Πάρης Δράγνης
Η οικογένεια Δράγνη προχώρησε σε δύο εντυπωσιακές επιχειρηματικές κινήσεις την προηγούμενη εβδομάδα. Η πρώτη επενδυτική κίνηση έγινε στη θάλασσα και η δεύτερη στην ξηρά.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Goldenport, που διευθύνεται από τον πρωτότοκο γιο του Παρασκευά (Πάρη) Δράγνη, συμμετέχοντας στην MAG Offshore, εταιρεία που συγκροτείται και από την EnTrust Global wing Maas Capital και την Allianz Marine Services από τα Εμιράτα, εξασφάλισε είκοσι πλοία της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας στη Σιγκαπούρη Atlantic Navigation.
Αναλυτικότερα, αγοράστηκαν οκτώ μικρά σκάφη ανεφοδιασμού ρυμουλκών που χειρίζονται άγκυρες, τρία σκάφη εφοδιασμού πλατφορμών, ένα σκάφος πληρώματος, δύο ανυψωτικά σκάφη και έξι σκάφη υποστήριξης υποθαλάσσιων εξορύξεων πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η δεύτερη κίνηση της οικογένειας Δράγνη, έγινε από το Ίδρυμα που δημιούργησε ο Πάρης Παρασκευάς και απέκτησε ύστερα από σχετική διαγωνιστική διαδικασία το εμβληματικό κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος, στο Βόλο, όπου πρόκειται να εγκατασταθούν τα κεντρικά γραφεία του “Ιδρύματος Δράγνη”.
Η πόλη του Βόλου, δεν επιλέχθηκε τυχαία για να γίνει έδρα του Ιδρύματος Δράγνη, δεδομένου ότι ο Πάρης Δράγνης κατάγεται από την Αγχίαλο, όπου εκεί έκανε τα πρώτα του βήματα στο πατρικό του σπίτι.
Το κτίριο της Τράπεζας Ελλάδος, που βρίσκεται στην οδό Αργοναυτών 52, το διεκδίκησαν πέντε ενδιαφερόμενοι μεταξύ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ωστόσο, ο Πάρης Δράγνης, ήταν αποφασισμένος να το εξασφαλίσει και προσέφερε περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ. Το κτίριο κατασκευάστηκε το 1933.
Σε δήλωση του, ο Πάρης Δράγνης, διαβεβαίωσε τους συμπατριώτες του ότι “καμία επιχειρηματική δράση δεν θα στεγαστεί στο κτίριο” και επισήμανε ότι η εξαγορά του εμβληματικού κτιρίου που βρίσκεται στην παραλία του Βόλου “θα στεγάσει το Κοινωφελές Ίδρυμα Δράγνη, το οποίο θα έχει πολύπλευρη δραστηριότητα στην περιοχή. Θα ανακαινιστεί και θα στεγάσει τη δραστηριότητα του Ιδρύματος, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διαλέξεις, ομιλίες για διάφορα θέματα, ενώ θα υπάρχει έντονο το στοιχείο της ναυτιλίας με εξειδικευμένες δράσεις”.
Ο Πάρης Δράγνης, σύμφωνα με το Forbes, στην ετήσια έκθεση που δημοσιοποίησε τον περασμένο Ιούνιο, με τους πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές σε αξία πλοίων, κατέχει με την εταιρεία του Goldenport Shipmanagement την 46η θέση, με 26 πλοία, συνολικής αξίας 567,5 εκατ. δολάρια.
Στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής εταιρείας, όμως, αναφέρεται σήμερα, ότι η διαθέτει 30 πλοία.
Ποιος είναι ο Παρασκευάς ( Πάρης) Δράγνης
Ο Πάρης Δράγνης γεννήθηκε το 1944 στην Αγχίαλο του Βόλου. Από παιδί ονειρευόταν να ταξιδεύει με πλοία. Μετά το εξατάξιο Γυμνάσιο, μπήκε στη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού και σπούδασε εμποροπλοίαρχος.
Η ναυτιλιακή καριέρα του ξεκίνησε με τα πλοία του Περικλή Καλλιμανόπουλου και την Hellenic Lines, που τα πλοία της, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτελούσε δρομολόγια τακτικών γραμμών.
Σε ηλικία 38 ετών, το 1982 ίδρυσε την Goldenport Shipmanagement και άρχισε να διαχειρίζεται πλοία «multi-purpose twin deckers».
Πριν ιδρύσει την Goldenport Shipmanagement Ltd, ο Captain Paris συμμετείχε σε διάφορες δραστηριότητες πλοιοκτησίας ως εταίρος για περισσότερα από δέκα χρόνια και ίδρυσε επίσης την Renewal Shipping Agency που λειτουργούσε ως ναυτικός πράκτορας για έναν αριθμό αξιόπιστων πλοιοκτητών και εταιρειών
Το 1995, δημιούργησε την Golden Yachts Ltd, εταιρεία διαχείρισης και κατασκευής πολυτελών σκαφών αναψυχής, η οποία σήμερα διαθέτει 19 ιδιόκτητα σκάφη.
Η Golden Yachts Ltd, με ιδιόκτητο ναυπηγείο στο Πέραμα, έχει κατασκευάσει περισσότερα από δώδεκα γιοτ ύψους από 30 έως 95 μέτρα και έχει γίνει η κορυφαία διαχείριση και ναύλωση σούπερ γιοτ επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, διαχειριζόμενη στόλο με περισσότερα από 25 σούπερ γιοτ.
Μετά από 24 χρόνια, τον Απρίλιο του 2006, ο Πάρης Δράγνης, σχεδίασε την είσοδο της Goldenport Holdings στο London Stock Exchange, όπου άντλησε από την κεφαλαιαγορά 115 εκατ. δολάρια.
Το 2007, συνίδρυσε την Oceangold Tankers Inc. μαζί με τους γιους του Γιάννη και Βασίλη.
Διαβάστε επίσης
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς: Συζήτηση και διδάγματα από το 1974 έως το 2024
ΠΑΕ ΑΕΚ: Επιστολή – κόλαφος προς την ΚΕΔ για την τιμωρία Σιδηρόπουλου – Σκληρή αντίδραση Ηλιόπουλου