ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Παντελής – Ελευθέριος Κολλάκης είναι ο 10ος μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με τη λίστα της Vesselsvalue με τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες με βάση την αξία του στόλου τους.
Η τσιμινιέρα σε μπλε φόντο, με ένα λευκό σταυρό που στη μέση έχει ένα Κ μέσα σε ένα κύκλο δηλώνει ότι τα πλοία ανήκουν στην ναυτιλιακή οικογένεια Κολλάκη, μιας οικογένειας που ξεκίνησε τη ναυτιλιακή της δραστηριότητα προς το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο Παντελής Κολλάκης γεννήθηκε στο Λονδίνο στις 15 Δεκεμβρίου το 1948 και θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές. Σήμερα με τις εταιρείες του Chartworld Shipping Corporation, Charterwell Maritime S.A., Chartworld Maritime Management Corporation και την εταιρεία Chartworld Chartering Corporation, διαχειρίζεται 81 πλοία, που η αξία του στόλου τους ανέρχεται σε 3.275,39 εκατομμύρια δολάρια.
Τα περισσότερα χρόνια της ζωής του, τα πέρασε στην Αγγλία, όπου και ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές και πανεπιστημιακές του σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Ναυτιλία. Το 1990 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα.
Ο Λου Κολλάκης, ο οποίος έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την γενναιόδωρη κοινωνική του προσφορά, πρόσφατα πέρασε δύο φορές την περιπέτεια του κορονοϊού και όπως εξομολογήθηκε σε συνέντευξη του «φοβήθηκε ότι θα πεθάνει μόνος, δίχως να έχει πλάι του την αγαπημένη του γυναίκα και τα παιδιά του, αφημένος στα χέρια της μοίρας». Πιστεύει στον Θεό ακράδαντα, αλλά πιστεύει και στην επιστήμη.
Θεωρεί ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισε ήταν η ναυτιλιακή κρίση του ΄81-’89 και παραδέχθηκε ότι «όλοι εκείνο το διάστημα δυσκολευτήκαμε πολύ, αλλά για εμάς έγινε η καλύτερη δεκαετία, μπορεί η πρόκληση να είναι αφορμή για να κάνεις κάτι καλύτερο».
Επίσης, πιστεύει ότι «το χρήμα, δεν είναι αναγκαίο πάντα για να ευτυχήσεις. Ένας άνθρωπος που έχει μόνο τα προς το ζην και έχει κοντά του την οικογένειά του, τη θάλασσα, τη φύση, τους ανθρώπους, μπορεί να είναι ευτυχισμένος και χωρίς χρήματα».
Ο Λου Κολλάκης τις ελεύθερες ώρες του, τις περνά στη 47μετρη θαλαμηγό του «Lady Dee» με την γυναίκα του και τα πέντε παιδιά του, του αρέσει το τένις και είναι μέλος του βρετανικού Queens Tennis Club, παίζει μόνο πόρτες στο τάβλι, μπριτζ, είναι συλλέκτης έργων τέχνης. Είδε το όνομα του στη λίστα Λαγκάρντ, κατηγορήθηκε, αλλά αθωώθηκε στην “υπόθεση 42” για τη “φούσκα του Χρηματιστηρίου”, αλλά έχει τιμηθεί με τον “Χρυσό Σταυρό του Τάγματος του Φοίνικος” από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Οι ναυτικές ρίζες
Γενάρχης της ναυτιλιακής οικογένειας θεωρείται ο Μιχάλης Κολλάκης, ο οποίος ήταν καραβοκύρης ιστιοφόρων σκαφών από το τέλος του 19ου αιώνα. Συνεχιστές της ναυτιλιακής δραστηριότητας ήταν οι γιοι του Στέφανος, που γεννήθηκε το 1911 και πέθανε το 1994 και ο Παντελής, που γεννήθηκε το 1906 και πέθανε το 1965.
Το 1944, ο Στέφανος Κολλάκης νυμφεύθηκε την Αναστασία Καλαμωτούση ( 1926 -2013) στο Κάρντιφ του Ουαλίας. Μετά από δύο έτη, δηλαδή το 1946 ο Στέφανος Κολλάκης, αγόρασε το πρώτο του φορτηγό πλοίο και στο οποίο πλοιάρχευσε.
Το 1947, τα δύο αδέλφια, Στέφανος και Γιώργος αγόρασαν το πλοίο “’Άγιος Γεώργιος” και συνίδρυσαν στη βρετανική πρωτεύουσα την ναυτιλιακή εταιρεία Kollakis Bros η οποία λειτούργησε έως το 1964.
Το 1966, ο Στέφανος Κολλάκης ίδρυσε την εταιρεία P.G.M. Agencies και την εταιρεία Charterwell στον Πειραιά, στην οποία συμμετείχαν και τα τρία παιδιά του, Παντελής, Γεώργιος και Μιχάλης.
Όμως, το 1974, ο Μιχάλης Κολλάκης, αποσύρθηκε από την οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση.
Ο Στέφανος μαζί με τα δύο παιδιά του, Παντελή και Γεώργιο, δημιούργησαν την ναυτιλιακή εταιρεία Charterwell στον Πειραιά, αλλά και την Kappa Maritime και λίγο αργότερα την ναυλομεσιτική εταιρεία King Kollakis.
Απο ένα στόλο έξι πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων, υπό την διεύθυνση του Παντελή και του Γιώργου Κολλάκη ο αριθμός των πλοίων διαμορφώθηκε στα 24 πλοία με συνολική χωρητικότητα 1,4 εκατομμυρίων τόνων, ενώ στη συνέχεια ο στόλος τους, εκτός από φορτηγά πλοία, Bulk Carriers επεκτάθηκε και στα δεξαμενόπλοια με τη συμμετοχή άλλων ναυτιλιακών οικογενειών του Λονδίνου.
Το 2002 η εταιρεία προχώρησε στη ναυπήγηση επτά νεότευκτων πλοίων: τριών bulk carriers και τεσσάρων τάνκερ.
Η εταιρεία του Παντελή και του Γιώργου Κολλάκη είχε μια επικερδή δραστηριότητα αγοράς και πώλησης πλοίων “από δεύτερο χέρι”. Υπολογίζεται ότι από το 1985 έως το 1992 αγόρασαν και πούλησαν εκατό πλοία αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη από τις υπεραξίες τους.
Το 1990 τα δύο αδέρφια αποφάσισαν να επεκταθούν και στον τομέα των κρουαζιεροπλοίων, ιδρύοντας την εταιρεία Majesty International Cruises, η οποία απέκτησε τα κρουαζιερόπλοια, «Ocean Majesty», «Ocean Monarch» και το «Ocean Countess». Στην εταιρεία αυτή είχαν συνεργάτες τον Μιχάλη Λάμπρο και τον Θεόδωρο Κόντε.
Σε συνεργασία με τον αείμνηστο Δημήτρη Μανιό, ο Στέφανος Κολλάκης απέκτησε και λειτούργησαν τα Ναυπηγεία Pallion του Σάντερλαντ. Τότε είχαν γραφεία στην Berkeley square, στο Λονδίνο και είχαν αναλάβει την κατασκευή οικίσκων από το ΝΑΤΟ για να στεγάσουν τους αμερικανούς στρατιώτες στον Περσικό κόλπο. Επίσης, οι δύο φίλοι μαζί με τον Αντώνη Λελάκη και τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο προσπάθησαν να αγοράσουν και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά η προσπάθεια τους δεν είχε αίσιο τέλος.
Το 2007, ο Λου αγόρασε αντί 227.000.000 δολαρίων δώδεκα πλοία – ψυγεία της Chiquita. Με αυτόν τον τρόπο έγινε ο αποκλειστικός προμηθευτής – μεταφορέας της Chiquita για τα φορτία της, όπως οι μπανάνες προς την Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική, εξασφαλίζοντας μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Η Chartworld, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της, είναι ένας εδραιωμένος όμιλος ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιρειών που παρέχει τεχνικές και εμπορικές υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων. Στις 4 δεκαετίες της ύπαρξής της, η Chartworld έχει καταφέρει να γίνει μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον ναυτιλιακό χώρο, προσφέροντας υψηλών προδιαγραφών και αξιόπιστες υπηρεσίες στους πλοιοκτήτες και ναυλωτές που την εμπιστεύονται για την κάλυψη των αναγκών τους στις θαλάσσιες μεταφορές.
Με τη μακρά ιστορία και εμπειρία του, την έμφαση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και τη σημασία που δίνει στο ανθρώπινο στοιχείο, ο όμιλος Chartworld προσφέρει στους πελάτες του, στους συνεργάτες του, στους υπαλλήλους του και κυρίως στο περιβάλλον και την κοινωνία, υπηρεσίες ναυτιλίας που μπορούν να περιγράφεται από τον μοναδικό αντικειμενικό μακροπρόθεσμο στόχο: την αριστεία.
Το Ίδρυμα “Στέφανος Κολλάκης”
Το 2000 ιδρύθηκε το Ίδρυμα “Στέφανος Κολλάκης” στη μνήμη του πατέρα του και προσφέρει ένα πολύπλευρο κοινωνικό έργο, ενώ συμμετέχει με δωρεές μέσω της ΣΥΝ- ΕΝΩΣΙΣ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Τον Δεκέμβριο του 2004, ευρισκόμενος στο Ντουμπάι με την οικογένεια του όταν πληροφορήθηκε για το τσουνάμι στη Νοτιονανατολική Ασία, όπου πνίγηκαν 220.000 κάτοικοι και τουρίστες, έδωσε εντολή ώστε, το κρουαζιερόπλοιο του «Ocean Monarch» πήγε στην περιοχή και μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και ανέλαβε όλα τα έξοδα του πλοίου. Το κρουαζιερόπλοιο μετέφερε συνολικά 1.000 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας, στελεχώθηκε με περίπου 120 εθελοντές γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό και αναχώρησε για το Τρινκομάλι της Σρι Λάνκα με τις ευλογίες του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλου, ο οποίος και τέλεσε αγιασμό επί του πλοίου.
Το βραβείο «Ευκράντη»
Στον Λου Κολλάκη και στον Όμιλο Εταιρειών Chartworld απονεμήθηκε το “Βραβείο Ευκράντη 2018 Υποστήριξης της Ελληνικής Ναυτιλιακής Επιχειρηματικότητας” που έχουν καθιερώσει τα “Ναυτικά Χρονικά”. Στο σκεπτικό της απόφασης της επιτροπής των βραβείων αναφέρεται:
“Σύμφωνα με την κρίση της πλειοψηφίας των μελών της επιτροπής, οι εταιρείες του ομίλου, με τους επικεφαλής, το σύνολο του ανθρωπίνου δυναμικού και τον ισχυρό στόλο, συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, συνεργαζόμενες και στηρίζοντας δεκάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς της ευρύτερης ναυτιλίας, όπως μονάδες ναυπηγοεπισκευής, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού και προμηθευτές”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike