ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ξεπέρασε ήδη τους 3 μήνες η ομηρία των 49 Ναυτεργατών Ελλήνων και αλλοδαπών στα δεξαμενόπλοια τα οποία καταλήφθηκαν με ρεσάλτο ένοπλων δυνάμεων του Ιράν στις 27 Μάη 2022.
Η ΠΕΝΕΝ, όλο αυτό το διάστημα παρακολουθεί πολύ στενά την υπόθεση των ομήρων Ναυτεργατών, έχει επικοινωνία μαζί τους αλλά και με συγγενείς τους, ενώ οι παρεμβάσεις της είναι συνεχόμενες προς τα αρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας.
Οι ιρανικές αρχές, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, έχουν μειώσει την ένοπλη φρουρά που βρίσκεται στα δύο ελληνόκτητα Δ/Ξ, τους επιτρέπεται η επικοινωνία με τις οικογένειές τους, παρέχει τα αναγκαία φάρμακα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Επίσης διευκρίνισε η ΠΕΝΕΝ τα εξής: Από την άλλη το σύνολο των Ναυτεργατών έχει επιβαρυνθεί δραματικά η ψυχολογική τους κατάσταση εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που καθημερινά βιώνουν, αλλά και της αβεβαιότητας που επικρατούσε έως τώρα σχετικά με τον χρόνο παλιννόστησής τους…..
Στην πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων.
Αυτό σημαίνει ότι οι εγκλωβισμένοι Ναυτεργάτες άμεσα θα επιστρέψουν στις χώρες από τις οποίες προέρχονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από αύριο Δευτέρα επιστρέφοντας ο Έλληνας Ανθυποπλοίαρχος του πλοίου “Prudent Warrior”. Σήμερα αναμένεται να του χορηγηθεί η σχετική βίζα.
Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon”, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των δύο Δ/Ξ.
Το σύνολο των Ελλήνων Ναυτεργατών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο.
Σε ότι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η κατάσταση παραμένει “θολή” και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβρη, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα…
Σημειώνουμε ότι η ΠΕΝΕΝ από την πρώτη στιγμή απαίτησε από την κυβέρνηση να μην χρησιμοποιηθούν τα πληρώματα των πλοίων ως μοχλός πίεσης ή διαπραγματευτικό χαρτί από τις ελληνικές αρχές στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να δρομολογηθεί η αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα από τι εξέλιξη θα έχει η απελευθέρωση των πλοίων.
Δυστυχώς η θέση μας αυτή κατέστη δυνατή πολύ καθυστερημένα και όταν η ελληνική πλευρά κατέθεσε το σχετικό αίτημα οι ιρανικές αρχές το αποδέχτηκαν αμέσως!
Στο μεταξύ το δεξαμενόπλοιο “Lana” που μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο είναι αγκυροβολημένο στον Πειραιά, είναι πλήρως επανδρωμένο, ενώ διαθέτει όλα τα ναυτιλιακά έγγραφα για την αξιοπλοΐα του.
Τέλος εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ιρανική εφημερίδα έγραψε ότι η ιρανική κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι εάν το πλοίο “Lana” αναχωρήσει από την Ελλάδα και βγει στα διεθνή ύδατα, οι ΗΠΑ θα επιχειρήσουν ρεσάλτο για την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του φορτίου του, εφαρμόζοντας «γκανγκστερικά» την απόφαση για το εμπάργκο του ιρανικού πετρελαίου που έχουν αποφασίσει οι ΗΠΑ.
Διαβάστε επίσης
Drewry: Έπεσαν οι ναύλοι, αλλά και η διακίνηση κοντέινερ κατά 4,3% στα Ευρωπαϊκά λιμάνια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike