• Ναυτιλία

    Πέτρος Παναγιωτίδης: Συνεχίζει το μπαράζ πωλήσεων των πλοίων της Castor Maritime

    O Πέτρος Παναγιωτίδης (δεξιά) κατά την βράβευση του στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2023

    O Πέτρος Παναγιωτίδης (δεξιά) κατά την βράβευση του στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2023


    Σε μία ακόμη πώληση ενός εκ των παλαιότερων πλοίων της προχώρησε η Castor Maritime του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη.

    Από τον Μάρτιο ο πλοιοκτήτης έχει πραγματοποιήσει μπαράζ πωλήσεων τάνκερ και bulkers εκμεταλλευόμενος την εκτίναξη των τιμών στη second hand αγορά και εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πούλησε το χωρητικότητας 180,200-dwt φορτηγό πλοίο Magic Orion (κατασκευής 2006), στην τιμή των 17,8 εκατ. δολαρίων, με κέρδος 300.000 δολαρίων.

    Πρόκειται για το μοναδικό capesize του στόλου της, το οποίο είχε εξαγοράσει το Μάρτιο του 2021 έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων.

    Τον περασμένο μήνα, η Castor Maritme πούλησε το panamax Magic Moon, ναυπήγησης 2005, χωρητικότητας 76,600 dwt, έναντι 11,8 εκατ. δολαρίων. Από τη συγκεκριμένη πώληση θα καταγράψει το τέταρτο τρίμηνο του 2023 καθαρό κέρδος 3 εκατ. δολάρια, εξαιρουμένων τυχόν δαπανών που σχετίζονται με συναλλαγές.

    Οι προηγούμενες πωλήσεις

    Η ναυτιλιακή πούλησε το Magic Rainbow, τύπου Panamax, κατασκευής 2007, έναντι 12,6 εκατ. δολαρίων, με κέρδη 4,4 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης ένα φορτηγό πλοίο kamsarmax κατασκευής 2010, το Magic Twilight, στην τιμή των 17,5 εκατομμυρίων δολαρίων, με κέρδος περίπου 4 εκατ. δολαρίων.

    Ακολούθησε η πώληση του Kamsarmax Magic Argo, κατασκευής 2009, έναντι 15,75 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας κέρδη 3 εκατ. δολαρίων.

    Η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία πούλησε ακόμη τα πλοία, Magic Sun, κατασκευής του 2001 και το Magic Phoenix, ναυπήγησης του 2008 για 6,55 και 14 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.

    Μετά τις πωλήσεις, ο στόλος της ναυτιλιακής περιλαμβάνει 13 bulkers και δύο containerships.

    H Castor Maritime, ιδρύθηκε από τον Πέτρο Παναγιωτίδη τον Σεπτέμβριο του 2017 με ένα μόλις πλοίο.

    Εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2019 και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 είχε στόλο με 20 bulkers και εννέα τάνκερ.

    Η νέα εταιρεία

    Οκτώ τάνκερ της μεταφέρθηκαν στην spin-off εταιρεία που δημιούργησε ο πλοιοκτήτης τον Νοέμβριο του 2022, με την ονομασία Toro.

    Η νέα ναυτιλιακή έκανε πρεμιέρα στην αγορά του Nasdaq τον περασμένο Μάρτιο. Για κάθε δέκα μετοχές της Castor οι μέτοχοι έλαβαν μία μετοχή της Τoro.

    Έκτοτε προχώρησε και αυτή στην πώληση των περισσότερων δεξαμενόπλοιων της, με σημαντικά κέρδη, και έκανε άνοιγμα στην αγορά των LPG.

    Eξαγόρασε από την StealthGas του Χάρη Βαφειά τρία πλοία LPG χωρητικότητας 5.000 cbm ιαπωνικής κατασκευής του 2015 και ένα πλοίου μεταφοράς LPG ίδιας χωρητικότητας, ιαπωνικής κατασκευής του 2020.

    Η συνολική επένδυση ανήλθε στα 70,7 εκατ. δολάρια.

    Στα 20α Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2023 που πραγματοποιήθηκαν 1η Δεκεμβρίου, απονεμήθηκε στον Πέτρο Παναγιωτίδη το Βραβείο Επόμενης Γενιάς στη Ναυτιλία, που δίδεται σε προσωπικότητες του κλάδου ηλικίας έως 40 ετών.

    Διαβάστε ακόμη:

    Σήμερα η εισαγωγή της Okeanis Eco Tankers του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

    Μαρίνα Χατζηπατέρα: Κορυφαία Καινοτόμος Ναυτιλιακή Τραπεζίτισσα και ένθερμος υποστηρικτής των δικαιωμάτων LGBTQ+

    Νίκος Τσάκος (ΤΕΝ): Διατηρούμε πάντα έναν σύγχρονο και υψηλής ποιότητας στόλο



    ΣΧΟΛΙΑ