Τα ημερήσια κέρδη για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας εκτινάσσονται στα ύψη, καθώς οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί όσον αφορά τη μεταφορά αργού πετρελαίου της χώρας.

Το κόστος ξεπερνά πλέον τα 338.000 δολάρια ημερησίως για τη ναύλωση ενός δεξαμενόπλοιου από το λιμάνι του Primorsk στη βορειοδυτική Ευρώπη. Πρόκειται για τα υψηλότερα ναύλα τουλάχιστον από το 2008, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο.

Oil shipping costs from Russia's Baltic ports have surged
Το κόστος μεταφοράς πετρελαίου από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας έχει αυξηθεί

Η αύξηση αποτελεί ένα ακόμη σημάδι των discounts που θα πρέπει να εφαρμόσουν οι Ρώσοι παραγωγοί στις προμήθειες τους, προκειμένου να βρουν αγοραστές.

Το ρωσικό πετρέλαιο Urals προσφέρθηκε σχεδόν 35 δολάρια το βαρέλι λιγότερο από την τιμή αναφοράς του Brent την περασμένη εβδομάδα, τη στιγμή που τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων ήταν περίπου 100.000 δολάρια την ημέρα χαμηλότερα από ό,τι τώρα. Υποθέτοντας ένα κόστος μεταφοράς περίπου 7 δολάρια το βαρέλι, σημαίνει ότι οι παραγωγοί θα λάβουν έκπτωση άνω των 40 δολαρίων.

Οι ναύλοι για φορτία από τη Ρωσία έχουν εκτοξευθεί από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες απέφυγαν να ασχοληθούν με ρωσικά φορτία και λιμάνια, καθώς μια σειρά αυτοκυρώσεων σαρώνει τη βιομηχανία πετρελαίου, δίνοντας ώθηση στο κόστος.

Για τα μικρότερα πλοία Aframax, τα οποία μεταφέρουν περίπου 700.000 βαρέλια πετρελαίου, η κατάσταση επιδεινώθηκε από το γεγονός ότι η ρωσική Sovcomflot PJSC είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης τέτοιων πλοίων. Με τους εμπόρους να παραμένουν μακριά από ρωσικές οντότητες, η διαθεσιμότητα μικρότερων πλοίων έχει μειωθεί.

Το πρόσθετο κόστος έχει επίσης αυξηθεί. Οι ασφαλιστικές εταιρείες του Λονδίνου διεύρυναν πρόσφατα τον κατάλογο των περιοχών όπου οι ασφαλιστές μπορούν να χρεώνουν επιπλέον ασφάλιστρα σε όλα τα ρωσικά ύδατα.

Στην αρχή της σύγκρουσης, αυτές οι αποκαλούμενες Περιοχές Κυρώσεων περιλάμβαναν μόνο τμήματα της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ, αλλά τώρα το πρόσθετο κόστος διοχετεύεται σε άλλα λιμάνια εξαγωγών.

Την περασμένη εβδομάδα, τα πλοία που εισέρχονταν στη Μαύρη Θάλασσα ήταν σχεδόν ανασφάλιστα, καθώς οι ασφαλιστές ζητούσαν έως και το 10% της αξίας του κύτους ενός πλοίου για να καλύψουν ένα ταξίδι.

Διαβάστε αργότερα:

Μειώθηκε ο ελληνικός στόλος κατά 33 φορτηγά και δεξαμενόπλοια και σε κόρους, αλλά αυξήθηκε σε επιβατηγά πλοία τον Φεβρουάριο