ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με εντυπωσιακούς ρυθμούς αυξάνουν τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, για το Mononews, 80 ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων, ναυπηγούν συνολικά 630 πλοία, από τα οποία τα 175 είναι φορτηγά, τα 299 είναι δεξαμενόπλοια, τα 60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 45 LNG και 51 LPG.
Επισημαίνεται ότι τον μήνα Ιούλιο, 75 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ναυπηγούσαν 544 πλοία και τον Σεπτέμβριο, 79 εταιρείες κατασκεύαζαν 579 πλοία.
Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι κατά τους έντεκα μήνες του 2024, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 225 παραγγελίες.
Από τα 225 πλοία, τα 122 αφορούν δεξαμενόπλοια, 40 φορτηγά πλοία, 25 LΝG και 8 πλοία LPG.
Εξάλλου, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει στο 11μηνο του τρέχοντος έτους 205 πλοία, 165 φορτηγά και 40 δεξαμενόπλοια και πούλησαν 176 πλοία, 124 φορτηγά και 52 τάνκερ.
Επίσης, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να παραλαμβάνουν νεότευκτα πλοία. Πριν λίγες ημέρες παρέλαβε η Navios Partners της Αγγελικής Φράγκου τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων LNG διπλού καυσίμου μεταφορικής ικανότητας 7.700 TEU, το HMM Ocean και το HMM Sky.
Η Star Bulk,του Πέτρου Παππά, παρέλαβε από το ναυπηγείο Tsuneishi στις Φιλιππίνες το «Star Thetis», το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubber.
Παράλληλα, η Star Bulk αναμένεται να παραλάβει μέχρι το τέλος του έτους και το «Star Illusion», Kasmarmax ναυπηγημένο στις υποδομές της Tsuneishi στην Ιαπωνία.
Ο Γιώργος Προκοπίου εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες παραγγελίες, με 80 πλοία
Δεύτερος είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης που κατασκευάζει 46 πλοία και τρίτος ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου που κατασκευάζει 41 πλοία.
Ο Κρίτων Λεντούδης υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα με 37 πλοία. Η Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 23 πλοία, η θεία της, Άννα Αγγελικούση 12 πλοία. Ο Νίκος Τσάκος με 12 πλοία.
Η Αγγελική Φράγκου 22 πλοία, ο Θανάσης Λασκαρίδης 17 πλοία, ο Γιάννης Κούστας 15 πλοία, ο Θοδωρής Κυριακού 10 πλοία, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης 10 πλοία και ο Ντίνος Μαρτίνος 10 πλοία. Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου με 9 πλοία.
Ο Κώστας Δελαπόρτας ναυπηγεί εννέα πλοία, ο Λου Κολλάκης με 7 πλοία, όπως τα αδέλφια Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος, ο Παναγής Ζησσιμάτος και ο Βασίλης Μπακολίτσας.
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα η Euroseas του Αριστείδη Πίττα παρήγγειλε δύο μεσαίου μεγέθους containerships με μεταφορική ικανότητα 4.200 teu, τα οποία θα είναι αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding. Η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2027. Θα κοστίσουν περίπου 60 εκατ. δολάρια το καθένα.
Στην αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων MR2 μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων διπλού καυσίμου με δυνατότητα χρήσης και μεθανόλης προχώρησε η Laskaridis Shipping του Πάνου Λασκαρίδη. Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 50.000-dwt το καθένα.
Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το σινιάλο της Lavinia Corp. Πρόκειται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία Zhoushan Changhong Shipyard τον Οκτώβριο του 2025 και τον Απρίλιο του 2026.
Οι παραγγελίες το 2024
Το Βιβλίο Παραγγελιών, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusic για το 2024, έχει ως εξής:
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT ανέρχεται στο 10,2%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8,2%.
Το 34% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών των φορτηγών πλοίων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 32 x Newcastlemax, 9 x Capesize, 30 x P-Panamax, 116 x Kamsarmax, 3 x Panamax, 171 x Ultramax, 2 x Supramax, 69 x Handysize, 9 x Small Bulkers).
Το 13,5% των πλοίων μεταφοράς χύδην που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή μετά.
Οι Έλληνες έχουν κάνει 40 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (2 x Capesize, 19 x Kamsarmax, 14 x Ultramax και 5 x Handysize).
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών των τάνκερ προς στόλο σε DWT ανέρχεται στο 13,7%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 6,6%.
Το 51% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (59 x VlCC, 45 x Suezmax, 88 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156x MR2, 33 x MR1, 145 x Μικρά δεξαμενόπλοια (>0= 10 DWT), ).
Το 13% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή μετά.
Οι Έλληνες έχουν κάνει 122 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (9 x VlCC, 26 x Suezmax, 19 Aframax/LR2, 22 x Panamax/LR1, 26 x MR2, 13x MR1, 7 x Small Tankers).
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο πλοίων κοντέινερ διαμορφώνεται στο 25,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 25,7%.
Το 43% του βιβλίου παραγγελιών Container έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (94 x ULCV, 60 x VlCV, 56 Neo-Panamax, 11 x Panamax, 21 x Handy, 44 xFeeder).
Το 45% των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή μετά.
Οι Έλληνες έχουν κάνει 30 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (20 x Neo-Panamax, 4 x Panamax, 2 x Handy, 4 x Feeder).
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών πλοίων LNG προς στόλο σε όρους CBM διαμορφώνεται στο 51,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 51,6%.
Το 25% του βιβλίου παραγγελιών LNG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (2 x LNG 0-15k cbm, 6 x LNG 16k-100k cbm, 53 x LNG 141k-200k cbm, 24 x 201k+ cbm)
Το 58% του LNG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή μετά.
Οι Έλληνες έχουν κάνει 8 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (8 x LNG 141k-200k cbm).
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών των πλοίων LPG προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται στο 39,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 25,5%.
Το 47% του βιβλίου παραγγελιών LPG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (75 x VLGC, 6 x LGC, 34 x MGC, 10 x Handy LPG, 15 x Small LPG).
Το 17% των πλοίων μεταφοράς υγραερίου που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή μετά.
Οι Έλληνες έχουν κάνει 25 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (11 x VLGC, 9 x MGC, 2 x Handy LPG, 3 x Small LPG).
Διαβάστε επίσης
Τρικυμία στην Eletson: Πόλεμος για τον έλεγχο της ναυτιλιακής, μετά την έξοδο της από την πτώχευση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέοι νόμοι και κανονισμοί: Τι αλλάζει το 2025 στη δικαιοσύνη και τις επιχειρήσεις
- Καναδάς: Παραιτήθηκε ο Τζάστιν Τριντό από τους Φιλελεύθερους – Θα παραμείνει πρωθυπουργός μέχρι να επιλεγεί νέος αρχηγός (upd)
- Μακρόν: Η Γαλλία περιμένει ακόμη ένα «ευχαριστώ» για τον ρόλο της στη μάχη κατά των ισλαμιστών στο Σαχέλ
- Παγκράτι: Παρίστανε τον τεχνικό της ΔΕΗ και έκλεψε από 66χρονη πάνω από 90.000 ευρώ