ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Mε την εξαγορά ενός bulker συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την Velos Dry του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη, ο οποίος με σταθερές και μελετημένες κινήσεις έχει δημιουργήσει έναν στόλο αξίας 292 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την εκτίμηση της VesselsValue.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξαγόρασε από την Nissen Kaiun το χωρητικότητας 82,200 dwt kamsarmax, Sammy, κατασκευής 2012. Η τιμή κυμαίνεται στα 24 εκατ. δολάρια και θεωρείται ελκυστική, καθώς σύμφωνα με την VV η αξία του εκτιμάται στα 24,9 εκατ. δολάρια.
Αν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή, θα πρόκειται για το 12ο πλοίο που εντάσσεται στον στόλο της Velos και το 4ο φορτηγό πλοίο.
Η ναυτιλιακή που ιδρύθηκε το 2019 χτίζοντας στόλο με τάνκερ, επεκτάθηκε στα τέλη του 2022 στην αγορά ξηρού φορτίου, με την απόκτηση του panamax Nord Libra χωρητικότητας 77,134 dwt, κατασκευής 2014, έναντι 22 εκατ. δολαρίων. To οποίο μετονομάστηκε σε Velos Libra.
Ακολούθησαν η εξαγορά του χωρητικότητας 81,800 dwt kamsarmax Geneva Star, κατασκευής 2015 έναντι 27 εκατ. δολαρίων και του post panamax Double Miralce, χωρητικότητας 95,444 dwt, κατασκευής 2014 που απέκτησε στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία μετονομάστηκαν σε Velos Star και Velos Onyx αντίστοιχα.
Η εταιρεία του Πασχάλη Διαμαντίδη αποτελείται από την Velos Tankers στην οποία εντάσσονται τα δεξαμενόπλοια της και την Velos Dry με τα bulkers.
Αυτόνομη πορεία
Ο εφοπλιστής, χάραξε πριν από πέντε χρόνια την δική του πορεία στην ναυτιλία, έχοντας προηγουμένως θητεύσει στις ναυτιλιακές που ίδρυσε ο πατέρας του, ο ισχυρός πλοιοκτήτης Διαμαντής Διαμαντίδης, τις Delta Tankers και Marmaras Navigation. Οι οποίες διαθέτουν μεγάλο στόλο 58 πλοίων -29 δεξαμενόπλοια και 29 bulkers- συνολικής αξίας 2,1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.
Η Velos Tankers με έδρα στα νησιά Μάρσαλ, εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους λειτουργίας της είχε αποκτήσει τα πέντε πρώτα second hand πλοία της, επενδύοντας συνολικά 74,6 εκατ. δολάρια.
Εν μέσω πανδημίας τήρησε στάση αναμονής, εξετάζοντας τα νέα δεδομένα της ναυτιλιακής αγοράς, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2021 μέχρι το τέλος του 2023 εξαγόρασε άλλα επτά πλοία, τέσσερα τάνκερ και τρία bulkers, επενδύοντας περίπου 134 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την VV.
Χαμηλού ρίσκου κινήσεις
O κ. Διαμαντίδης ακολουθεί συντηρητική πολιτική στην ανάπτυξη του στόλου του, με προσεκτικές, χαμηλού ρίσκου κινήσεις, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι αποφεύγει τον δανεισμό, κατά το παράδειγμα του πατέρα του.
Όπως αναφέρει άλλωστε και την ιστοσελίδα της, η Velos στοχεύει σε «σταθερή μακροπρόθεσμη ανάπτυξη μέσω ενός συνεχώς διευρυνόμενου και διαφοροποιημένου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και χημικών και φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου».
Φέτος στις αρχές του έτους πραγματοποίησε και την πρώτη πώληση πλοίου, και μάλιστα με κέρδος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, πούλησε το χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1 Velos Ruby (κατασκευής 2007), έναντι σχεδόν 17 εκατ. δολαρίων.
Το είχε αγοράσει στο τέλος του 2019 από την Mitsui Osk Lines (MOL), με την ονομασία Breezy Victoria πληρώνοντας 13,5 εκατ. δολάρια.
Μετά από την κίνηση αυτή ο στόλος της Velos Shipping αποτελείται από 8 τάνκερ συνολικής αξίας 205 εκατ. δολαρίων και τρία bulker αξίας 87,3 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue.
Διαβάστε ακόμη:
Ευάγγελος Πιστιόλης: Γιατί μεταφέρει την Top Ships από το Nasdaq στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης
Capital (Βαγγέλης Μαρινάκης): Πούλησε πλοίο κοντέινερ με κέρδος $8,5 εκατ.
Χάρης Βαφειάς: Mε reverse split επιχειρεί να αποφύγει την «έξωση» της C3is από τον Nasdaq