ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άλμα κερδών και εσόδων και νέες δανειακές συμφωνίες ανακοίνωσε για το 2024 η ναυτιλιακή Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024 τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 42,4 εκατ. δολάρια έναντι 39,7 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Τα έσοδα εκτινάχθηκαν στα 308,9 εκατ. δολάρια έναντι 263,5 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Στο σύνολο του 2024 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 1,26 δισ. δολάρια έναντι 949,27 εκατ. δολαρίων την προηγούμενη χρήση και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 304,6 εκατ. δολάρια από 173,55 εκατ. δολάρια το 2023.
Η εταιρεία ανακοίνωσε νέες δανειακές συμβάσεις με τον CEO της Πέτρο Παππά να επισημαίνει: «Από πλευράς χρηματοδότησης, συνεχίζουμε να επωφελούμαστε από το έντονο ενδιαφέρον των μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για δανεισμό στην Star Bulk. Έχουμε αντλήσει με επιτυχία νέα δάνεια και αναχρηματοδοτήσαμε υφιστάμενες διευκολύνσεις με ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους, μειώνοντας το κόστος και παρατείνοντας παράλληλα τις λήξεις.»
Συγκεκριμένα η εισηγμένη ναυτιλιακή σύναψε συμφωνία δανείου με την ING Bank ύψους 185 εκατ. δολαρίων τον Ιανουάριο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την αναχρηματοδότηση προηγούμενου δανείου με την ίδια τράπεζα. Το νέο δάνειο είναι εξασφαλισμένο με 17 πλοία.
Τον Δεκέμβριο του 2024, η εταιρεία έλαβε έγκριση από την Taipei Fubon Commercial Bank για ποσό δανείου ύψους έως και 43 εκατ. δολαρίων, το οποίο αναμένεται να αντλήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2025. Ανάλογη έγκριση έλαβε και από την ABN Amro για ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση ύψους έως 50 εκατ. δολάρια.
Συγκρατημένη αισιοδοξία
Αισιόδοξος για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου, παρά τις τρέχουσες προκλήσεις, εμφανίστηκε ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς: «Κοιτάζοντας μπροστά, ενώ το πρώτο τρίμηνο είναι παραδοσιακά πιο αδύναμο και οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες συνεχίζονται, παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου. Το βιβλίο παραγγελιών παραμένει χαμηλό, με περιορισμένα κίνητρα για νέες παραγγελίες πλοίων δεδομένων των σημερινών συνθηκών τιμολόγησης και αγοράς, παρά τη γήρανση του παγκόσμιου στόλου».
«Με τον ισχυρό ισολογισμό μας, την κλίμακα και τη βαθιά τεχνογνωσία στον κλάδο, η Star Bulk είναι σε καλή θέση για να αξιοποιήσει τις μελλοντικές ευκαιρίες και να συνεχίσει να προσφέρει αξία στους μετόχους μας», τόνισε.
Νέα μερισματική πολιτική
Η Star Bulk ανακοίνωσε μέρισμα 0,09 δολάρια, από 0,60 δολάρια το προηγούμενο τρίμηνο, μετά την αλλαγή της μερισματικής πολιτικής της.
Ο CEO της εταιρείας επισήμανε: «Πρόσφατα, ανακοινώσαμε τροποποιημένη μερισματική πολιτική παράλληλα με μια νέα απόφαση για επαναγορά μετοχών ύψους 100 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με αυτή την πολιτική, η εταιρεία μπορεί να διαθέσει έως και το 60% των πλεοναζουσών ταμειακών ροών για μερίσματα, με το υπόλοιπο ποσό να προορίζεται για ευκαιριακές επαναγορές μετοχών, αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και ανανέωση του στόλου. Γι’ αυτό το τρίμηνο, η πλεονάζουσα ταμειακή ροή ανήλθε σε 17,6 εκατομμύρια δολάρια. Το Διοικητικό μας Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους $0,09 ανά μετοχή και δαπανήσαμε πάνω από 7,4 εκατομμύρια δολάρια για την επαναγορά 500.000 μετοχών τον Ιανουάριο. Συνολικά, έχουμε επαναγοράσει περίπου 900.000 μετοχές από την ανανέωση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών μας και μετά».
Ανανέωση στόλου
Τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2024, η εταιρεία παρέδωσε στους νέους ιδιοκτήτες τα πλοία Star Hydrus, Imperial Eagle και Diva που είχε πουλήσει νωρίτερα.
Επίσης, στις 6 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους συμφώνησε στην πώληση του πλοίου Bittern, το οποίο θα παραδώσει εντός του δευτέρου τριμήνου του 2025.
Σύμφωνα με τον κ. Παππά, η εταιρεία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ενοποίηση συστημάτων και διαδικασιών, δημιουργώντας την καλύτερη στην κατηγορία της πλατφόρμα πλοιοκτησίας και διαχείρισης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα τόσο της Star Bulk όσο και της πρώην Eagle Bulk.
«Τηρώντας τη δέσμευσή μας για συνέργειες, έχουμε μειώσει σωρευτικά το κόστος κατά 21,8 εκατ. δολάρια από τον Απρίλιο 2024», επισήμανε.
Διαβάστε επίσης:
Μαρία Αγγελικούση: H νεοαποκτηθείσα Altera Shuttle Tankers μετονομάστηκε σε Maran Shuttle Tankers
Thenamaris: Μυστήριο με εκρήξεις σε δεξαμενόπλοιο της ναυτιλιακής της οικογένειας Μαρτίνου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
