ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αύξηση στις τιμές των ναύλων και η διεύρυνση του στόλου της εταιρίας Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, συνέβαλαν στη βελτίωση των μεγεθών της και την εμφάνιση προσαρμοσμένων κερδών στο τελευταίο τρίμηνο του 2017, για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια ζημιών.
Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα της εταιρίας στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 42,4 εκατ. δολ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 34% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, που ήταν 31,7 εκατ. δολ.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 5,5 εκατ. δολ. έναντι προσαρμοσμένων ζημιών 4,1 εκατ. δολ. το 2016. Ωστόσο, οι καθαρές ζημιές έφτασαν στα 86,6 εκατ. δολ. λόγω της ζημιάς απομείωσης 91,3 εκατ. δολ. που προέκυψε από τέσσρα πλοία της ναυτιλιακής.
Στο σύνολο του 2017, τα καθαρά έσοδα της εταιρίας αυξήθηκαν κατά 35% και διαμορφώθηκαν στα 148 εκατ. δολ. έναντι 109,9 εκατ. δολ. το 2016. Οι προσαρμοσμένες ζημιές στο δωδεκάμηνο του 2017 ανήλθαν στα 1,7 εκατ. δολ. έναντι 36,2 εκατ. δολ. το 2016.
O Δρ Λουκάς Μπαρμπάρης, Πρόεδρος της εταιρίας επισήμανε: “Η Safe Bulkers επέστρεψε στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά από αρκετά τρίμηνα. Συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τα μετρητά μας για τη βελτίωση της κεφαλαιακής μας δομής, ενώ παράλληλα επενδύσαμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου πλοίου, δημιουργώντας εγγενή αξία για τους μετόχους μας.”
Προτίμηση στα μεταχειρισμένα πλοία
Το Δεκέμβριο του 2017, η Safe Bulkers παρέλαβε το πλοίο Agios Spyridonas, χωρητικότητας 92,000 dwt, που κατασκευάστηκε σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας το 2010, το οποίο αγόρασε σε συμφέρουσα τιμή, με μετρητά.
Το Φεβρουάριο 2018, ο στόλος της εταιρίας αποτελούνταν από 39 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, με μέση ηλικία τα 7,6 έτη και συνολική χωρητικότητα 3,5 εκατ. dwt.
Ωστόσο, μέχρι τον Ιούνιο του 2018, αναμένεται να παραλάβει το νεότευκτο Hull No. 1552, που βρίσκεται υπό κατασκευή.
Ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου, CEO της Safe Bulkers, μλώντας με τους αναλυτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι η στρατηγική του είναι αντίθετη στις νέες παραγγελίες για το 2018.
Παράλληλα, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι χαμηλές τιμές στα νεότευκτα μεταφοράς ξηρού φορτίου, μπορεί να οδηγήσουν ορισμένους πλοιοκτήτες σε αλόγιστες νέες παραγγελίες, ενώ τόνισε ότι δεν συμφωνεί με την τακτική των νέων παραγγελιών με μοναδικό γνώμονα της χαμηλές τιμές και στόχο τα πλοία αυτά να πουληθούν αργότερα σε υψηλότερη τιμή.
Ο ίδιος τόνισε ότι η ναυτιλιακή του παραγγέλνει νέα πλοία μόνο για να αντικαταστήσει ένα παλαιότερο και σε περιόδους που έχει σημαντικά κέρδη.
Σημειώνεται ότι κατά το 2017, η μετοχή της Safe Bulkers αναδείχθηκε στον κορυφαίο τίτλο από πλευράς απόδοσης, με ετήσια κέρδη 181%, σύμφωνα με την Clarksons.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Τσάκος: Nέα κερδοφόρα συμφωνία για τα τάνκερ της TEN
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η Navios με 200 πλοία ταράζει τα νερά στην αγορά P&I
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Έτσι επέστρεψε στην κερδοφορία η Danaos Corporation
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΣΕΕ: Μείωση εργοδοτικών εισφορών ως κίνητρο για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- Ρουμανία: Ο απερχόμενος, φιλοευρωπαίος πρωθυπουργός Τσολάκου έλαβε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης
- Ελληνική Τράπεζα: Ο Άγιος Βασίλης στο Παιδογκολογικό του Μακάρειου Νοσοκομείου
- Κοντογεώργης: Η κυβέρνηση έχει έναν σταθερό προγραμματισμό, ο οποίος επικαιροποιείται συνεχώς