ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Οριστικοποιήθηκε η γαλλική πρόταση για τις νέες φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η πρόταση των ΗΠΑ αναμένεται να είναι έτοιμη μέσα στον Μάιο.
Επίσης Γερμανία, Αγγλία, Ολλανδία, και Ισπανία στελέχη της οποίας επισκέφτηκαν πριν από λίγες μέρες τα ναυπηγεία Ελευσίνας, φαίνεται να διεκδικούν το πρόγραμμα αξίας 5 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα σύμφωνα με ανακοίνωση του Naval Group, η πρόταση της «γαλλικής ομάδας» περιλαμβάνει την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών Belhara (FDI), τρεις εκ των οποίων θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, ενώ η πρώτη θα έτοιμη σε υπηρεσία μέχρι το 2025.
Ως ενδιάμεση λύση, ικανοποιώντας το αίτημα της ελληνικής πλευράς, η Γαλλία παραχωρεί δύο φρεγάτες, διαθέσιμες στις αρχές του 2022, δωρεάν, ενώ θα αναλάβει και τον εκσυγχρονισμό στην Ελλάδα, των φρεγατών ΜΕΚΟ που διαθέτει στο στόλο του, το πολεμικό ναυτικό. Πρόταση η οποία, ανεξάρτητα από τα τεχνικά στοιχεία και το κόστος, κρίνεται πλήρης, αφού ικανοποιεί όλα τα βασικά ελληνικά αιτήματα.
Τα ναυπηγεία
Εκτός από την επιλογή της επόμενης φρεγάτας για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, με τους ενδιαφερόμενους να είναι πολλοί, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει και πολύ σοβαρές αποφάσεις σε σχέση με το μέλλον των δύο μεγάλων ελληνικών ναυπηγείων, (Σκαραμαγκά και Ελευσίνας) τα οποία βρίσκονται σε βάση αναδιάρθρωσης βάση του πτωχευτικού κώδικα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα πρέπει σύντομα να τρέξει τις διαδικασίες για τα δύο ναυπηγεία, ώστε ο όμιλος που «θα πάρει τη δουλειά», να μπορεί να συνομιλήσει με τους νέους ιδιοκτήτες προκειμένου να τρέξει το πρόγραμμα κατασκευής των φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία.
Ένα άλλο «καυτό» σημείο, είναι η «μοιρασιά». Όπως επισημαίνουν στο mononews άνθρωποι με εμπειρία δεκαετιών στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, το νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για τις φρεγάτες θα δώσει το «φιλί της ζωής» στα δύο ναυπηγεία, αφού οι επενδύσεις που χρειάζεται να γίνουν τα πρώτα χρόνια από τους νέους ιδιοκτήτες είναι πολύ μεγάλες.
Ωστόσο, προκειμένου το σχέδιο να είναι βιώσιμο, μόνο ένα ναυπηγείο θα πρέπει να πάρει και τις τρεις φρεγάτες, αφού αν μοιραστούν, το project δεν θα είναι βιώσιμο για τη μονάδα που θα πάρει μόνο μια φρεγάτα να κατασκευάσει.
Σημειώνεται ότι για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά εκκρεμεί η προκήρυξη νέου διαγωνισμού, αφού ο πρώτος απέβη άκαρπος. Μοναδικός ενδιαφέρόμενος αυτή τη στιγμή εμφανίζεται ο όμιλος North Star συμφερόντων Θεόφιλου Πριόβολου, ο οποίος στον πρώτο διαγωνισμό είχε καταθέσει προσφορά 15,1 εκατ. δολαρίων η οποία απορρίφθηκε από τους πιστωτές. Σύμφωνα με έκθεση που ακολούθησε διεθνούς οίκου, μια τιμή που αντικατοπτρίζει την αξία τους, είναι περίπου 55 με 60 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ.
Επίσης σε ότι αφορά την Ελευσίνα, ο όμιλος Onex έχει καταθέσει εδώ και μήνες μια πρόταση να αναλάβει χρέη ύψους 300 εκατ. ευρώ και να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ. Πρόταση στην οποία η ελληνική κυβέρνηση, αφού το ελληνικό δημόσιο στο σύνολό του είναι βασικός πιστωτής των ναυπηγείων, δεν έχει απαντήσει.
Διαβάστε ακόμη:
Ερωτήματα αξίας €130 εκατ. θέτουν οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Χρήστο Σταϊκούρα
Σαρώνουν τα super tanker οι Έλληνες εφοπλιστές – Στα 2,8 δισ. οι ναυπηγήσεις
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης από Φινλανδία: Υποστηρίζουμε την Ουκρανία άνευ όρων
- Τρομοκρατική επίθεση στη Γερμανία: Το προφίλ του Σαουδάραβα γιατρού που έσπειρε τον θάνατο στη χριστουγεννιάτικη αγορά
- Τα πρωτεία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών για το 2023 σε Ελλάδα και Ιταλία
- Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες των εορτών