ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σε μπαράζ πωλήσεων πλοίων, κυρίως τάνκερ, έχει προχωρήσει από τον Απρίλιο ο εφοπλιστής Πέτρος Παναγιωτίδης εκμεταλλευόμενος την εκτίναξη των τιμών στη second hand αγορά και εξασφαλίζοντας κέρδη άνω των 120 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για πλοία που είχε εξαγοράσει η Castor Maritime, η εταιρεία που ίδρυσε ο κ. Παναγιωτίδης τον Σεπτέμβριο του 2017 με ένα μόλις πλοίο, εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2019 και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 είχε στόλο με 20 bulkers και εννέα τάνκερ.
Εν συνεχεία, οκτώ τάνκερ της μεταφέρθηκαν στην spin-off εταιρεία που δημιούργησε ο πλοιοκτήτης τον Νοέμβριο του 2022, με την ονομασία Toro, ακολουθώντας την τακτική που έχουν υιοθετήσει αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για να διευρύνουν την επενδυτική τους βάση και να αποφέρουν αξία στους μετόχους τους.
Σύμφωνα με τη VesselsValue η αξία των οκτώ δεξαμενόπλοιων που εντάχθηκαν στην Τoro κυμαίνονταν τότε στα 200 εκατ. δολάρια.
Η νέα ναυτιλιακή έκανε πρεμιέρα στην αγορά του Nasdaq τον περασμένο Μάρτιο. Για κάθε δέκα μετοχές της Castor οι μέτοχοι έλαβαν μία μετοχή της Τoro.
Τον Απρίλιο η νεοεισηγμένη εταιρεία προχώρησε στην πρώτη πώληση πλοίου, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.
Οι κερδοφόρες κινήσεις
Συγκεκριμένα η εταιρεία έκλεισε συμφωνία για την πώληση του χωρητικότητας 106,162 dwt aframax τάνκερ Wonder Avior (κατασκευής 2004) στην τιμή των 30,1 εκατ. δολαρίων. Η κίνηση αυτή έφερε στο ταμείο της κέρδη 19,6 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων τυχόν δαπανών που σχετίζονται με τη συναλλαγή.
Το συγκεκριμένο πλοίο είχε εξαγοράσει πριν από δύο χρόνια η Castor Maritime μαζί με τέσσερα ακόμη τάνκερ από την Eletson των οικογενειών Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικωφ η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα ρευστότητας, έναντι 49,25 εκατ. δολαρίων.
Ακολούθησε τον Μάιο η πώληση των χωρητικότητας 115,341 dwt Wonder Bellatrix (κατασκευής 2006) και Wonder Polaris (κατασκευής 2005) στην συνολική τιμή των 72 εκατ. δολαρίων. Τα ακαθάριστα κέρδη της Toro ανήλθαν σε 42,9 εκατ. δολάρια.
Τα συγκεκριμένα πλοία είχε εξαγοράσει η Castor Maritime σε αρκετά χαμηλότερη τιμή, σχεδόν 32 εκατ. δολάρια συνολικά. Συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2021 εξαγόρασε το Wonder Bellatrix στην τιμή των 18,15 εκατ. δολαρίων και τον Φεβρουάριο του 2021 το Wonder Polaris έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων.
Τον Ιούνιο η Toro προχώρησε στην πώληση του τάνκερ aframax LR2, Wonder Musica (κατασκευής 2004), στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων.
Η συναλλαγή απέφερε στη ναυτιλιακή καθαρό κέρδος 17 εκατομμυρίων δολαρίων.
O εφοπλιστής είχε εξαγοράσει το πλοίο με την τότε ονομασία Alonissos από την Eleston τον Απρίλιο του 2021 για 11,1 εκατομμύρια δολάρια!
Τέλος, τον Σεπτέμβριο η Toro ανακοίνωσε την πώληση των δεξαμενόπλοιων Wonder Formosa, κατασκευής 2006 και Wonder Vega, κατασκευής 2005, έναντι 18 εκατ. δολαρίων και 31,5 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Τα κέρδη της από τη συγκεκριμένη συναλλαγή αναμένονται στα 26,7 εκατ. δολάρια.
Άνοιγμα στα LPG
Στα τέλη Απριλίου η Toro ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνίες για την εξαγορά τριών πλοίων LPG χωρητικότητας 5.000 cbm ιαπωνικής κατασκευής του 2015 και ενός πλοίου LPG ίδιας χωρητικότητας, ιαπωνικής κατασκευής του 2020.
Η συνολική τιμή αγοράς για τα τέσσερα πλοία μεταφοράς υγραερίου ήταν 70,7 εκατομμύρια δολάρια. Τα LPG carriers ανήκαν στην StealthGas του Χάρη Βαφειά.
Πρόκειται για τα πλοία Dream Vermax, Dream Syrax, Dream Arrax και Dream Terrax.
Κατά την εξαγορά ο Πέτρος Παναγιωτίδης εξέφρασε την πεποίθηση του ότι τα θεμελιώδη του κλάδου LPG είναι ελκυστικά και έχουν θετικές μελλοντικές προοπτικές.
Παράλληλα επισήμανε ότι η Toro εξακολουθεί να αναζητά περαιτέρω ευκαιρίες για ανανέωση, ανάπτυξη και διαφοροποίηση του στόλου της με την προσθήκη υψηλής ποιότητας χωρητικότητας.
Οι κινήσεις της Castor Maritime
Σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της προχώρησε και η άλλη εταιρεία του Πέτρου Παναγιωτίδη, η Castor Maritime, αποκομίζοντας κέρδη, αν και αρκετά λιγότερα σε σχέση με αυτά των τάνκερ.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή πούλησε το Magic Rainbow, τύπου Panamax, κατασκευής 2007, έναντι 12,6 εκατ. δολαρίων, με κέρδη 4,4 εκατ. δολαρίων.
Επίσης πούλησε ένα φορτηγό φορτηγό kamsarmax κατασκευής 2010, το Magic Twilight, στην τιμή των 17,5 εκατομμυρίων δολαρίων, με κέρδος περίπου 4 εκατ. δολαρίων.
Πρόσφατα συμφώνησε και την πώληση του Kamsarmax Magic Argo, κατασκευής 2009, έναντι 15,75 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας κέρδη 3 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη:
Νικόλας Πατέρας: Η Contships ενισχύει τον στόλο της – Εξαγόρασε feeder containership
Deal άνω των €700 εκατ. με Renault-Volvo επιδιώκει γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός
______________________
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις
Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα