ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η όλη διαδικασία, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί πριν την παρέλευση εξαμήνου. Με άλλα λόγια τουλάχιστον μέχρι και τον μήνα Αύγουστο δεν αναμένεται να υπάρξει οριστική απόφαση για το Ναυπηγείο Ελευσίνας.
Η επίλυση του θέματος του Ναυπηγείου Ελευσίνας συνδέεται και με την δικαστική εξέλιξη του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Η αγωγή που κατέθεσε ο Δήμος Χαϊδαρίου για την ακύρωση των δύο διαγωνισμών θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 11 Μαρτίου.
Ωστόσο, υπάρχουν πέντε “αγκάθια” που, όπως υποστηρίζουν γνώστες του θέματος, αν δεν λυθούν δεν θα υπάρξει θετική έκβαση στο θέμα του Ναυπηγείου Ελευσίνας.
Το πρώτο “αγκάθι” έχει σχέση με τη διαγραφή του χρέους που έχει το Ναυπηγείο Ελευσίνας και ειδικότερα με την υποχρέωση προς το Πολεμικό Ναυτικό. Εκεί εστιάζονται και οι κυριότερες αντιδράσεις. Σήμερα οι υποχρεώσεις του Ναυπηγείου προς το Πολεμικό Ναυτικό ανέρχονται σε 150 εκατ. ευρώ.
Ο υπουργός Ν. Παναγιωτόπουλος επαναλαμβάνει συχνά προς τους εκπροσώπους των εργαζομένων και προς όλες τις πλευρές ότι “εγω δεν θα πάω φυλακή”και το εννοεί. Οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και η στρατιωτική ηγεσία του αντιδρούν στις προτάσεις για διαγραφή του χρέους ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν συνδικαλιστές, ο Ν. Παναγιωτόπουλος είπε ακόμα: “ αν θέλει να διεκδικήσει αναθέσεις ο εντολέας σας από το ΠΝ πρέπει πρώτα να βάλει λεφτά και να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για την κατασκευή πολεμικών σκαφών”, απευθυνόμενος στους νομικούς συμβούλους του επενδυτή.
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη στάση είχε τηρηθεί και στη διάρκεια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, όπου ο αντιπρόεδρος της τότε κυβέρνησης Αλέκος Φλαμπουράρης φέρεται ότι είπε: “δεν μπορώ να διαγράψω περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ”, όταν οι οφειλές ήταν μόνο 100 εκατ. ευρώ.
Το δεύτερο “αγκάθι” είναι η μεγάλη δεξαμενή του Ναυπηγείου Ελευσίνας, η οποία χρήζει επισκευής. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ειδικός από το Ναυπηγείου Σύρου επισκέφθηκε και έκανε την αποτίμηση για το πόσο θα κοστίσει η επισκευή ώστε να καταστεί λειτουργική. Το ποσό που απαιτείται για την επισκευή είναι ιδιαίτερα μεγάλη.
Το τρίτο “αγκάθι” είναι το θέμα της κατασκευής των κορβετών. Η πίεση που ασκείται είναι οι τρεις από τέσσερις κορβέτες που ειπώθηκε ότι θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα να γίνουν στο Ναυπηγείο Ελευσίνας. Ο υπουργός Ν. Παναγιωτόπουλος δεν δεσμεύεται ούτε και για μια τέτοια συμφωνία. Άλλωστε, υπάρχουν ανταγωνιστές κυρίως από την Γαλλία που διεκδικούν τη ναυπήγηση τους.
Το τέταρτο “αγκάθι” είναι αυτό που αφορά στο μέλλον των εργαζομένων και η εξόφληση των οφειλών τους, που ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Όμως, το κυριότερο ζήτημα είναι η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Το πέμπτο “αγκάθι” είναι το υπόλοιπο χρέος του Ναυπηγείου Ελευσίνας, που υπερβαίνει τα 400 εκατ. ευρώ και δεν έχει γίνει γνωστό ποιές είναι οι προθέσεις των άλλων πιστωτών που διεκδικούν αυτό το ποσό. Βέβαια, τα 150 εκατ. ευρώ οφείλονται στο Πολεμικό Ναυτικό, αλλά δεν έχει αποσαφηνιστεί ούτε η θέση της Alpha Bank.Οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά Ταμεία είναι 60 εκατ. ευρώ, τα χρέη προς την Εφορία είναι 20 εκατ. ευρώ, στις Τράπεζες, είναι 80 εκατ. ευρώ και εργαζομένους είναι 35 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Όμιλος Τσάκου: Μαρίνα και κατασκευή ξενοδοχείου οι δύο νέες επενδύσεις ύψους σχεδόν 9 εκατ. ευρώ στη Χίο
Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Οικονομικής Ζώνης Διώρυγας του Σουέζ
Όμιλος Grimaldi – Enel X: Συνεργασία για την ηλεκτροδότηση των πλοίων – Περιλαμβάνονται και τα πλοία των Μινωϊκών Γραμμών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- COP29: Η συμφωνία για το Κλίμα ορίζει να αντληθούν 250 δισεκ. δολάρια από τις πλούσιες χώρες
- ΑΣΙΓΑΣΤΟΣ ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ «Για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να ζήσουμε όλοι ελεύθεροι»
- Τζιτζικώστας: Κοινό μας όραμα μια καλύτερη Ευρώπη που θα βρίσκεται πιο κοντά στους πολίτες της
- Collector’s Fever: Η Aimé Leon Dore αποκαλύπτει την Porsche Bespoke 993 Turbo