Στην πώληση δύο bulkers προχώρησε η Star Bulk του Πέτρου Παππά, εν μέσω της αύξησης των τιμών των μεγάλων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή πούλησε στην δανέζικη Norden τα capesize Star Borealis και Star Polaris, χωρητικότητας 179,500 dwt έκαστο που ναυπηγήθηκαν και τα δύο το 2011, έναντι 32,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.

Τα δύο πλοία είχαν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του Star Borealis εκτιμάται στα 29,5 εκατ. δολάρια και του Star Polaris στα 29,9 εκατ. δολάρια.

Ακόμη και μετά την πώληση, η Star Bulk εξακολουθεί να είναι μία εισηγμένη ναυτιλιακή με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως.

Διαθέτει 126 bulkers μετά την πώληση- εκ των οποίων 17 Newcastlemax, 22 Capesize, 7 Post Panamax, 41 Kamsarmax, 2 Panamax, 20 Ultramax και 17 Supramax.

Παρά τη μείωση των εσόδων και των κερδών στο τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, το 2022 η Star Bulk εμφάνισε έσοδα 1,44 δισ. δολάρια και κέρδη 566 εκατ. δολάρια.

Θετικές εκτιμήσεις για τα capesize

Σύμφωνα με την VesselsValues από τις αρχές Μαρτίου, οι τιμές των Capesize έχουν αυξηθεί σε όλες τις ηλικίες, με τα πιο σύγχρονα να καταγράφουν την μεγαλύτερη άνοδο.

Επιπλέον, καθώς εισερχόμαστε στο παραδοσιακά ισχυρότερο δεύτερο τρίμηνο, η ζήτηση για τα πλοία Capesize έχει εκτοξευθεί στα ύψη, ενισχύοντας περαιτέρω τις αξίες των συγκεκριμένων bulkers.

Η Κίνα έχει άρει τους περιορισμούς στον αυστραλιανό άνθρακα που επιβλήθηκαν λόγω των πολιτικών εντάσεων μεταξύ των δύο χωρών το 2020, ενώ είχε προηγηθεί ανάλογη κίνηση για τέσσερις μεγάλους εισαγωγείς. Ως εκ τούτου, η ζήτηση αναμένεται να εκτιναχθεί τις επόμενες εβδομάδες, κάτι που θα είναι ευνοϊκό για τα κέρδη των Capesize.

Οι ναύλοι έχουν αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές Μαρτίου και υπάρχει αισιοδοξία ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες, αναφέρει η VV.

Διαβάστε ακόμη:

Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις σε μεταχειρισμένα bulkers – Ποιοι αγόρασαν

Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors) για αγορά ξηρού φορτίου: Η υπομονή είναι αρετή