• Ναυτιλία

    Π. Τσάκος: H Tsakos Shipping πούλησε τάνκερ σε συμφέρουσα τιμή

    • Δανάη Στρατή
    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group

    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group


    Στην πώληση ενός τάνκερ τύπου aframax προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι το πλοίο Pytheas, χωρητικότητας 114,809 dwt που κατασκευάστηκε το 2004 στο ναυπηγείο Samsung Heavy, πουλήθηκε στην εταιρεία Jellicoe Tankers, έναντι 15 εκατ. δολαρίων.

    Η κίνηση αυτή θεωρείται συμφέρουσα για την ελληνική ναυτιλιακή, καθώς σύμφωνα με την Clarksons, οι τιμές μεταχειρισμένων πλοίων 15ετίας τύπου aframax βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών ετών.

    Επιπλέον η τιμή πώλησης του Pytheas κυμαίνεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την τιμή αγοράς του. Η οικογένεια Τσάκου εξαγόρασε το τάνκερ -που ονομάζονταν British Curley- από την BP το φθινόπωρο του 2017 έναντι 15,5 εκατ. δολαρίων. Μαζί είχε αποκτήσει και το αδελφό πλοίο British Merlin, που μετονομάστηκε σε Pericles.

    Σημειώνεται ότι και η ναυτιλιακή  Tsakos Energy Navigation (TEN), του εφοπλιστή Ν. Τσάκου, έχει ανακοινώσει την πρόθεση της να προχωρήσει στην πώληση πέντε παλαιότερης κατασκευής πλοίων της. Ωστόσο, προς το παρόν δεν έχει πραγματοποιήσει καμία συναλλαγή.

    Σύμφωνα με την στρατηγική της εταιρείας, όπως την είχε περιγράψει η διοίκηση της αναλυτικά στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2018, το χωρητικότητας 164,286-dwt Silia T (κατασκευής 2002), τα χωρητικότητας 37,274-dwt handysize MR Bosporos και Byzantion (κατασκευής και τα δύο 2007), καθώς και τα χωρητικότητας 74,300-dwt panamax Salamina και Selini (κατασκευής 2009) πρόκειται να πουληθούν.

    Παράλληλα, εντός του τρέχοντος έτους και το 2020 η ΤΕΝ αναμένεται να παραλάβει τέσσερα νέα πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή. Συγκεκριμένα, εντός του 2019 αναμένεται να παραλάβει το aframax ΗΝ5033, ενώ το 2020 θα παραλάβει ένα ακόμη aframax και δύο suezmax.

    Παράλληλα, η διοίκηση της ΤΕΝ εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο επενδύσεων σε πλοία LNG με σκοπό την επίτευξη μακροχρόνιων ναυλώσεων. Ήδη το 2019 έχει υπογράψει τέσσερις συμφωνίες με μεγάλους ναυλωτές για δεξαμενόπλοια aframax και suezmax.

     

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ