ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την εκτίμηση ότι τα κερδοφόρα ναύλα στην αγορά των τάνκερ μπορεί να καθυστερήσουν μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2022, εξέφρασε ο αναλυτής της Bimco, Peter Sand, στο τελευταίο του report για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Όπως εξήγησε, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η πανδημία συνεχίζεται, βάζοντας φρένο στη ζήτηση πετρελαίου.
“Καθώς οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων διατηρούν τα πλοία τους, ελπίζοντας σε καλύτερες εποχές και δεν βρίσκονται κοντά στη χρεοκοπία, η πανδημία επεκτείνει συνεχώς το χρονοδιάγραμμα της ανάκαμψης. Οι νέες μεταλλάξεις του ιού και η αναζωπύρωση της πανδημίας σε περιοχές του πλανήτη με χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, συνεχίζουν να καθυστερούν την ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου”, τόνισε ο αναλυτής.
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα, καθώς η πραγματική αύξηση του όγκου της ζήτησης για δεξαμενόπλοια την τελευταία δεκαετία, προέρχεται κυρίως από τις χώρες που έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού και οι οποίες, ως εκ τούτου, αντιμετωπίζουν τώρα νέες εστίες κρουσμάτων, υπογράμμισε.
Το βλέμμα στις ΗΠΑ
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο είναι αυτή τη στιγμή κάτω από τα επίπεδα που βρισκόταν προ της πανδημίας, η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές μειώνεται επειδή τα αποθέματα που συσσωρεύτηκαν το καλοκαίρι πέρυσι χρησιμοποιούνται τώρα. Στην πραγματικότητα, τα αποθέματα αργού πετρελαίου των ΗΠΑ βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2015, στα 1.053 εκατομμύρια βαρέλια, πολύ κάτω από τον Ιούνιο του 2020, όταν είχαν φτάσει τα 1.195 εκατομμύρια βαρέλια, τόνισε ο Sand.
Τα χαμηλότερα αποθέματα και η αυξανόμενη ζήτηση υποδηλώνουν ότι είτε οι ΗΠΑ θα πρέπει να αρχίσουν να παράγουν περισσότερο αργό πετρέλαιο είτε θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τις εισαγωγές, ένα σενάριο που θα ήταν επωφελές για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι ΗΠΑ υπήρξαν ηγετική φωνή στις εκκλήσεις προς τον ΟΠΕΚ να αυξήσει την παραγωγή, καθώς οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξήθηκαν.
Καθώς πλησιάζει ο χειμώνας του Βορρά, που αποτελεί παραδοσιακά την πιο ισχυρή περίοδο της αγοράς των τάνκερ, η ζήτηση θα παραμείνει υποτονική, με λίγες ελπίδες να πετύχουν τα δεξαμενόπλοια κερδοφόρα ναύλα στις ανοιχτές συναλλαγές φέτος, εκτός εάν τα εποχικά ζητήματα μπορούν να τονώσουν την υποκείμενη ζήτηση για να αυξήσουν τα κέρδη, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco.
Καθώς η ζήτηση προβλέπεται να υπερβεί κατά το 2022 τα επίπεδα του 2019, οι προοπτικές για τον τομέα των τάνκερ είναι καλύτερες για το επόμενο έτος. “Αυτό σημαίνει, ότι το καλύτερο και το καλό δεν είναι πάντα το ίδιο πράγμα και τα κερδοφόρα ναύλα μπορεί να μην γίνουν πραγματικότητα μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2022”, εκτίμησε ο Sand.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βανδάλισαν κτίριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Σόφια σε διαδήλωση κατά της ένταξης της Βουλγαρίας στο ευρώ
- Συναγερμός στη Γαλλία για επίθεση με μαχαίρι στη Μιλούζ – Πληροφορίες για έναν νεκρό και τραυματίες
- Σημαντική χειρονομία: Η επιστροφή στην Ελλάδα ενός κλεμμένου αρχαίου αγγείου
- Metlen: Η εισαγωγή στο LSE, τα μέταλλα και η προσδοκία για €2 δισ. EBITDA οδηγούν σε re-rating τη μετοχή
