ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Συμφωνία με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δύο νέων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αερίου (VLGCs) υπέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Latsco, συμφερόντων της οικογένειας Λάτση.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η συμφωνία υπεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες και αφορά στην κατασκευή δύο νεότευκτων πλοίων χωρητικότητας 80.000 cbm το καθένα, με ημερομηνίες παράδοσης μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει οψιόν για επιπρόσθετα πλοία.
Όσον αφορά στο κόστος για την κατασκευή των πλοίων, αν και επισήμως δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση, ένας ναυλομεσίτης έδωσε μία εκτίμηση στα 73 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα, μία τιμή που περιλαμβάνει scrubbers, καθώς τα πλοία θα είναι συμβατά με τα στάνταρ εκπομπών ρύπων Tier III του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας.
Η παραγγελία αυτή δεν αποτελεί ακριβώς έκπληξη, καθώς ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης είχε προαναγγείλει μία τέτοια κίνηση από τον Ιούνιο, όταν είχε δηλώσει πως η εταιρεία πιθανόν να προχωρήσει σε περαιτέρω παραγγελίες “ειδικά για πλοία LPG, όπου η αγορά των μεταχειρισμένων δεν προσφέρει μία ευρεία ποικιλία πλοίων που να ταιριάζουν στην εταιρεία”.
Η παραγγελία, εφόσον επιβεβαιωθεί και επίσημα, σηματοδοτεί την επιστροφή της Latsco στα ναυπηγεία μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας, καθώς η τελευταία φορά που παρήγγειλε πλοία VLGCs, όπως αναφέρει το TradeWinds, ήταν το 2014, όταν παρήγγειλε δύο πλοία τέτοιου τύπου στα ίδια ναυπηγεία, και τα παρέλαβε το 2016: πρόκειται για τα Hellas Sparta και Hellas Gladiator.
Η Latsco και οι θυγατρικές της ελέγχουν συνολικά 13 τάνκερ MR και χημικών, καθώς και δύο τάνκερ LR. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία διαθέτει επτά VLGCs, κατασκευής μεταξύ 2008 και 2016, καθώς και δύο πλοία μεταφοράς αερίου χωρητικότητας 60.000 cbm, κατασκευής 2016.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Eλληνική ναυτιλιακή επιστρέφει στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από τρία χρόνια
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Γ. Οικονόμου θα βάλει στην τσέπη 134 εκατ. δολάρια από το μεγάλο deal της Ocean Rig
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Ένα ακόμη τάνκερ για την Capital Maritime. Οι λεπτομέρειες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας