ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης με τον κινεζικού ομίλου Cosco, για την επίλυση του ζητήματος απόδοσης του 16% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο πλευρές έχουν βρει κοινές συνισταμένες, αλλά αγκάθια εξακολουθούν να υπάρχουν. Όπως είναι η δημιουργία υπεραξιών για την οικονομία του Πειραιά που στηρίζεται στην λειτουργία του μεγάλου λιμανιού.
Θ. Βενιάμης: Η Cosco ένα πράγμα δεν πρέπει να κάνει, να καταστρέψει το ναυτιλιακό cluster του Πειραιά
Μάλιστα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας για όλους και για όλα «έξω από τα δόντια», όπως συνηθίζει, στο Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων, αφού αναφέρθηκε διεξοδικά και στο «προσωπικό του στοίχημα», την επαναφορά των νέων της χώρας στα πλοία και την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, σχολίασε μεταξύ άλλων και τη θέση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Όπως είπε ο κ. Βενιάμης, η παρουσία της Cosco είναι πολύ θετική αφού έχει εκτοξεύσει τη διακίνηση των containers, αλλά, όπως υπογράμμισε, ένα πράγμα δεν πρέπει να κάνει: Να μην καταστρέψει το ναυτιλιακό cluster του Πειραιά, που αφορά μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες που προσφέρονται στην εμπορική ναυτιλία αλλά και στην ακτοπλοΐα (από ανταλλακτικά μέχρι εφοδιασμούς).
«Υπάρχουν εκατοντάδες μικρά μαγαζιά τα οποία πρέπει να παραμείνουν εκτός των βλέψεων της Cosco», σημείωσε, διευκρινίζοντας ότι ομιλεί με την ιδιότητά του προέδρου της ΕΕΕ, αλλά και βάσει της εμπειρίας που έχει ο ίδιος.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, είναι κάτι που ο ίδιος έχει μεταφέρει και στη κυβέρνηση.
Η Cosco σήμερα ελέγχει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει στον επόμενο μήνα να της παραχωρήσει ένα επιπλέον ποσοστό 16%. Απαραίτητη προϋπόθεση για να φτάσει η Cosco να ελέγχει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ, είναι να έχει ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 295 εκατ. ευρώ. Επενδύσεις που δεν αναμένεται να έχουν τελειώσει σε δύο ή τρία χρόνια από σήμερα. Ο λόγος για την βασικότερη από όλες τις επενδύσεις, την νέα βάση κρουαζιέρας προϋπολογισμού 104 εκατ. ευρώ. Για την καθυστέρηση της υλοποίησης του σχεδιασμού ο κινεζικός όμιλος όμως υποστηρίζει ότι την ευθύνη φέρει το ελληνικό δημόσιο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο πλευρές, τα έχουν βρει στα βασικά, που είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων, η εγγυητική επιστολή από πλευράς Cosco, αλλά σίγουρα απέχουμε χρονικά από το κλείσιμο της συμφωνίας.
«Αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι είναι οι υπεραξίες που αναμένει η τοπική οικονομία του Πειραιά να δημιουργήσει η Cosco. Υπεραξίες που μέχρι τώρα δεν έχουν δημιουργηθεί από τον κινεζικό όμιλο, ή τουλάχιστον όχι στον βαθμό που αναμενόταν, και οι οποίες έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τεθεί στο τραπέζι από την πλευρά της κυβέρνησης.
Διαβάστε επίσης:
Ναυπηγοεπισκευαστές: Ζητούν να μην πάρει η Cosco το επιπλέον 16% του ΟΛΠ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας
- Γερμανία-Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τις υπηρεσίες που διέθεταν πληροφορίες για τον Ταλέμπ Α.
- Συρία: Στη Δαμασκό ο Τούρκος ΥΠΕΞ – Συναντήθηκε με τον Αλ Τζολάνι
- Χιλιάδες Αγιοβασίληδες «ξεχύθηκαν» στους δρόμους του Πειραιά στο «Santa Night Run»