ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία πούλησε τα χωρητικότητας 115,341 dwt Wonder Bellatrix (κατασκευής 2006) και Wonder Polaris (κατασκευής 2005) στην συνολική τιμή των 72 εκατ. δολαρίων.
Τα συγκεκριμένα πλοία είχε εξαγοράσει η Castor Maritime -η πρώτη ναυτιλιακή του κ. Παναγιωτίδη- σε αρκετά χαμηλότερη τιμή, σχεδόν 32 εκατ. δολάρια συνολικά.
Συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2021 εξαγόρασε το Wonder Bellatrix στην τιμή των 18,15 εκατ. δολαρίων και τον Φεβρουάριο του 2021 το Wonder Polaris έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του μήνα η Toro είχε ανακοινώσει την πώληση του χωρητικότητας 106,162 dwt aframax τάνκερ Wonder Avior (κατασκευής 2004) στην τιμή των 30,1 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Η κίνηση αυτή έφερε στα ταμεία της κέρδη περίπου 19,6 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων τυχόν δαπανών που σχετίζονται με τη συναλλαγή.
Ο Πέτρος Παναγιωτίδης προχώρησε στην ίδρυση της Toro, της δεύτερης ναυτιλιακής του, τον Νοέμβριο του 2022, ακολουθώντας το μοντέλο του spin-off, την τακτική που έχουν υιοθετήσει αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για να διευρύνουν την επενδυτική τους βάση και να αποφέρουν αξία στους μετόχους τους.
Συγκεκριμένα, μετέφερε στην Toro, τα οκτώ τάνκερ κατασκευής 2004 έως 2006 που είχε στον στόλο της η Castor Maritime, η οποία δραστηριοποιείται πλέον αμιγώς στη μεταφορά ξηρού φορτίου.
Η νέα εταιρεία έκανε πρεμιέρα στην αγορά του Nasdaq τον περασμένο μήνα. Για κάθε δέκα μετοχές της Castor οι μέτοχοι έλαβαν μία μετοχή της Τoro.
Άνοιγμα στα LPG
Λίγο νωρίτερα, στα τέλη Απριλίου η Toro ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνίες για την εξαγορά τριών πλοίων LPG χωρητικότητας 5.000 cbm ιαπωνικής κατασκευής του 2015 και ενός πλοίου LPG ίδιας χωρητικότητας, ιαπωνικής κατασκευής του 2020.
Η συνολική τιμή αγοράς για τα τέσσερα πλοία μεταφοράς υγραερίου ήταν 70,7 εκατομμύρια δολάρια. Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι τα LPG carriers ανήκαν στην StealthGas του Χάρη Βαφειά.
Πρόσφατα ο Πέτρος Παναγιωτίδης διοχέτευσε στην νεοεισηγμένη ναυτιλιακή του 19,47 εκατ. δολάρια, αποκτώντας μέσω της εταιρείας του Pani Corp. επιπλέον κοινές μετοχές σε αυτήν.
Με την κίνηση αυτό ο βασικός μέτοχος της Toro ελέγχει το 47,4% των κοινών μετοχών της εταιρείας, και το 100% των προνομιούχων μετοχών. Κατά συνέπεια, ελέγχει το 99,8% των δικαιωμάτων ψήφου της ναυτιλιακής.
Διαβάστε ακόμη:
Πέτρος Παναγιωτίδης: Η Toro πούλησε τάνκερ με κέρδος 19,6 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη