ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Νομοθετική ρύθμιση ζητεί η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, ΠΕΝΕΝ , με την οποία να απαγορεύεται ο απόπλους των επιβατηγών πλοίων στις περιπτώσεις εκείνες που θα εντοπίζονται από τα κλιμάκια ελέγχων του υπουργείου Ναυτιλίας παραβιάσεις της νομοθεσίας σχετικές με τα εργασιακά θέματα.
Επίσης, η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να δημοσιοποιηθούν τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί για τις παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας στις εταιρείες.
Αναλυτικά, η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει ότι όλα τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει συγκρότηση μικτών κλιμακίων (ΥΕΝ – ΠΝΟ – Ναυτεργατικών Σωματείων) για την διενέργεια ελέγχου επί των εργασιακών προβλημάτων στα πλοία της επιβατηγού Ναυτιλίας, νόμος 4504/2017 άρθρο 144, από την πλευρά της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας και των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του ΥΕΝ αναδεικνύεται και προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι για τις όποιες παραβάσεις διαπιστώνονται και καταγράφονται, επιβάλλονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Με αφορμή τον σχετικό νόμο (4504/2017 Άρθρο 144) και ακολούθως την τροποποίηση που έγινε με τον μεταγενέστερο 4770/2021, είχαμε γραπτώς διατυπώσει τις θέσεις μας σχετικά με τα μικτά κλιμάκια και τις ανύπαρκτες αρμοδιότητες στους εκπροσώπους των Ναυτεργατών αλλά και επιπρόσθετα για την σκανδαλώδη μείωση των προστίμων.
Όλο αυτό το διάστημα, συνεχίζει η ΠΕΝΕΝ, των τελευταίων ετών (2017 – 2021) έχουν πραγματοποιηθεί εκατοντάδες έλεγχοι για τα εργασιακά – Ναυτεργατικά προβλήματα που συνδέονται με τις ισχύουσες ΣΣΕ αλλά και ευρύτερα της ναυτικής νομοθεσίας και έχουν διαπιστωθεί σε πολλές δεκάδες πλοία παραβιάσεις οι οποίες είναι καταγεγραμμένες στα σχετικά πορίσματα.
Εξάλλου, η ΠΕΝΕΝ απαιτεί από το Υπουργείο Ε.Ν. και τις αρμόδιες υπηρεσίες να να δώσουν στην δημοσιότητα τα παρακάτω στοιχεία:
Πόσα είναι τα πλοία στα οποία διενεργήθηκαν έλεγχοι, σε πόσα από αυτά ανά έτος καταγράφηκαν στα σχετικά πορίσματα παραβάσεις, ποιές ναυτιλιακές εταιρίες αφορούσαν, ποια ήταν τα συγκεκριμένα πλοία, ποιους τομείς αφορούσαν οι παραβάσεις κατά πλοίο, ποιά ήταν τα επιβληθέντα πρόστιμα και πόσα από αυτά την ίδια χρονική περίοδο έχουν εισπραχθεί.
Κοινή διαπίστωση της Ναυτεργατικής πλευράς σε όλους αυτούς τους ελέγχους είναι ότι η καταγραφή των παραβιάσεων επί των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων δεν οδηγεί σχεδόν ποτέ στην αποκατάστασή τους.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες με την σειρά τους επαναλαμβανόμενα προφασίζονται ότι δεν έχουν κανένα άλλο μέτρο και μέσον στα χέρια τους πλην των παραβάσεων για να επιβάλουν την υφιστάμενη νομοθεσία.
Κατόπιν όλων των παραπάνω θεωρούμε απολύτως αναγκαίο η παραβίαση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων να αποτελεί ισχυρό λόγο απαγόρευσης του απόπλου από πλευράς λιμενικών αρχών, ώστε να επιβάλλεται η εφαρμογή της ΣΣΕ και της κείμενης νομοθεσίας.
Για τον λόγο αυτό ζητούμε να υπάρχει σχετική νομοθετική ρύθμιση, καταλήγει σε ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ.
Διαβάστε επίσης:
Στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής η παράταση των έργων στον ΟΛΠ
Maritime Accounting Software: Λύση για τον ναυτιλιακό κλάδο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;