Δεκάδες ποντοπόρα πλοία είναι εν πλω, αλλά και ελλιμενισμένα στη Μαύρη Θάλασσα.

Μεταξύ αυτών είναι, σύμφωνα με επίσημη πλέον ενημέρωση και εννέα ελληνικών συμφερόντων πλοία (8 με ελληνική σημαία και ένα με σημαία Mάλτας) στα οποία υπηρετούν 66 Έλληνες ναυτικοί.

1

Από τα οκτώ Ελληνικά εμπορικά πλοία τα δύο βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ. Το ελληνόκτητο πλοίο βρίσκεται στην Οδησσό. Επίσης, από τα οκτώ πλοία με Ελληνική σημαία τα τρία είναι φορτηγά και τα πέντε δεξαμενόπλοια. Το ελληνόκτητο πλοίο είναι φορτηγό

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διάφορα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας είναι τα Alpha Hermes, Militos, Alpha Merkury, Astro Phoenix, Maran Excellence και Maran Hope, με ελληνική σημαία. όπως και το ελληνόκτητο, αλλά με σημαία Μάλτας, Andreas Petrakis.

Από αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr, το ελληνικής σημαίας πλοίο Militos (crude oil tankers) βρίσκεται στο Νοβοροσίσκ, ενώ στην περιοχή βρίσκεται και το επίσης με ελληνική σημαία crude oil tanker Astro Phoenix.

Το πλοίο Coron, crude oil tanker, με σημαία Λιβερίας, βρισκόταν στην περιοχή και είχε αναχωρήσει με προορισμό τον Πειραιά.

Πληροφορίες μιλούν επίσης για τα πλοία Nissos Paros, Argolis, Amorgos, Sea Amber.

Όπως ανακοινώθηκε, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που μετέδωσε νωρίτερα το mononews.gr, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει επαφή με όλα τα πλοία ελληνικών συμφερόντων και παρακολουθεί τις εξελίξεις.

Από την πλευρά των εταιρειών υπάρχει ανησυχία και υπάρχει ανοιχτή γραμμή τόσο με τα πλοία όσο και με το υπουργείο Ναυτιλίας.

Γιάννης Πλακιωτάκης: «Πρώτη μας προτεραιότητα η ασφάλεια των ναυτικών μας»

«Πρώτη μας προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των ναυτικών μας. Ήδη από τα ξημερώματα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και σε διαρκή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των πλοίων που βρίσκονται στη Βόρεια Μαύρη Θάλασσα και έχουν δοθεί οι κατάλληλες οδηγίες. Συνομίλησα ο ίδιος με τους πλοιάρχους των πλοίων που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Οδησσού και τους διαβεβαίωσα ότι είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε όποια δράση τυχόν απαιτηθεί για την ασφάλεια των ιδίων και των πληρωμάτων τους», ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός.

Η ενημέρωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την Ουκρανία

• Στην θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται 8 πλοία με ελληνική σημαία, καθώς και ένα ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Μάλτας.
 • Στα εννέα αυτά πλοία υπηρετούν 66  Έλληνες ναυτικοί.
• Από τα οκτώ Ελληνικά εμπορικά πλοία τα δύο βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ. Το ελληνόκτητο πλοίο βρίσκεται στην Οδησσό.
• Επίσης από τα οκτώ πλοία με Ελληνική σημαία τα τρία είναι φορτηγά και τα πέντε δεξαμενόπλοια. Το ελληνόκτητο πλοίο είναι φορτηγό.
• Η κινητοποίηση του Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν άμεση.
• Ήδη από τα ξημερώματα με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη έχει τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τους Πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων, όσο και με τους Υπευθύνους Ασφαλείας (DPI), των ναυτιλιακών εταιριών υπό την διαχείριση των οποίων βρίσκονται τα πλοία αυτά.
• Επίσης, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής βρίσκονται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Εξωτερικών για ενημέρωση επί των εξελίξεων και ανάληψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών και ενεργειών.
• Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
• Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών.
• Όσον αφορά στους ναυτικούς, η ανακοίνωση δεν επηρεάζει προς το παρόν τους όρους ναυτολόγησής τους.
• Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώθηκε ήδη η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ και ΕΕΝΜΑ) και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και η ΠΕΠΕΝ για την ανωτέρω εξέλιξη. Επίσης, από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων εξετάζεται η αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των υπό ελληνική σημαία πλοίων κατά Διεθνή Κώδικα Aσφαλείας ISPS.
• Τέλος, το ΥΝΑΝΠ εξέδωσε επείγουσα σύσταση προς όλα τα Ελληνικά πλοία να απομακρυνθούν άμεσα και να μην προσεγγίζουν  στα λιμάνια και τα αγκυροβόλια καθώς και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα.
Διαβάστε επίσης

Ουκρανία: Τουρκικό εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση ανοιχτά της Οδησσού

Χρυσός: Στα υψηλά όλων των εποχών η τιμή του σε ευρώ – Ιστορικό ρεκόρ και για τη λίρα

Capital controls και ουρές έξω από τις τράπεζες στην Ουκρανία