ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στη νέα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, όπου αναμένεται να καθοριστούν τα βήματα για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας στρέφεται το βλέμμα της Onex. Η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει ικανοποιημένη από την πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας και την αντίδραση του υπουργείου και ετοιμάζεται για να εξειδικεύσει τις προτάσεις της.
Υπενθυμίζεται ότι η Onex υπέγραψε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκο Ταβουλάρη, η οποία προβλέπει τη διάσωση των ναυπηγείων με βάση το μοντέλο που ακολουθήθηκε στο Νεώριο Σύρου (άρθρο 106 του πτωχευτικού κώδικα). Βέβαια, το εγχείρημα της Ελευσίνας είναι αρκετά πιο απαιτητικό, όχι μόνο λόγω της εμπλοκής του Δημοσίων και των Ασφαλιστικών Ταμείων αλλά και για το ύψος των επενδύσεων που απαιτούνται για την επισκευή και εκσυγχρονισμό των υποδομών.
Επιπλέον, χρειάζεται να συγκεκριμενοποιηθεί η συμφωνία με τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Άμυνας, οι οποίες έχουν σε εξέλιξη πρόγραμμα ναυπήγησης και εξοπλισμού πυραυλακάτων.
Στο μεταξύ, με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η πορεία ανάπτυξης των ναυπηγείων Σύρου. Ενάμιση χρόνο μετά την ανάληψη των ηνίων από την Onex, τα ιστορικά ναυπηγεία κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών. Κύκλοι της εταιρείας αναφέρουν πως από το Μάρτιο του 2018 οπότε η Onex ανέλαβε τον έλεγχο έχουν εξυπηρετηθεί 95 πλοία, αριθμός ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, με παράλληλη αύξηση και της χωρητικότητας των σκαφών, αποδεικνύοντας πως το στοίχημα αναγέννησης των ναυπηγείων έχει κερδηθεί.
Και όλα αυτά, όπως λένε, όταν στα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας εξυπηρετήθηκαν αθροιστικά τα 5 τελευταία χρόνια λιγότερα από 100 πλοία. Στελέχη του ναυπηγείου επισημαίνουν πως πάρα πολύ σύντομα, ενδεχομένως και εντός του τρέχοντος μηνός να εξυπηρετηθεί και το 100ο πλοίο.
Η αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στο ιστορικό ναυπηγείο, σύμφωνα με κύκλους της Onex οφείλεται στους εξής λόγους:
- Στις αποτελεσματικές προσπάθειες αύξησης του πελατολογίου και στο γεγονός ότι οι Έλληνες και ξένοι πλοιοκτήτες επέστρεψαν και επιστρέφουν συνεχώς στη Σύρο για τις επισκευές των πλοίων τους καθώς σε αυτόν τον τομέα το Νεώριο προσφέρει κορυφαία ποιότητα χάρις στα έμπειρα χέρια των εργαζομένων, ανταγωνιστικές τιμές και κυριολεκτικά εκπληκτικά σύντομο χρόνο παράδοσης.
- Σε πολλαπλές εργασίες που εκτελούνται τελευταία για την εγκατάσταση συστημάτων επεξεργασίας νερού έρματος (water ballast systems) σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές του ΙΜΟ (International Maritime Organization) και με απόλυτο σεβασμό στο θαλάσσιο περιβάλλον.
- Στην είσοδο του ναυπηγείου στην αγορά της εγκατάστασης συστημάτων scrubbersσε όλα τα πλοία καθώς παρουσιάζεται αυξανόμενη ζήτηση από τους Έλληνες και διεθνείς πλοιοκτήτες λόγω και των σχετικών υποχρεωτικών περιβαλλοντικών διατάξεων του ΙΜΟ που αφορούν την αντικατάσταση των παλιών συστημάτων καυσίμων κίνησης των σκαφών (αντικατάσταση από «καθαρά», νέας τεχνολογίας έως το 2020).
Στο διάστημα αυτό, το απασχολούμενο προσωπικό έχει φτάσει ήδη στα 600 και αναμένεται να φτάσει σύντομα ακόμα και τα 1.000 εξειδικευμένα άτομα.
Να σημειωθεί τέλος πως θέμα χρόνου θεωρείται η οριστική μεταβίβαση των ναυπηγείων Σύρου στην Onex στο πλαίσιο της διαδικασίας εξυγίανσης που επικύρωσε το Πρωτοδικείο Σύρου, καθώς απομένουν να διευθετηθούν κάποια γραφειοκρατικού τύπου ζητήματα. Υπολογίζεται πως αυτό θα συμβεί μέσα στο Φθινόπωρο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Wall Street: Βαριές απώλειες για Nasdaq και S&P 500 με τεχνολογική βουτιά – Έσπασε το θετικό σερί και ο Dow Jones
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 3 Ιανουαρίου
- Πετρέλαιο: Άλμα άνω του 1% μετά τις επιθέσεις του Ισραήλ στην Υεμένη
- Πυρκαγιά σε κτίριο στην Πειραιώς – Διακόπηκε η κυκλοφορία