ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σχετικά με τα περιστατικά που έχουν λάβει χώρα πρόσφατα στον χώρο του Yachting αλλά και γενικότερα στον κλάδο της Επιβατηγού Ναυτιλίας και έχουν γίνει αντικείμενο δημόσιου σχολιασμού στα ΜΜΕ και στα social media, δυστυχώς για άλλη μια φορά παραμένουμε στο ίδιο έργο θεατές, τονίζει η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Θαλαμηγών – HYCA.
H HYCA (Hellenic Yacht Crew Association), το Ναυτεργατικό Σωματείο που από το έτος 1981 εκπροσωπεί σε πανελλήνια εμβέλεια τους Αξιωματικούς (Πλοιάρχους – Κυβερνήτες και Μηχανικούς) και τα πληρώματα ναυτικών που υπηρετούν σε επαγγελματικά και ιδιωτικά θαλαμηγά σκάφη, με ανακοίνωση της, εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη της προς όλους τους συνάδελφους μας ναυτικούς, που, ανεξαρτήτως ειδικότητας και βαθμού, αντιμετωπίζουν καθημερινά με επιτυχία τους θαλάσσιους κινδύνους και φέρνουν εις πέρας την πολυδιάστατη ναυτική αποστολή.
Στη συνέχεια η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Θαλαμηγών, επισημαίνει:
«Η αξία της ανθρώπινης ζωής και η ασφάλεια των υδάτινων συγκοινωνιών, κατά την καθημερινή μετακίνηση επιβατών και αγαθών από όλες τις κατηγορίες πλοίων, είναι αδιαπραγμάτευτες και αποτελούν ύψιστη ευθύνη και υπέρτατο καθήκον κάθε ναυτικού, συνεπώς οφείλουμε όλοι οι ναυτικοί να τις διαφυλάσσουμε, στο μέτρο του ανθρωπίνως δυνατού, με κάθε διαθέσιμο μέσο και τρόπο και τηρώντας τους κανόνες της ναυτικής τέχνης.
Δυστυχώς, παρατηρούμε πρόσφατα ότι οι χρόνιες παθογένειες της ελληνικής ακτοπλοΐας και ιδίως η έλλειψη κατάλληλων και ασφαλών υποδομών (λιμανιών, μαρίνων κλπ.), έχουν καταστήσει εξιλαστήρια θύματα τους συνάδελφους μας Πλοιάρχους, που υπηρετούν σε πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά και σε Θαλαμηγά σκάφη, οι οποίοι χωρίς υπαιτιότητά τους εμπλέκονται σε δύσκολες καταστάσεις, τις οποίες με την εμπειρία και τεχνική επάρκεια που διαθέτουν, καταφέρνουν να φέρουν εις πέρας.
Ειναι δεδομένο ότι απαιτείται άμεσος εκσυγχρονισμός των υποδομών με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, καθώς επίσης και των ίδιων των Πλοιάρχων μας, οι οποίοι γνωρίζουν άμεσα όλες τις ανάγκες των λιμανιών πανελλαδικά και μπορούν με τις γνώσεις τους να βοηθήσουν στο έργο εκσυγχρονισμού και ασφαλών λιμένων, που έχουν μεγάλη ανάγκη τα νησιά μας.
Εξάλλου, κανείς δεν αντιλέγει ότι ένας Πλοίαρχος πράγματι έχει τη γενική ευθύνη του πλοίου που διοικεί, στα πλαίσια της οποίας οφείλει να τηρεί τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, που άπτονται της ασφάλειας του πλοίου, του πληρώματος, των επιβαινόντων και του φορτίου, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα, προς αποτροπή επικείμενου κινδύνου, να χρησιμοποιήσει κάθε αντικείμενο επί του πλοίου.
Συνεπώς, ο ίδιος ο νομοθέτης αναγνωρίζει τη δυνατότητα του Πλοιάρχου να αποφασίζει, κατά την κρίση του, πώς θα ενεργήσει σε κρίσιμες καταστάσεις, αποσοβώντας κινδύνους για το πλοίο, το πλήρωμα, τους επιβάτες και το φορτίο.
Έχοντας εκφράσει επανειλημμένως τον σεβασμό μας προς την Ελληνική Δικαιοσύνη, θεωρούμε βέβαιο ότι η ψύχραιμη και εμπεριστατωμένη μελέτη της κάθε περίπτωσης, θα καταδείξει ότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι ενεργούν πάντοτε με υψηλό επαγγελματισμό και συνεπώς θα πρέπει να αποφεύγονται τα βιαστικά συμπεράσματα, που προκαλούν αδικαιολόγητη δυσφήμηση του κλάδου της ελληνικής ναυτιλίας.
Καλούμε τους αυτόκλητους τιμητές των πάντων, οι οποίοι, χωρίς να έχουν την πλήρη εικόνα των πραγματικών περιστατικών της κάθε υπόθεσης, προτρέχουν, κατά τη συνήθη τακτική τους, σε τηλεοπτικά πάνελ και προβαίνουν επιπόλαια σε αντισυναδελφικές δηλώσεις, τις οποίες εκ των υστέρων και κατόπιν των αντιδράσεων που αυτές εχουν προκαλέσει σπεύδουν να ανακαλέσουν, να αναθεωρήσουν την τακτική τους, η οποία ουδόλως συμβάλλει στην ενότητα και ομόνοια του κλάδου, που σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές είναι απαραίτητη και επιβεβλημένη».
Διαβάστε επίσης:
ΖΙΜ: Κέρδη και 112 εκατ. δολάρια μέρισμα
Ίδρυμα «Αθηνά Ι. Μαρτίνου»: 22 υποτροφίες για νέους σπουδαστές ΑΕΝ
Navios Maritime (Αγγελική Φράγκου): Κέρδη 174,8 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο