ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά των bulk carriers, προκειμένου να ανανεώσουν και να επεκτείνουν τους στόλους τους, αναζητούν οι Έλληνες εφοπλιστές. Οι εκτιμήσεις για το 2021 δείχνουν ότι η χρονιά θα είναι καλύτερη σε σχέση με φέτος. Ιδιαίτερα από το δεύτερο εξάμηνο της νέας χρονιάς, οι ναυτιλιακές εταιρείες αναμένουν υψηλότερους ναύλους.
Σύμφωνα με τον Αριστείδη Πίττα, το πρώτο εξάμηνο του 2021, ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο, δεν αναμένεται τόσο δυνατό. Η κατάσταση θα αρχίσει ίσως να αλλάζει από το ΄β τρίμηνο του 2021 και οι ναύλοι θα ανέβουν από το τρίτο τρίμηνο του έτους και μετά.
Σε κάθε περίπτωση ξεκαθάρισε ο κ. Πίττας σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Eurodry για το τρίτο τρίμηνο του 2020, ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα bulk carriers το 2021 θα είναι καλύτερος σε σχέση με την φετινή χρονιά.
Όσον αφορά τις κινήσεις στη σκακιέρα, ο κ. Πίττας αποκάλυψε ότι για να εκμεταλλευτεί η εταιρεία καλύτερα τις τάσεις της αγοράς, εστιάζει στη μείωση του κόστους κεφαλαίου και στη δημιουργία πρόσθετης ρευστότητας μέσω επιλεγμένων αναχρηματοδοτήσεων και χρησιμοποιώντας τα πρόσθετα κεφάλαια για την ανανέωση ή την επέκταση του στόλου.
Η εταιρεία που διαχειρίζεται ένα στόλο από επτά bulkers και είναι εισηγμένη στο Nasdaq κατέγραψε κέρδη ύψους 540.000 δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2020, ωστόσο σε επίπεδο ενεαμήνου οι ζημιές φτάνουν τα 5,58 εκατ. δολάρια. Τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου αντικατοπτρίζουν την ¨κακοκαιρία» που αντιμετώπισε η ναυτιλιακή βιομηχανία μέσα στη χρονιά από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, τόσο σε επίπεδο διεθνούς εμπορίου, όσο και σε επίπεδο κόστους λειτουργίας.
Στην αγορά κινήθηκε ήδη, με αγορές πλοίων η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη. Η εταιρεία συγκέντρωσε το προηγούμενο διάστημα κεφάλαια και με αυτά απέκτησε δύο panamax, κατασκευής 2010 σε ιαπωνικές γιάρδες.
Ταυτόχρονα η εταιρεία κατάφερε και ναύλωσε ήδη τα πλοία σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τους προηγούμενους ναύλους, γεγονός που ευνοεί την βελτιωμένη κερδοφορία σε βραχυπρόθεσμο, τουλάχιστον ορίζοντα.
«Ενώ η πανδημία του Covid-19 εξακολουθεί να επηρεάζει τη βιομηχανία και να προκαλεί συνολική αβεβαιότητα, πιστεύουμε ότι η συντηρητική και πειθαρχημένη αναπτυξιακή στρατηγική μας θα παράγει θετικά μακροπρόθεσμα οφέλη για τους μετόχους μας “, δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Π. Παναγιωτίδης.
Σημειώνεται ότι το τρίτο τρίμηνο του 2020 τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε 2,8 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 1,2 εκατομμύρια δολάρια για τους αντίστοιχους τρεις μήνες του 2019, αύξηση 133%. Παρόλα αυτά η εταιρεία κατέγραψε ζημιές 580.000 δολαρίων για το συγκεκριμένο διάστημα, εξέλιξη που οφείλεται τόσο στη μείωση των ναύλων κατά 2.400 δολάρια την ημέρα, και την αύξηση τους κόστους λειτουργίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας
- Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου