ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η ευλογημένη Ελλάδα μας, έχει την τύχη ή μήπως την ατυχία, να είναι από τις λίγες χώρες στον κόσμο που διαθέτει ένα τόσο μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα και έναν εξίσου μεγάλο, σύγχρονο και αξιόπιστο ακτοπλοϊκό στόλο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το έργο, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η συχνότητα των προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια», επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
Πρόσθεσε δε ότι «δυστυχώς όμως, αυτή η θεαματική ανανέωση και ραγδαία αύξηση του στόλου των πλοίων μας και η υποδειγματική εξυπηρέτηση και φιλοξενία των Ελλήνων Ναυτικών δεν συμβαδίζουν με τις ελλείψεις κατά κύριο λόγο, στις υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας, τα οποία έχουν παραμείνει στην Δεκαετία του 1980 !»
Στη συνέχεια, ο Παναγιώτης Γιγής, επισήμανε:
«Μέσα από την αναλυτική παρουσίαση των ελλείψεων των λιμένων αναδείχτηκαν εμφαντικά, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι, που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στα πλοία της Ακτοπλοΐας, μέσα από την καθημερινή τους τριβή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε λιμανιού όλης της Ελλάδας, ενώ υπήρξε ιδιαίτερη, εκτενής αναφορά στην άδικη μεταχείριση, στην ταλαιπωρία, στη δημόσια κακή κριτική, στη διαπόμπευση, στις συλλήψεις και τις κρατήσεις με τη διαδικασία του αυτόφωρου που υφίστανται οι Πλοίαρχοί μας, σε περιπτώσεις μικροατυχημάτων που δεν άπτονται των ευθυνών τους και βασίζονται σε μια παμπάλαια και αναχρονιστική διάταξη που επιρρίπτει ευθύνη στον Πλοίαρχο!»
Αναλυτικότερα, ο Παναγιώτης Γιγής, τόνισε:
“Την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Συνάδελφοι Πλοίαρχοι, Μέλη της Π.Ε.Π.Ε.Ν., μέσα από την καθημερινή τους τριβή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε λιμανιού όλης της Ελλάδας και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους!
Αλλά, και την ανάδειξη της άδικης μεταχείρισης, ταλαιπωρίας και δημόσιας κριτικής ή διαπόμπευσης που υφίστανται οι Πλοίαρχοί μας όπως, συλλήψεις, και κρατήσεις με τη διαδικασία του αυτόφωρου, σε περιπτώσεις μικροατυχημάτων που δεν άπτονται των ευθυνών τους και βασίζονται σε μια παμπάλαια και αναχρονιστική διάταξη που επιρρίπτει ευθύνη στον Πλοίαρχο, όπου και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος ή ακόμη και οι Εισαγγελικές Αρχές αρνούνται να αντιληφθούν, κλείνοντας τα μάτια ή αδιαφορώντας για την επίλυση των οφθαλμοφανών προβλημάτων που υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια του μεγάλου νησιωτικού μας συμπλέγματος!
Αρνούνται δυστυχώς και όλοι οι Υπεύθυνοι του αρμόδιου Υπουργείου και των Υπηρεσιών που το απαρτίζουν να αναγνωρίσουν και να επιλύσουν το πρόβλημα αυτό, το οποίο δυστυχώς ταλαιπωρεί και αποκαρδιώνει τους Έλληνες Πλοιάρχους που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες ενδομεταφορές και βρίσκονται σε απόγνωση για το μέλλον τους, αφού αισθάνονται ότι είναι τα εξιλαστήρια θύματα μιας ανεύθυνης γραφειοκρατίας και παράλληλα εκκρεμούν εις βάρος τους σοβαρές νομικές διαδικασίες!”.
Μόνο για φέτος το καλοκαίρι είχαμε 7 συλλήψεις Πλοιάρχων, συνέχισε ο Π. Γιγής, και συνέχισε “κάποιες εξ αυτών με αυτόφωρη “διαδικασία, οδήγησαν στο κρατητήριο όπου και παρέμειναν αρκετές ημέρες μέχρι να παρουσιαστούν στον εισαγγελέα και να οριστεί τακτική δικάσιμος.
Οι Έλληνες Πλοίαρχοι έχουν επανειλημμένα αποδείξει με τον Ανθρωπισμό που τους διακρίνει, τη σημασία που αποδίδουν στην ανθρώπινη ζωή και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον έχουν διασώσει αμέτρητο αριθμό συνανθρώπων μας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις Θάλασσες, σε όλους τους Ωκεανούς της γης.
Γι’ αυτό άλλωστε έχουν επανειλημμένα τιμηθεί από τον Ο.Η.Ε., τον Ερυθρό Σταυρό και πολλούς άλλους Διεθνείς Οργανισμούς.
Για την χρονιά που διανύουμε έχουν καταγραφεί επίσημα στην Ελλάδα και σε όλους τους ωκεανούς, επτά (7) διασώσεις από Πλοιάρχους μας με άνω των 100 διασωθέντων.
Επ’ ουδενί δεν θα επιθυμούσαμε η σημερινή συνάντηση/παρουσίαση να εκληφθεί ως ευκαιρία να κάνουμε τα παράπονά μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας μας, μέσω του Υφυπουργού κ. Γκίκα ο οποίος παρευρίσκεται στην ημερίδα μας, διότι η πρόσβαση και συνεργασία μας με το Υπουργείο είναι συνεχής και ο δίαυλος επικοινωνίας που έχουμε αναπτύξει με τα στελέχη του είναι εποικοδομητικός.
Δεν επιθυμούμε να γίνει η αφορμή για πεδίο αντιμαχόμενης πολιτικής αντιπαράθεσης ή εκμετάλλευσης!
Η πολιτική εκπροσώπηση σήμερα μας τιμά και δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρων του συνόλου του πολιτικού κόσμου για την επίλυση αυτού του ακανθώδους προβλήματος που θα το παρομοίαζα με Λερναία Ύδρα, ένα πρόβλημα λύνεται και ένα άλλο αυτόματα παρουσιάζεται!
Απώτερος σκοπός μας και κυρίαρχη επιθυμία μας είναι, οι εύλογες παρατηρήσεις της έκθεσης που επιγραμματικά θα σας παρουσιάσουμε μαζί με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία μας, να βρουν ευήκοα ώτα και συμπαράσταση από το αρμόδιο Υπουργείο και τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, ούτως ώστε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο ένας από τους ισχυρότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, η Ναυτιλία (η ακτοπλοΐα συμβάλλει δυναμικά στην οικονομία και φυσικά στην καλή έξωθεν προβολή της χώρας μας) και ειδικότερα τώρα που το τουριστικό μας προϊόν, η διασύνδεση δηλαδή του νησιωτικού μας συμπλέγματος με την ηπειρωτική χώρα βρίσκεται σε αυξημένη κινητικότητα!
Όπως όλοι γνωρίζουμε το λιμάνι είναι ο τόπος «κατοικίας» των πλοίων, είναι ένα τμήμα της θάλασσας κοντά στην ακτή, σε θέση απάνεμη και με βαθύ πυθμένα, που έρχεται σε συνεχή ή περιοδική επαφή με την ανοιχτή θάλασσα και που έχει όλα τα κατάλληλα μέσα και όλες εκείνες τις σύγχρονες υποδομές προκειμένου να εξυπηρετεί τους σκοπούς των πλοίων.
Γενικά με τον όρο Λιμένας νοείται ο ασφαλής εκείνος όρμος στον οποίο μπορούν να προσεγγίζουν με ασφάλεια τα πλοία προκειμένου να πραγματοποιούνται διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων ή/και επιβίβασης και αποβίβασης ανθρώπων, από και προς τα πλοία.
Και είναι αδιανόητο στις μέρες μας εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα, να εξυπηρετούνται από υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές Χιλιάδες.
Όπως είναι επίσης αδιανόητο οι ταξιδιώτες μας να διακινδυνεύουν κάποιες φορές τη σωματική τους ακεραιότητα και καθόλου άγνωστο σε όλους μας, νησιά και συμπατριώτες μας να αποκλείονται τους Χειμερινούς μήνες ή τις περιόδους με δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο όπως, έντονος κυματισμός ή θυελλώδεις άνεμοι, που δεν επιτρέπουν την προσέγγιση και πρόσδεση λόγω ανεπαρκών υποδομών στα λιμάνια και εδώ είναι που οι Πλοίαρχοι μας πολλές φορές υπερβάλουν εαυτόν προκειμένου να εξυπηρετήσουν επιβάτες και νησιωτικούς προορισμούς.
Στην έκθεση που αναλυτικά υποβάλλουμε κάθε χρόνο στον κ. Υ.ΝΑ.Ν.Π. και θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, αναφέρουμε όλα τα συσσωρευμένα προβλήματα, μικρά ή μεγάλα που μας επισημαίνουν οι Πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας και εδώ θα ήθελα εκ μέρους του Δ.Σ. της Π.Ε.Π.Ε.Ν. να ευχαριστήσω τους Προέδρους και τα Δ.Σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Ένωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού για τη βοήθειά τους, στην προτροπή των Συναδέλφων Πλοιάρχων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στα πλοία τους, για την καταγραφή και την διευκόλυνση στην άψογη μεταξύ μας συνεργασία για την αναβάθμιση των Ελληνικών λιμανιών.
Για χάριν οικονομίας χρόνου θα σας παρουσιάσουμε τα μεγάλα, σοβαρά κυρίως προβλήματα που καλούμαστε άμεσα να αντιμετωπίσουμε στα λιμάνια μας”.
Η Ελένη Παπαδοπούλου, γενικός γραμματέας της ΠΕΠΕΝ, τόνισε:
«Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού σας καλωσορίζω στην Ημερίδα μας με θέμα την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2024 για την κατάσταση που επικρατεί, σε ότι αφορά τις υλικοτεχνικές υποδομές και τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια της πατρίδας μας και με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά και επί σειρά ετών, ειδικά οι Πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας μας και φυσικά όλοι όσοι ελλιμενίζονται σε αυτά, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία και ανασφάλεια του επιβατικού κοινού και την καταπόνηση των πλοίων!»
Διαβάστε επίσης:
Κωστής Χατζηδάκης για Εθνική: Ρεκόρ αποκρατικοποιήσεων, ξεπερνούν τα 7,8 δισ. ευρώ τα έσοδα
Κατώτατος μισθός: Αυτός είναι ο αλγόριθμος για τη διαμόρφωσή του από το 2027 – mononewsTV
Πυροβολισμοί στη Συγγρού με δύο τραυματίες – Video από την αιματηρή συμπλοκή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε «κατά λάθος» στην Ερυθρά Θάλασσα
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών