ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικές ήταν οι ενημερωτικές επισκέψεις που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ).
Συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ επισκέφθηκαν τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Μακεδονίας, Χίου, Κρήτης και διαπίστωσαν σημαντικές ελλείψεις.
Στις συσκέψεις με το εκπαιδευτικό προσωπικό και με τους σπουδαστές των σχολών, αναδείχτηκαν οι συνθήκες που διαμορφώνονται στη ναυτική εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση, τονίζει η ΠΕΜΕΝ, όπως έχει εξαγγείλει ο υπουργός ναυτιλίας προετοιμάζει νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση το οποίο έχει αναθέσει στο ίδρυμα Ευγενίδη και είναι στην κατεύθυνση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στην πράξη την πλήρη ενσωμάτωση της ναυτικής εκπαίδευσης στις κατευθύνσεις των εφοπλιστών.
Οι εφοπλιστές με κριτήριο την ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορία τους, επιδιώκουν να επιβάλλουν στο σύνολο των ναυτεργατών από όποια χώρα και αν προέρχονται τις διεθνείς συμβάσεις με μισθούς πείνας, όπως νομοθετήθηκαν με το ν.4714/2020 στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία και με την κατάργηση της κοινωνικής ασφάλισης.
Η διαχρονική υποχρηματοδότηση και απαξίωση της ναυτικής εκπαίδευσης, έχει συσσωρεύσει οξυμμένα προβλήματα, από τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό με την συντριπτική πλειοψηφία να είναι ωρομίσθιοι και ελάχιστοι ναυτοδιδάσκαλοι.
Συγκεκριμένα:
● ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ σε σύνολο 40 καθηγητών, οι 10 είναι μόνιμοι.
● ΑΕΝ ΧΙΟΥ σε σύνολο 25 καθηγητών, οι 4 είναι μόνιμοι.
● ΑΕΝ ΚΡΗΤΗΣ σε σύνολο 31 καθηγητών, οι 9 είναι μόνιμοι.
Με την κατάργηση της σίτισης στο σύνολο των ΑΕΝ από το 2017, δίνοντας τα ψίχουλα του επιδόματος των 600 ευρώ το χρόνο με προϋποθέσεις και όχι για όλους τους σπουδαστές, έχει ως αποτέλεσμα την κακή διατροφή τους και επιφορτίζονται οι οικογένειες τους με πρόσθετα οικονομικά βάρη.
Προβλήματα καταγράφονται στις υλικοτεχνικές (εργαστήρια, βιβλία) και κτιριακές υποδομές (αίθουσες).
Η στέγαση παραμένει ανύπαρκτη για την ΑΕΝ Μακεδονίας, λόγω των ζημιών από τους σεισμούς του 2012, στην ΑΕΝ Χίου δεν παραχωρούνται καταλύματα για τις σπουδάστριες. Στην ΑΕΝ Κρήτης λόγω μέτρων covid από 4 σπουδαστές ανα κατάλυμα έγινε 3, με αποτέλεσμα η εστία να μην καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες, ενώ από την έναρξη της εκπαιδευτικής περιόδου μέχρι τις 20 Γενάρη δεν υπήρχε ζεστό νερό!!!
Στην ΑΕΝ Κρήτης οι συγχωνεύσεις τμημάτων έχει ως αποτέλεσμα να συνωστίζονται ακόμα και 40 σπουδαστές, ενώ η πραγματοποίηση self-test 2 φορές την εβδομάδα, υποχρεώνει τους σπουδαστές σε μετακίνηση 6,5 χιλιομέτρων στη πόλη των Χανίων, προκαλώντας τους πρόσθετα οικονομικά βάρη.
Για την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών δεν εφαρμόζεται το Π.Δ 251/1999, που καθορίζει ότι: «Οι εφοπλιστικές ενώσεις υποχρεούνται να εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και να δέχονται τους σπουδαστές που αποστέλλονται από τις ΑΕΝ για ναυτολόγηση. Η ναυτολόγηση των εκπαιδευομένων σπουδαστών, γίνεται με την εποπτεία του ΥΕΝ και οι σχετικές δαπάνες αποστολής και παλιννόστησης τους, βαρύνουν τους πλοιοκτήτες».
Παρά την επιδότηση των εφοπλιστών και για τα δύο εκπαιδευτικά ταξίδια, χρησιμοποιώντας τζάμπα εργατικό δυναμικό, οι σπουδαστές συναντάνε μεγάλες δυσκολίες στην πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών τους και ιδιαίτερα οι σπουδάστριες.
Επιβεβαιώνεται, καταλήγει η ΠΕΜΕΝ, πόσο ψευδεπίγραφο είναι και το διαφημιστικό σποτ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τίτλο «μια θάλασσα ευκαιρίες» για την προσέλκυση στο ναυτικό επάγγελμα, ενώ στην πράξη είναι «μια θάλασσα εκμετάλλευσης», για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΜΕΝ: Προκλητικές οι αυξήσεις κατά 16% στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike