Ο Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυξήθηκε κατά 1,1% και διαμορφώθηκε στα 9.408,81 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυτήν την εβδομάδα που έληξε στις 6 Ιανουαρίου.

Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει 80% υψηλότερος από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ειδικότερα, οι τέσσερις παρέμειναν αμετάβλητες, στη μία μειώθηκαν οι ναύλοι και σε τρεις γραμμές αυξήθηκαν.

Ο μέσος σύνθετος δείκτης του WCI, που αξιολογήθηκε από τον Drewry για όλο το έτος είναι 9.409 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, το οποίο είναι 6.574 δολάρια υψηλότερο από τον μέσο όρο πέντε ετών που ήταν 2.835 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών.

Ο σύνθετος δείκτης Drewry’s World Container Index αυξήθηκε 1,1% στα 9.408,81 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών και είναι 80% υψηλότερος από την αντίστοιχη εβδομάδα το 2021.

Μετά από μια σταθερή μείωση των τιμών στις γραμμές από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2021, βλέπουμε τώρα τα ποσοστά να αυξάνονται για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα.

Οι ναύλοι από Σαγκάη – Λος Άντζελες και Σαγκάη – Νέα Υόρκη κέρδισαν 3% η καθεμία φτάνοντας τα 10.520 δολάρια και 13.518 δολάρια ανά κιβώτιο 40 ποδών αντίστοιχα.

Επίσης, οι τιμές από τη Νέα Υόρκη – στο Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 5% ή 57 δολάρια για να φτάσουν τα 1.244 δολάρια ανά feu.

Ωστόσο, οι τιμές από Λος Άντζελες – Σαγκάη μειώθηκαν κατά 1% φτάνοντας τα 1.290 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών.

Οι τιμές σε Σαγκάη – Ρότερνταμ, Ρότερνταμ – Σαγκάη, Σαγκάη – Γένοβα και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη κυμαίνονταν γύρω από τα επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων. Ο Drewry αναμένει ότι οι ναύλοι θα ανέβουν υψηλότερα την ερχόμενη εβδομάδα λόγω του κινεζικού νέου έτους.

Αναλυτικότερα ανά γραμμή οι αυξομειώσεις (ο πρώτος αριθμός δείχνει την εβδομαδιαία μεταβολή και ο δεύτερος την ετήσια):

Στη γραμμή Σαγκάη – Ρότερνταμ 0 – 54%

Στη γραμμή Ρότερνταμ – Σαγκάη 0 – 14%

Στη γραμμή Σαγκάη – Γένοβα 0 – 52%

Στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες 3 – 151%

Στη γραμμή Λος Άντζελες – Σαγκάη – 1 – 149%

Στη γραμμή Σαγκάη – Νέα Υόρκη 3 – 112%

Στη γραμμή Νέα Υόρκη – Ρότερνταμ 5 – 80%

Στη γραμμή Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη 0 – 187%

Εξάλλου, ο δείκτης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου του Baltic Exchange υποχώρησε την Παρασκευή, καθώς η πτώση των ναύλων των πλοίων panamax και supramax αντιστάθμισε τα κέρδη στο τμήμα capesize, σύμφωνα με το Reuters.

Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος επηρεάζει τα ποσοστά των πλοίων capesize, panamax και supramax, υποχώρησε 7 μονάδες και διαμορφώθηκε στις 2.289.

Ο δείκτης αυξήθηκε περισσότερο από 3% αυτή την εβδομάδα, μετά από δύο συνεχόμενες εβδομάδες απωλειών.

Ο δείκτης capesize ενισχύθηκε 76 μονάδες, ή 3,2%, στις 2.432.

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 632 δολάρια, αφού διαμορφώθηκαν στα 20.167 δολάρια.

Το σιδηρομετάλλευμα Dalian σημείωσε άνοδο την Παρασκευή και σημείωσε άνοδο σχεδόν 6% αυτή την εβδομάδα, καθώς οι έμποροι επέστρεψαν από τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς αισιόδοξοι για την πιθανή ανάκαμψη της ζήτησης στην κορυφαία εταιρεία παραγωγής χάλυβα στην Κίνα.

Ο δείκτης panamax υποχώρησε 56 μονάδες, ή 1,9%, στις 2.957.

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τις panamaxes, που μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, μειώθηκαν κατά 507 δολάρια στα 26.610 δολάρια.

Ο δείκτης supramax υποχώρησε 50 μονάδες στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2021 στις 2.074.

Διαβάστε επίσης:

Η αναβίωση της Heidmar: Από την αποχώρηση του Γιώργου Οικονόμου στο deal με τον Βαγγέλη Μαρινάκη

Navios Maritime Holdings: Αναχρηματοδότηση δανείων ύψους 550 εκατ. δολαρίων

ΠΕΝΕΝ: Οι ακτοπλόοι έχουν πάρει επιδοτήσεις 1,25 δισ. ευρώ που είναι μεγαλύτερο από την αξία των πλοίων τους!