Tην ανάγκη προσέλκυσης των νέων στην ελληνική ναυτιλία και της ανησυχία του για την “εξαφάνιση” των Ελλήνων ναυτικών και της τεχνογνωσίας τους επισήμανε για μία ακόμη φορά ο εφοπλιστής καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, μιλώντας χθες στην ετήσια εκδήλωση των Πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).

“Πρέπει να διατηρήσουμε τη ναυτική παράδοση στη χώρας μας. Νέοι που είναι άνεργοι και μένουν ακόμα με τους γονείς τους θα μπορούσαν να απασχοληθούν, ως πληρώματα, στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας”, υπογράμμισε ο ισχυρός πλοιοκτήτης.

Ο καπετάν Τσάκος αναφερόμενος στο μισθολογικό των πληρωμάτων, και τους σχολιασμούς που ακούγονται για μισθούς Φιλιππινέζων, υπενθύμισε ότι τα πληρώματα από τις Φιλιππίνες στα πλοία της ελληνόκτητου ναυτιλίας αμείβονται αυτή τη στιγμή με 1.400 ευρώ τον μήνα, ένα ποσό που σήμερα στην Ελλάδα θεωρείται υψηλό με βάση τον βασικό μισθό στη στεριά που δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ το μήνα.

Απευθυνόμενος στον γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ, Γιάννη Χαλά, υπενθύμισε τις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες ξεκίνησαν την καριέρα τους, συνθήκες που πάντως οι σημερινές γενιές δεν θα αντιμετωπίσουν, καθώς η κατάσταση αυτή τη στιγμή στα πλοία είναι πολύ καλύτερη από παλαιότερα με την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Υπογράμμισε, επίσης, ότι η επιστροφή των νέων της χώρας στα ελληνόκτητα πλοία αποτελεί ένα από τα κορυφαία θέματα που έχει στην ατζέντα του ο ελληνικός εφοπλισμός.

Σημειώνεται ότι, πρόσφατα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, στην ομιλία του στην εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το νέο έτος, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι και οι Έλληνες αξιωματικοί και πληρώματα, εκτός από τις αναμφισβήτητες δεξιότητες που κατέχουν, θα πρέπει να είναι και οικονομικά ανταγωνιστικοί στo διεθνές περιβάλλον.

Την αντίθετη άποψη διατυπώνουν ωστόσο οι εκπρόσωποι της ναυτεργασίας, καθώς πρόσφατα ο γγ της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, σε επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας υποστήριξε ότι η διεθνής σύμβαση, προβλέπει ότι σε περιπτώσεις που οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) εμπεριέχουν ευνοϊκότερες συνθήκες από όσα προβλέπονται στην MLC (Διεθνής Σύμβαση), αυτές υπερισχύουν.

Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος (δεξιά) και ο Πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θ. Βενιάμης (αριστερά)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Οικονόμου: H DryShips περνά στην αντεπίθεση και απαντά στους μετόχους της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine Petroleum: Αυτό είναι το νέο, τελικό σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρείας