• Ναυτιλία

    Petrofin: Στα 15 δισ. δολάρια η ναυτιλιακή χρηματοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες

    Petrofin Research

    Πηγή: petrofin.gr


    Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Petrofin για την παγκόσμια τραπεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση, το χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών παρουσίασε σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση κατά 13%.

    Αναλυτικότερα, από 13 δισ. δολάρια που ήταν το 2022 διαμορφώθηκε σε 15 δισ. δολάρια το 2023. Το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας αυξήθηκε από 4,6% σε 5,2%.

    Επίσης, ο δανεισμός των 40 κορυφαίων τραπεζών προς τη ναυτιλία το 2023 ανέρχεται σε 284,27 δισ. δολάρια, έναντι 282,89 δισ. δολαρίων το 2022.

    Ταυτόχρονα ο δείκτης της Petrofin Index για την παγκόσμια ναυτιλιακή χρηματοδότηση, εμφανίζει αύξηση στο 62 στο τέλος του 2023 από 61 το 2022.

    Στην ετήσια έκθεση αναφέρεται ότι η συνολική άνοδος της τραπεζικής χρηματοδότησης προς τη ναυτιλία αντιστρέφει ελαφρώς την πτωτική τάση που καταγράφεται από το 2011.

    Ειδικότερα, οι τράπεζες της Ασίας και της Αυστραλίας (APAC) παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, ιδίως το μερίδιο αγοράς τους, το οποίο αυξήθηκε από 43% σε 45%.

    Επίσης, το χαρτοφυλάκιό τους ανέρχεται σε 127,94 δισ. δολάρια, έναντι 120,83 δισ. δολαρίων το 2022.

    Οι ευρωπαϊκές τράπεζες παρουσιάζουν οριακή μείωση, όμως εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τον μεγαλύτερο τομέα χρηματοδότησης πλοίων με 50% στην λίστα των 40 κορυφαίων τραπεζών που δανείζουν την ναυτιλία, με χαρτοφυλάκιο 141 δισ. δολάρια. Τα χαρτοφυλάκια των γαλλικών και βελγικών και άλλων ευρωπαϊκών τραπεζών παρουσίασαν επίσης αυξήσεις.

    Σύμφωνα με την Petrofin Research, ο συνολικός παγκόσμιος τραπεζικός δανεισμός όλων των τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών τραπεζών, πλησιάζει τα 375 δισ. δολάρια , δηλαδή περίπου το 62% όλων των τύπων του παγκόσμιου συνολικού ποσού χρηματοδότησης πλοίων.

    Κατά την περσινή χρονιά, το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 67%. Το συνολικό ποσό για την παγκόσμια χρηματοδότηση πλοίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μορφών δανεισμού (τράπεζες, χρηματοδοτική μίσθωση, οργανισμοί εξαγωγικών πιστώσεων, εναλλακτικοί πάροχοι, κ.λ.π) ανέρχεται σε περίπου 600 δισ. δολάρια.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι η Clarkson’s εκτιμά την αξία του παγκόσμιου στόλου σε 1,5 τρισ. δολάρια.

    Διαβάστε επίσης:

    Λιμάνι Βαρκελώνης: Αύξηση στην κίνηση κοντέινερ κατά 8,2% και συνεργασία με τη Σαγκάη

    H Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η HELMEPA ενισχύουν τον μακροχρόνιο δεσμό συνεργασίας τους

    Δημήτρης Φαφαλιός: Οι Ρυθμιστικές Αρχές πρέπει να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των δύο βασικών οικονομικών μοντέλων της ναυτιλίας



    ΣΧΟΛΙΑ