ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Προκλητικές» χαρακτηρίζουν τις «αυξήσεις στα εισιτήρια των επιβατηγών πλοίων αυτή την περίοδο, που ξεπερνούν το 16% και αποτελούν πρόσθετα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη για την εργατική – λαϊκή οικογένεια» και υπενθυμίζει ότι μεταξύ 2010 – 2019 «τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 40%», η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), καθώς και τα ναυτικά σωματεία των Μαγείρων και των Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής
Με κοινή ανακοίνωση τους, τα τρία ναυτικά σωματεία τονίζουν επίσης ότι «ακόμα και την περίοδο της πανδημίας το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα για τους εφοπλιστές μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί, αναλόγως της πορείας της πανδημίας, με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021» και προσθέτουν:
«Αντίστοιχα οι εφοπλιστές επωφελούνται με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ με το ν.4832/2021, που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβρη προβλέπεται:
– Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
– Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Παράλληλα για τους ναυτεργάτες η ένταση της εκμετάλλευσης συνεχίζεται και με την υπογραφή για πρώτη φορά τριετούς ΣΣΕ μεταξύ ΣΕΕΝ και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, με αυξήσεις κοροϊδίας, 0% για το 2020, 0% για το 2021 και 3% για το 2022.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών, να δυναμώσουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες φθηνές, ασφαλείς, σύγχρονες και με ναυτεργάτες που θα εργάζονται με μισθούς, κοινωνική ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike