Υπήρχε έλλειμμα 262 τόνων.

    Παράλληλα, η εταιρεία επισήμανε ότι  ο επικεφαλής αξιωματικός και ο πλοίαρχος του Kaley αρνήθηκαν να υπογράψουν την έκθεση του επιθεωρητή ή να αναγνωρίσουν ότι υπήρχε έλλειμμα.

    Έτσι, η εταιρεία εισαγωγής λιπασμάτων κατέθεσε νομική αξίωση κατά του Kaley κατά την άφιξή του στο λιμάνι Mundra, ενώ το ένταλμα σύλληψης επιδόθηκε λίγο πριν από την αναχώρησή του πλοίου, στις 22 Ιουλίου.

    Η IPL ζητά 101.001 δολάρια για τους 262 τόνους λιπάσματος που λείπουν και επιπλέον 20.000 δολάρια για δικαστικά έξοδα.

    Σημειώνεται ότι το ρωσικό λίπασμα δεν περιλαμβάνεται επί του παρόντος στις κυρώσεις που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωσης σε διάφορα προϊόντα της Ρωσίας.

    Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Comtrade των Ηνωμένων Εθνών, η Ρωσία εξήγαγε λιπάσματα αξίας σχεδόν 6,6 δισ. δολαρίων σε 57 χώρες το 2023. Με τους μεγαλύτερους αγοραστές της να είναι η Βραζιλία, η Ινδία και οι ΗΠΑ.

    Διαβάστε επίσης:

    Dynagas LNG Partner (Γιώργος Προκοπίου): Διανομή μερίσματος 0,5625 δολάρια

    Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε έσοδα 5,5 εκατ., ναυπηγεί 2 νεότευκτα και διαχειρίζεται 23 πλοία

    H Carnival παρήγγειλε τρία κρουαζιερόπλοια στη Fincantieri συνολικής αξίας 2 δισ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ