ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι δεκαεπτά μεγαλύτεροι ιταλικοί τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 86,2% των συνολικών διακινουμένων κοντέινερ που φορτώθηκαν και εκφορτώθηκαν στις ιταλικές αποβάθρες, κατέγραψαν έσοδα 1,029 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 859,5 εκατομμυρίων ευρώ το 2021 και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 127 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, έναντι των 72,8 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν το 2021.
Οι 17 τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, είναι της Νάπολης (Co.Na.Te.Co και Flavio Gioia Spa), της La Spezia (Terminal Container La Spezia και Terminal del Golfo), Gioia Tauro (Terminal Container Medcenter), Civitavecchia (Roma Terminal Container) , Σαλέρνο (Terminal Container Salerno), Ραβέννα (Terminal Container Ravenna), Γένοβα (Bettolo, Sech και Psa Genova Pra’), Λιβόρνο (Terminal Darsena Toscana and Lorenzini & C.), Savona (Vado Gateway), Τεργέστη (Tereste Marine Terminal ) και τη Βενετία (Psa Vecon και Terminal Intermodale Venezia).
Όσον αφορά τις λειτουργικές επιδόσεις το 2022, οι εταιρείες τερματικών σταθμών διαχειρίστηκαν συνολικά 9,971 εκατομμύρια TEU, ίσο με το 86,2% του συνόλου της Ιταλίας (11,570 εκατομμύρια TEU), σε συνολική επιφάνεια 5,781 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων και αξιοποιώντας 110 γερανούς αποβάθρας.
Σε σύγκριση με το 2021, οι τερματικοί σταθμοί κατέγραψαν συνολική αύξηση 2,4% όσον αφορά τα TEU που διακινήθηκαν.
Πρωταθλητής τζίρου το 2022 ήταν η Psa Genova Pra’ με 219 εκατομμύρια (+27,6%), ακολουθούμενη από την Lsct με 173 εκατομμύρια (+3,8%), την Medcenter Container Terminal με 148 εκατομμύρια (+17,2%) και την Trieste Marine Terminal με 103,8 εκατομμύρια ( +29,5%).
Στην κορυφή για θετικό καθαρό αποτέλεσμα βρίσκονται πάντα οι Psa Ge Pra’ με 45,9 εκατομμύρια κέρδη (+97,3%), Lsct με 42 εκατομμύρια (+5,3%), Terminal Darsena Toscana με 10,6 εκατομμύρια (+ 68,4%), Psa Vecon με 10,1 εκατομμύρια (+213%) και ο Ναυτιλιακός Τερματικός Σταθμός της Τεργέστης με 9,5 εκατομμύρια (+74%).
Το Κέντρο Μελετών Fedespedi υπογραμμίζει ότι συνολικά οι 17 εταιρείες που εξετάστηκαν στην ετήσια έρευνα πραγματοποίησαν κύκλο εργασιών 1.029,3 εκατ. ευρώ με Ebitda 311 εκατ. ευρώ και θετικό τελικό αποτέλεσμα 127,2 εκατ. ευρώ.
Σε σύγκριση με το 2021 (859,5 εκατ. ευρώ), ο συνολικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά +20% ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 74,7%. Αρνητική μεταβολή στον τζίρο υπήρξε μόνο στον τερματικό σταθμό Intermodal της Βενετίας (-7,7%) ενώ τα καλύτερα αποτελέσματα παρατηρήθηκαν στους Vado Gateway (+89%), Venezia Vecon (+62,9%) και Genova Bettolo (+59,7%).
Διαβάστε επίσης:
Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Επαναγορά μετοχών αξίας 1,9 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike