«Σχεδόν 2 χρόνια μετά την εκδήλωση της πανδημίας COVID-19 παγκόσμια, κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί από εφοπλιστές, κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμούς, για την επίλυση του οξυμμένου προβλήματος των αντικαταστάσεων των ναυτεργατών στα ποντοπόρα καράβια και τον ασφαλή επαναπατρισμό τους», τονίζει η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, ΠΕΜΕΝ,  σε κοινή ανακοίνωση της με τους θερμαστές και τους μαγείρους.

Τα ναυτικά σωματεία επισημαίνουν ότι αυτή η κατάσταση έχει προκαλέσει τραγικά αποτελέσματα σε όσους είναι ναυτολογημένοι, στους αντικαταστάτες τους, που είναι στην ανεργία αλλά και συνολικά στις οικογένειες τους, ενώ αναμένεται να επιδεινωθεί το πρόβλημα με τα πρόσθετα μέτρα, που λαμβάνουν χώρες λόγω της μετάλλαξης «Omicron» και τονίζουν:

«Ψευδεπίγραφη είναι η συνεργασία στο «Διεθνές Πρόγραμμα Καραντίνας Πληρώματος (#CrewEQUIP)», μεταξύ του Διεθνούς Συμβουλίου Εργοδοτών Ναυτιλίας (IMEC), του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), πρόγραμμα στο οποίο «θα δημιουργηθεί μια λίστα με αξιόπιστα ξενοδοχεία, που θα είναι διαθέσιμα για να μένουν σε καραντίνα τα πληρώματα», γεγονός χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος.

Με αφορμή αυτή τη συνεργασία χαρακτηριστική είναι και η προκλητική δήλωση του προέδρου του τμήματος ITF Seafarers’ David Heindel, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι: «πάρα πολλοί ναυτικοί θα χάσουν τα Χριστούγεννα και άλλα σημαντικά γεγονότα τις επόμενες εβδομάδες».

Αποτελεί υποκρισία να αναγράφεται σε κάθε ποντοπόρο καράβι η φράση «SAFETY FIRST», ενώ στη πράξη μπροστά στη συνέχιση της κερδοφορίας των εφοπλιστών από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και με την ένοχη στάση των κυβερνήσεων τους, δεν διστάζουν να θυσιάζουν την υγεία, την ασφάλεια, να αγνοούν τις κραυγές αγωνίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων ναυτεργατών.

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, επαναλαμβάνουν τη θέση τους απαιτώντας εφοπλιστές, κυβέρνηση, υπουργείο ναυτιλίας, να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας, τον ασφαλή επαναπατρισμό και σε περιπτώσεις που οι ναυτεργάτες τίθενται σε καραντίνα να διασφαλίζονται τα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα τους”

Διαβάστε επίσης: