Ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης σε ομιλία του που έγινε στην Ύδρα, στο πλαίσιο του Ναυτιλιακού Συνεδρίου με θέμα Are we experiencing the other side of midnight επεσήμανε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι χρηματοδότησης που θα συνυπάρχουν στο μέλλον και επομένως ο πλοιοκτήτης έχει μεγάλο πεδίο επιλογών υλοποίησης των επενδύσεων του, ενώ στάθηκε λεπτομερώς στην εξέλιξη της τεχνολογίας και των περιβαλλοντικών κανονισμών που καθιστούν δύσκολη την απόφαση για την κατασκευή νέων πλοίων.

Άλλος σημαντικός ομιλητής ήταν ο Συμεών Παληός, ιδρυτής της Diana Shipping ο οποίος ανέλυσε την παραδοσιακή χρηματοδότηση της δεκαετίας ΄60 όταν ξεκίνησε την ναυτιλιακή του καριέρα στον Πειραιά, όταν κυριαρχούσε η Williams Glynn’s που στήριξε τα σχέδια των Ελλήνων πλοιοκτητών.

1

Με την είσοδο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης της εταιρείας του Αντώνη Αγγελικούση το 1986, πρόσθεσε ο Συμεών Παληός, επήλθε μια επανάσταση στην ναυτιλία, ωστόσο η κίνηση αυτή δεν ήταν ολοκληρωμένη και δεν συνεχίστηκε από άλλους πλοιοκτήτες και συνέχισε: “Σήμερα όπως γνωρίζουμε το χρηματιστήριο προσφέρει μεγάλες δυνατότητες. Μια ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο έχει πρόσβαση σε διεθνή κεφάλαια από όλες τις χώρες του κόσμου. Υπάρχει όμως μια ένσταση ότι ο πλοιοκτήτης με την είσοδο της εταιρείας του στο χρηματιστήριο μπορεί να χάσει το μάνατζμεντ της εταιρείας του. Η ναυτιλιακή εταιρεία Diana που εισήχθη το 2015 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, παρ’ ότι έχει διαθέσει το 85% σε ξένους επενδυτές δεν έχει απωλέσει το πραγματικό έλεγχο της επιχείρησης γιατί υπάρχει εμπιστοσύνη στην διοίκηση και την πολιτική επέκτασης του στόλου της”, κατέληξε στην ομιλία του, ο Συμεών Παληός.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο πρόεδρος της Αδελφότητας Υδραίων Αθηνών Γιάννης Σαχίνης ο οποίος ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τους χορηγούς για την υποστήριξη τους επι 13 συνεχόμενα ετη.

Σημαντική παρουσία είχε και ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Νίκος Ευθυμίου.

Ο πρόεδρος του συνεδρίου ο Γιώργος Τσαβλίρης υπογράμμισε ότι για να πετύχουμε θα πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε όλες συνθήκες στην ναυτιλία και τόνισε ότι οι αλλαγές στην ναυτιλία επιβάλλουν την προσαρμοστικότητα και την καινοτομία στα περιβαλλοντολογικά ζητήματα και την κοινωνική υπευθυνότητα.

Ο Γιάννης Πλατσιδάκης στην παρέμβαση του τόνισε ότι ο Αντώνης Αγγελικούσης που ήταν ο πρώτος το 1986 που εισήγαγε την εταιρία στο χρηματιστήριο διένειμε μόνον το 25% των μετόχων σε ξένους επενδυτές δίνοντας μάλιστα σε αυτούς το δικαίωμα να αποφασίζουν για το μέλλον της εταιρείας που σήμαινε εμπιστοσύνη και διαφάνεια, ωστόσο το 2001 ο Γιάννης Αγγελικούσης πήρε την σωστή απόφαση να αποσύρει την εταιρία από το χρηματιστήριο και να δραστηριοποιηθεί σαν ιδιωτική εταιρεία.

Ο Εμμανουήλ Βορδώνης αναφερόμενος στην δική του εμπειρία επεσήμανε ότι επικεντρώθηκε στην ποιότητα της ναυτιλιακής μεταφοράς, αλλά πιστεύει ότι το χρηματιστήριο δημιουργεί μια νεφελώδη αγορά απ’ όπου απομυζούν πολλά χρήματα δεκάδες άλλα επαγγέλματα εισπράττοντας προμήθειες και αμοιβές που δεν έχουν σχέση με το έργο της ναυτιλίας.

Διαβάστε επίσης

Ένα νεοκλασικό κτίριο στην Ακρόπολη για τον Πάνο Λασκαρίδη