ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπάρχουν εταιρείες, οι οποίες έχουν προσφύγει στα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να εξασφαλίσουν πρόσθετο δανεισμό για να καλύψουν τις «τρύπες» που προκαλούνται από την πολύμηνη καθυστέρηση των πληρωμών.
Το χρηματικό ποσό που δεν έχει καταβληθεί στις ακτοπλοϊκές εταιρείες υπερβαίνει τα 80 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 46 εκατ. ευρώ είναι της Attica Group που με τα πλοία της εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές.
Επισημαίνεται ότι οι επιδοτούμενες άγονες γραμμές πληρώνονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο όμως αδυνατεί στην καταβολή των μισθωμάτων, λόγω προφανώς μεταφοράς των χρημάτων για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών της Πολιτείας.
Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είχαν προυπολογιστεί συνολικά 130 εκατ. ευρώ, από 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν την προηγούμενη χρονιά.
Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ψηφίστηκε πρόσφατα τροπολογία ώστε «τα τιμολόγια των ετών 2021 και 2022 που αφορούν στις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν εκτελεστεί στο πλαίσιο του ενταγμένου στο ΠΔΕ του υπουργείου Ναυτιλίας και έχουν κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου έως την 31η Οκτωβρίου 2022, επιτρέπεται να εξοφλούνται και σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας. Η εξόφληση των παραπάνω τιμολογίων πραγματοποιείται μέχρι τις 31/12/2022».
Επισημαίνεται επίσης ότι οι αυξήσεις καυσίμων που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες επιβάρυναν ακόμη περισσότερο τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η υποχρεωτική αναπροσαρμογή που έγινε λόγω της ρήτρας καυσίμου που υπάρχει στις σχετικές συμβάσεις ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025