• Ναυτιλία

    ΠΕΝΕΝ: Θερμοκρασίες σοκ στο εσωτερικό των πλοίων για πλήρωμα και επιβάτες!

    Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος

    Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος


    «Πριν λίγες ημέρες φέραμε στο προσκήνιο την απαρχαιωμένη και βαθιά αντεργατική νομοθεσία σχετικά με τις χωρητικότητες των χώρων ενδιαίτησης (καμπινών) των πληρωμάτων στα Ακτοπλοϊκά πλοία.

    Σύμφωνα με αυτή οι καμπίνες για τα πληρώματα είναι μικρότερες από αυτές που προβλέπεται για τους κρατούμενους των φυλακών», τονίζει με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

    Στη συνέχεια, η ΠΕΝΕΝ, επισημαίνει:

    «Σήμερα επανερχόμαστε με αφορμή τις παρεμβάσεις που κάναμε για την υπολειτουργία των κλιματιστικών στα πλοία «HELLENIC SPIRIT» και «ΚΡΗΤΗ ΙΙ». Δείτε στην συνέχεια την καταγγελία μας για την ισχύουσα διάταξη περί των θερμοκρασιών στο εσωτερικό των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων.

    Τις προηγούμενες μέρες εν μέσω του πολυημέρου καύσωνα υπήρξαν αλλεπάλληλες καταγγελίες πληρωμάτων αλλά και επιβατών που αφορούσαν κυρίως την υπολειτουργία του συστήματος κλιματισμού σε διάφορα Ακτοπλοϊκά πλοία, αλλά και στο ξενοδοχείο της Εστίας Ναυτικών.

    Άμεση υπήρξε βεβαία η κινητοποίηση και η παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ προς τις αρμόδιες αρχές αλλά και τις Ναυτιλιακές εταιρίες για την επίλυση του προβλήματος.

    Πιο έντονα το πρόβλημα εντοπίστηκε στο πλοίο «HELLENIC SPIRIT» που δραστηριοποιείται στην γραμμή της Αδριατικής και για το οποίο αναμέναμε το πόρισμα από τον φορέα που διεξήγαγε τον έλεγχο.

    Στο συγκεκριμένο πλοίο μέχρι στιγμής έχουν διενεργηθεί οι εξής έλεγχοι: στις 12/07/2023 μετά από σχετική καταγγελία έκτακτη εν όρμω επιθεώρηση στον τομέα ενδιαίτησης από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, στις 19/07/2023 πάλι μετά από καταγγελία εκ νέου έκτακτη εν όρμω επιθεώρηση για το ίδιο θέμα από την ίδια υπηρεσία και στις δυο περιπτώσεις διαπιστώθηκε ικανοποιητική λειτουργία κλιματισμού-αερισμού.

    Επειδή όμως επιβάτες και κυρίως μέλη του πληρώματος κατήγγειλαν ότι ο κλιματισμός υπολειτουργεί απαιτήσαμε να γίνει έλεγχος και εν πλω .

    Έτσι από τις 21/07/2023 έως και τις 23/07/2023 έγινε έκτακτη εν πλω επιθεώρηση κατά το δρομολόγιο Πάτρα – Ανκόνα – Ηγουμενίτσα από μεικτό κλιμάκιο των λιμεναρχείων Πάτρας και Ηγουμενίτσας.

    Πάλι όμως οι μετρήσεις βρέθηκαν ικανοποιητικές εκτός μιας μέτρησης στις 23/07/2023 που διεξήχθη υπό την πίεση και την επίβλεψη μελών του πληρώματος μεταξύ 09:10 και 09:41, όπου καταγράφηκαν τιμές θερμοκρασίας οι οποίες υπερέβαιναν τα όρια της κείμενης νομοθεσίας, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν γίνεται λόγος για τις τιμές της σχετικής υγρασίας παράμετρος επίσης πολύ σημαντική η οποία δεν αναφέρεται καν.

    Έχουμε αναφερθεί κατά καιρούς για την άθλια νομοθεσία που αφορά την ενδιαίτηση των μελών πληρώματος επιβατηγών πλοίων που εδώ θα αναφέρουμε συνοπτικά.

    Περιλαμβάνει τέσσερα άτομα σε μια καμπίνα με μόλις 2,5 τετραγωνικά μέτρα ζωτικό χώρο κατά άτομο και πάνω από δέκα άτομα, μια κοινή τουαλέτα και ενδιαίτηση η οποία είναι κατώτερη κατά πολύ από τη νομοθεσία που αφορά τα μπουντρούμια των φυλάκων.

    Αυτές τις άθλιες συνθήκες έρχεται να συμπληρώσει και το Π.Δ 44 13/05/2011 Αρ. φύλου 110 το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων όταν η θερμοκρασία στους εξωτερικούς χώρους είναι 45 βαθμούς, όπως έφτανε τις προηγούμενες ημέρες, η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να είναι και 36 βαθμούς κελσίου.

    Άραγε οι μανδαρίνοι του ΥΕΝ, η πολιτική ηγεσία αλλά και οι εφοπλιστές στα πολυτελέστατα γραφεία τους θα μπορούσαν να επιβιώσουν με εσωτερικές θερμοκρασίες 36 βαθμών κελσίου;

    Και όχι μόνο αυτό, σε τέτοιες θερμοκρασίες να εργάζονται εντατικά για να εξυπηρετούν εκατοντάδες επιβάτες σε καθημερινή βάση…

    Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί εδώ και τώρα την κατάργηση αυτής της κατάπτυστης νομοθεσίας που νομιμοποιεί συνθήκες εργασίας και διαβίωσης που παρομοιάζουν με κόλαση και εργασιακό μεσαίωνα!

    Η κυβέρνηση, το ΥΕΝ και οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους!

    Αναφορικά με το παραδομένο συνδικαλιστικό κατεστημένο σε ΠΝΟ και Σωματεία θα αναφερθούμε σε ξεχωριστή παρέμβαση μας.

    Η ΠΕΝΕΝ σε περίπτωση που συνεχιστεί η κοροϊδία με ελέγχους παρωδία και νομικίστικα τερτίπια θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα υπερασπιστεί δυναμικά το δικαίωμα των συναδέλφων για αξιοπρεπείς συνθήκες απασχόλησης και διαβίωσης μέσα στα πλοία».

    Διαβάστε επίσης:

    Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Επεκτείνεται για 10 χρόνια η συμφωνία $1,2 δισ. με την Adidas

    Χρήστος Τριαντόπουλος: Μέσα στον Αύγουστο η 1η δόση των αποζημιώσεων στους πυρόπληκτους

    Πρόστιμα €110.000 από την Επιθεώρηση Εργασίας για παράβαση μέτρων εν μέσω καύσωνα



    ΣΧΟΛΙΑ