• Ναυτιλία

    Paolo d’Amico: Το πετρέλαιο θα είναι ελλειμματικό το 2023, ενδέχεται περαιτέρω μείωση των αποθεμάτων – Υψηλά τα κέρδη της εταιρείας

    Ο εφοπλιστής Paolo d'Amico, διευθύνων σύμβουλος της d'Amico International Shipping

    Ο εφοπλιστής Paolo d’Amico, διευθύνων σύμβουλος της d’Amico International Shipping


    «Η έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία είχε πολύ σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο της ναυτιλίας, λόγω κυρίως της αναποτελεσματικότητας και της διακοπής ορισμένων μοντέλων του διεθνούς εμπορίου και της αύξησης δραστηριοτήτων, όπως η μεταφόρτωση, που αποδίδονται στις εισαγωγές αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων στην Ευρώπη που είχαν αγοραστεί προηγουμένως από Ρωσία, από πολύ πιο μακρινές γεωγραφικές περιοχές και ταυτόχρονα εξαγωγή ίδιων αγαθών από τη Ρωσία σε πιο απομακρυσμένους Ασιάτες αγοραστές, κυρίως την Κίνα και την Ινδία».

    Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων ο εφοπλιστής Paolo d’Amico, διευθύνων σύμβουλος της d’Amico International Shipping, είπε ακόμη: «Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην ΕΕ έχει μειωθεί κατά 1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα από την έναρξη του πολέμου και το ευρωπαϊκό μερίδιο των συνολικών ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου μειώθηκε περίπου από 49% στην αρχή του έτους σε 37% τον Αύγουστο, ενώ οι μεταφορές ντίζελ προς την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά περίπου 10% την ίδια περίοδο.

    Αυτές οι ανεπάρκειες στις εμπορικές ροές προβλέπεται να επιδεινωθούν περαιτέρω τους επόμενους μήνες, με την έναρξη ισχύος του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό αργό πετρέλαιο και τα διυλισμένα προϊόντα που ξεκινούν αντίστοιχα τον Δεκέμβριο του 2022 και τον Φεβρουάριο του 2023, γεγονός που ουσιαστικά θα οδηγήσει σε επιπλέον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα προϊόντων και 1,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου σε νέες εμπορικές αγορές, με επακόλουθη αύξηση της ζήτησης ανά τονάζ.

    Ταυτόχρονα, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου και βρώμικων διυλισμένων προϊόντων προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Σύμφωνα με ορισμένα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, τους τελευταίους μήνες η Ρωσία αντιπροσώπευε περίπου το 20%, το 22% και το 60% του αργού πετρελαίου που εισάγεται αντίστοιχα από την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία».

    Επίσης, ο Paolo d’ Amico επισήμανε ότι «μετά την περικοπή, μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, που αποφάσισε ο ΟΠΕΚ, που είναι, ίση με 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με τα επίπεδα του Αυγούστου και ισχύει από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Δεκέμβριο του 2023, το πετρέλαιο θα είναι ελλειμματικό το 2023 και ενδέχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των αποθεμάτων, ακριβώς τη στιγμή που τα βιομηχανικά αποθέματα διυλισμένων προϊόντων από χώρες του ΟΟΣΑ βρίσκονται ήδη σε επίπεδο σημαντικά χαμηλότερο από τον μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών».

    Τις δηλώσεις αυτές τις έκανε ο Ιταλός εφοπλιστής, με αφορμή της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας d’Amico International Shipping.

    Τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, η εταιρεία του ομίλου d’Amico Società di Navigazione πέτυχε συνολικά καθαρά έσοδα 213,4 εκατομμυρίων δολαρίων (έναντι 131 εκατομμυρίων τους πρώτους εννέα μήνες του 2021), τα Ebitda ήταν 135, 3 εκατομμύρια δολάρια και το καθαρό αποτέλεσμα παρουσίασε κέρδη 62,8 εκατομμυρίων δολαρίων (έναντι ζημιών 28,9 εκατομμυρίων στις 30 Σεπτεμβρίου 2021). Ο καθαρός δανεισμός ανέρχεται σε 453,9 εκατ. ευρώ.

    Το τρίτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με συνολικά καθαρά έσοδα 95,4 εκατ., Ebitda 69,1 εκατ. και καθαρό αποτέλεσμα 43,6 εκατ. .

    Η εταιρεία διευκρίνισε ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει ενισχυθεί σημαντικά από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, παραμένοντας πολύ ισχυρή καθ’ όλη τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.

    Τα έσοδα από δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά διυλισμένων προϊόντων παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ενώ πρόσφατα ενισχύθηκε σημαντικά η αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και ειδικότερα των Vlcc, των οποίων οι ναύλοι κατά τη διάρκεια του έτους ήταν μάλλον χαμηλοί.

    Αυτή η σταθερότητα οδηγήθηκε από μια σειρά παραγόντων που τόνωσαν τη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων, η οποία σχετίζεται με την επιμήκυνση των αποστάσεων που διανύθηκαν λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία.

    Διαβάστε επίσης:

    Πετρέλαιο: Η Κίνα περιόρισε τα κέρδη για το WTI



    ΣΧΟΛΙΑ