Από την Μεσόγειο, περνάει το μεγάλο σχέδιο των ομίλων κρουαζιέρας, για την σταδιακή επιστροφή του κλάδου, στην κανονικότητα, μετά την καταστροφική περσινή χρονιά, αφού λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, ο κλάδος κυριολεκτικά «μηδένισε».

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 31 εκατ. επιβατών κρουαζιέρας το 2019, το 2020 από τον Ιούλιο και μετά, όταν και επετράπη υπό προϋποθέσεις ο απόπλους των πλοίων με επιβάτες, υπολογίζεται ότι ταξίδεψαν συνολικά σε όλο τον κόσμο περίπου 350.000 άνθρωποι.

Η φετινή χρονιά δεν θα είναι ίδια με πέρσι, αλλά ούτε και στα επίπεδα του 2019. Το «καλό σενάριο» για τις εταιρείες κρουαζιέρας αναφέρει ότι φέτος από τα μέσα Μαίου, όταν και σταδιακά αναμένεται να ανοίξει η σεζόν, μέχρι και το τέλος του έτους, θα ταξιδέψουν περίπου 10 εκατ. άνθρωποι. Εφόσον φυσικά προχωρήσουν κανονικά οι εμβολιασμοί και δεν αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα και νέο παγκόσμιο lockdown.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς στο mononews, η περιοχή της Μεσογείου είναι το κλειδί φέτος για να επιτευχθεί η συγκεκριμένος στόχος. Οι μεγαλύτεροι όμιλοι του κόσμου, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 85% της παγκόσμιας αγοράς, ετοιμάζονται από τα μέσα μέχρι τα τέλη Μαίου, να ανοίξουν «πανιά» στην Μεσόγειο και φυσικά στην Ελλάδα. Στόχος, εφόσον η χρονιά κυλήσει ομαλά, να προσελκύσουν στην περιοχή μας τρία εκατ. επιβάτες. Περίπου δηλαδή το 30% του στόχου για φέτος.

Το σχέδιο, όσον αφορά την περιοχή μας την Ανατολική Μεσόγειο, περιλαμβάνει κρουαζιέρες αποκλειστικά στην Ελλάδα, αλλά και πολυήμερες σε προορισμούς που θα συνδυάζουν την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ. Τρεις χώρες που θεωρούνται ότι είναι «πράσινες» όσον αφορά την πανδημία του COVID – 19 και μπορούν αν υποδεχθούν κρουαζιερόπλοια, με όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητες που θα κυμαίνονται από 50% μέχρι 60%, προκειμένου να ληφθούν όλα τα μέτρα για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων.

Αν το πείραμα στην Ανατολική Μεσόγειο πετύχει, και οι επιβάτες κάνουν κρουαζιέρες χωρίς να υπάρχουν απρόοπτα και κρούσματα, τότε οι εταιρείες θα επιστρέψουν στις ΗΠΑ με «χαρτιά και αποδείξεις», και θα ζητήσουν από τις Αρχές να ανοίξει η κρουαζιέρα και στις ΗΠΑ, ίσως από τον Ιούλιο και μετά. Η αγορά τον ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη στο κόσμο, και στηρίζει σε απόλυτο βαθμό τις κρουαζιέρες στην Καραϊβική, που είναι ο νούμερο ένα προορισμός στο κόσμο, ενώ δεύτερη είναι η Μεσόγειος.

Τι φέρνουν

Εταιρείες Carnival Group, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, TUI Cruises, αναμένεται να φέρουν στην περιοχή μας τα πιο σύγχρονα πλοία τους. Πλοία με δυνατότητα φιλοξενίας πάνω από 4.000 κόσμο, (φυσικά με πληρότητες που δεν θα ξεπερνούν το 50% με 60%), ενώ στη συζήτηση έχει πέσει και το ζήτημα της ενίσχυσης των τοπικών οικονομιών. Δηλαδή η αγορά τοπικών προϊόντων (τροφίμων γενικότερα), αλλά και η αγορά σουβενίρ από τις τοπικές αγορές για τα καταστήματα των πλοίων.

Το ζήτημα που έχει προκύψει είναι οι εκδρομές των επιβατών και το κατά πόσο αυτές είναι δυνατές, σε μια περίοδο που οι ισορροπίες θα είναι «λεπτές» όσον αφορά την πορεία αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ένα ακόμα ζήτημα, αυτό που επισημαίνουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, είναι η ετοιμότητα των ελληνικών λιμανιών να υποδεχθούν κρουαζιερόπλοια σε συνθήκες COVID – 19. Ζητάνε δηλαδή τα πάντα να είναι έτοιμα ώστε οι κρουαζιέρες να διεξαχθούν με απόλυτη ασφάλεια. Ώστε να έχουν την δυνατότητα ένα μήνα μετά, να ζητήσουν και από τις ΗΠΑ να ανοίξουν την αγορά, και να φτάσουν σταδιακά να εκκινήσουν όλο και περισσότερα πλοία, και να πιάσουν τον στόχο των 10 εκατ. επιβατών φέτος.

Διαβάστε επίσης:

Νέες βολές από την ΕΕΚΦΝ κατά του υπουργού Τουρισμού για την κρουαζιέρα

ΟΛΠ: Πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Πειραιά

Θεοχάρης: Στόχος να ανοίξει η κρουαζιέρα το συντομότερο δυνατόν