Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, με έγγραφο της προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας, προς την ναυτιλιακή εταιρεία “Ιόνιες Γραμμές”, ώστε, να σταματήσει άμεσα η απαράδεκτη πρακτική που ακολουθεί και να καταβληθούν στους Ναυτεργάτες όλα τα ποσά που αδίκως δεν τους έχουν αποδοθεί, σύμφωνα με τους όρους της ΣΣΕ”.
“Η ευθύνη για την αποκατάσταση της νομιμότητας ανήκει στις υπηρεσίες του υπουργείου, οι οποίες οφείλουν να προασπίσουν τα θεσμοθετημένα δικαιώματα του πληρώματος τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων και να διασφαλίσουν την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων από την εταιρία”, επισημαίνει στην ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ και προσθέτει:
“Η οποιαδήποτε ανοχή τέτοιων απαράδεκτων πρακτικών, όχι μόνο διαιωνίζει την αδικία, αλλά υπονομεύει το κύρος και την αξιοπιστία των ΣΣΕ και γενικότερα των θεσμών που προστατεύουν τους Ναυτεργάτες”
Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, η ναυτιλιακή εταιρία ΙΟΝΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. Ν.Ε. και συγκεκριμένα το υπό ελληνική σημαία ΕΓ/ΟΓ «ΝΙΚΟΛΑΟΣ» παραβιάζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Το πλοίο βρίσκεται ναυλωμένο στη Μάλτα και εκτελεί δρομολόγια από το λιμάνι Cirkewwa της Μάλτας προς τη νήσο Γκόζο, μεταφέροντας επιβάτες και οχήματα.
Η εταιρία, σύμφωνα πάντα με την ΠΕΝΕΝ, δεν καταβάλλει στους Ναυτεργάτες των ειδικοτήτων Ναύκληρου, Ναύτη και Ναυτόπαιδα την πρόσθετη αμοιβή για τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης που προβλέπονται από την ΣΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες και στοιχεία που έχει συλλέξει η Ένωση Ναυτών, κάθε μέλος του πληρώματος καταστρώματος έχει απώλεια τουλάχιστον 3.500€ έως 5.000€ μηνιαίως ανάλογα με την χρονική περίοδο του έτους.
“Η καταχρηστική αυτή πρακτική δεν είναι πρόσφατη, αλλά αφορά όλο το διάστημα που το πλοίο είναι ναυλωμένο στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Η συνεχής παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους Ναυτεργάτες συνιστά κλοπή και πλήγμα για τα δικαιώματα τους. Παράλληλα, αυτή η τακτική υποβαθμίζει το κύρος της ναυτικής εργασίας και συντηρεί συνθήκες καταπάτησης των θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών”, καταλήγει στην ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ.
Διαβάστε επίσης:
Ναυπηγεία Σαγκάης: Παρέδωσαν 69 και έκλεισαν συμφωνίες για κατασκευή 128 πλοίων αξίας $2,74 δισ.
Μάλτα: Ρεκόρ επιβατών στην κρουαζιέρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Μαρινάκης: Τι θέλει ο κ. Ανδρουλάκης; Να μην βλέπουμε τις συνεντεύξεις του;
- Public: Οι χειμερινές εκπτώσεις συνεχίζονται με Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής!
- UBS για ελληνικές τράπεζες: Έτοιμες να ανταμείψουν τους μετόχους, ενώ οι αποτιμήσεις είναι ελκυστικές
- Χούθι: Μετά την εκεχειρία στη Γάζα θα στοχεύουν πλοία που συνδέονται μόνο με το Ισραήλ