Οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, κατασκευάζουν στα ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας συνολικά 613 πλοία.

Σχεδόν τα μισά από τα υπό ναυπήγηση πλοία, είναι δεξαμενόπλοια (303 πλοία), που αποτελεί σαφή απόδειξη ότι οι «Γκρικς» διαβλέπουν μελλοντικά σημαντικά κέρδη από την διαχείριση των τάνκερ.

1

Η δεύτερη προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών είναι τα φορτηγά πλοία, από τα οποία κατασκευάζουν 173 πλοία.

Η επιλογή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι στις προτεραιότητες τους, δεδομένου ότι ναυπηγούν μόνο 40 πλοία.

Ναυπηγούν επίσης 44 πλοία μεταφοράς LNG και 53 πλοία μεταφοράς LPG.

Παγκοσμίως, κατασκευάζονται συνολικά 3.895 πλοία. Ωστόσο, διαπιστώνουμε ότι τα φορτηγά συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη προτίμηση των εφοπλιστών σε παγκόσμιο επίπεδο, δεδομένου ότι ναυπηγούνται 1342 φορτηγά πλοία και ακολουθούν, 1.125, δεξαμενόπλοια, 780 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 351 πλοία μεταφοράς LNG και 297 πλοία μεταφοράς LPG.

Κατά τη διάρκεια του 2024, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 230 πλοία, από τα οποία τα 38 είναι φορτηγά πλοία, τα 127 είναι δεξαμενόπλοια, τα 30 είναι πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 8 πλοία μεταφοράς, 8 πλοία μεταφοράς LNG και 27 πλοία LPG.

Επισημαίνεται επίσης ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, έχουν αγοράσει στο 11μηνο του έτους 2024, πλοία, 165 φορτηγά και 40 δεξαμενόπλοια, ενώ παράλληλα πούλησαν 176 πλοία, 124 φορτηγά και 52 τάνκερ.

παραγγελίες πλοίων

Εντυπωσιακή είναι η κινητικότητα της ΤΕΝ, του Νίκου Τσάκου, που έχει πουλήσει 13 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1 εκατομμυρίου dwt με μέση ηλικία 17,5 χρόνια, ενώ αγόρασε 21 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 2,3 εκατομμυρίων dwt με μέση ηλικία το 1 έτος. Επίσης, ναυπηγεί 12 πλοία.

Κατά τη διάρκεια του έτους που λήγει αύριο, οι Έλληνες εφοπλιστές, υπολογίζεται ότι παρέλαβαν πάνω από 50 νεότευκτα πλοία.

Μεταξύ άλλων, η Navios Partners της Αγγελικής Φράγκου, παρέλαβε τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων LNG διπλού καυσίμου μεταφορικής ικανότητας 7.700 TEU, το HMM Ocean και το HMM Sky.

Η Star Bulk,του Πέτρου Παππά, παρέλαβε από το ναυπηγείο Tsuneishi στις Φιλιππίνες το «Star Thetis», το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubber, καθώς και το «Star Illusion», Kamsarmax ναυπηγημένο στις υποδομές της Tsuneishi στην Ιαπωνία.

Η TMS Group, του Γιώργου Οικονόμου, παρέλαβε δύο δεξαμενόπλοια, το «Μ/Τ TOSKA» και το «M/T IPANEMA».

Πρόκειται για δύο Suezmax δεξαμενόπλοια τα οποία ναυπηγήθηκαν από το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding.

Επισημαίνεται ότι και τα δύο νεότευκτα είναι εξοπλισμένα με πληθώρα καινοτόμων τεχνολογιών με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής τους αποδοτικότητας, μεταξύ άλλων και scrubbers.

Ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου ναυπηγεί συνολικά 41 πλοία, από τα οποία τα 14 είναι φορτηγά πλοία, τα 16 είναι δεξαμενόπλοια και 11 είναι πλοία μεταφοράς gas.

Ο Γιώργος Προκοπίου εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες παραγγελίες, με 96 πλοία, ενώ εκτιμάται ότι ίσως οι παραγγελίες του έχουν ξεπεράσει τα 100 πλοία.

Δεύτερος είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης που κατασκευάζει 46 πλοία και τρίτος ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου που κατασκευάζει 41 πλοία.

Ο Κρίτων Λεντούδης, σχεδίασε και υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης 41 πλοίων. Η ναυτιλιακή εταιρεία Evalend Shipping, του Κρίτωνα Λεντούδη, συνεχίζει να βλέπει το μέλλον με παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, ενώ ταυτόχρονα αγοράζει πλοία όταν εντοπίζει ευκαιρίες στην αγορά.

Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι αγόρασε δύο δεξαμενόπλοια VLCC από τον κινέζικο ναυπηγικό όμιλο Hengli, τα οποία θα παραδοθούν το έτος 2026. Τα πλοία είναι χωρητικότητας 306.000 dwt εξοπλισμένα με scrubber και θα κατασκευαστούν στο Hengli Heavy Industries

Το τίμημα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, ανέρχεται γύρω από τα 125 εκατομμύρια δολάρια.

Η Μαρία Αγγελικούση ναυπηγεί 22 πλοία, ενώ αγόρασε 18 πλοία shuttle δεξαμενόπλοια της Altera Shuttle Tankers, με καταβολή 2 δισ. δολαρίων και αποδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες που διαθέτει. Ταυτόχρονα παρέλαβε νεότευκτα πλοία στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία, ενώ πριν λίγες ημέρες παρέλαβε το πλοίο Maran kastelorizo.

Η Άννα Αγγελικούση ναυπηγεί 12 πλοία. Η Αγγελική Φράγκου 22 πλοία, ο Θανάσης Λασκαρίδης 17 πλοία, ο Γιάννης Κούστας 15 πλοία, ο Θοδωρής Κυριακού 10 πλοία, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης 10 πλοία και ο Ντίνος Μαρτίνος 10 πλοία. Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου με 9 πλοία.

Ο Λου Κολλάκης με 7 πλοία, όπως τα αδέλφια Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος, ο Παναγής Ζησσιμάτος και ο Βασίλης Μπακολίτσας.

Ο Κώστας Δελαπόρτας της DryDel, είχε μια αποδοτική χρονιά, δεδομένου ότι παρέλαβε 4 ολοκαίνουργια πλοία ξηρού χύδην φορτίου από τη Namura και 2 σύγχρονα, ιαπωνικής κατασκευής, μεταχειρισμένα πλοία. Εισήλθε στον τομέα Capesize με 2 παραγγελίες νεότευκτων. Έφτασε 10 παραγγελίες N/B σε ιαπωνικά ναυπηγεία και πώλησε 4 παλαιότερα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα η Euroseas του Αριστείδη Πίττα παρήγγειλε δύο μεσαίου μεγέθους containerships με μεταφορική ικανότητα 4.200 teu, τα οποία θα είναι αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding. Η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2027. Θα κοστίσουν περίπου 60 εκατ. δολάρια το καθένα.

Στην αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων MR2 μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων διπλού καυσίμου με δυνατότητα χρήσης και μεθανόλης προχώρησε η Laskaridis Shipping του Πάνου Λασκαρίδη. Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 50.000-dwt το καθένα.

Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το σινιάλο της Lavinia Corp. Πρόκειται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία Zhoushan Changhong Shipyard τον Οκτώβριο του 2025 και τον Απρίλιο του 2026.in,

Η Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου, παρήγγειλε έξι bulkers kamsarmax στο ναυπηγείο Hengli Heavy Industry. Η χωρητικότητα του κάθε πλοίου θα είναι 82.000 dwt, αλλά η αξία τους δεν έχει αποκαλυφθεί.

Η ναυτιλιακή εταιρεία, του Δημήτρη Προκοπίου, διαθέτει έναν στόλο 23 δεξαμενόπλοιων που κατασκευάστηκαν μεταξύ των ετών 2005 και 2023. Η τελευταία φορά που η Centrofin παρήγγειλε πλοία ήταν το 2021, όταν ο Δ. Προκοπίου κατασκεύασε πέντε suezmax στη Samsung Heavy Industries, τα οποία παρέλαβε η εταιρεία το 2023.

Ο στόλος bulker της Centrofin αποτελείται από έξι capesizes, έξι kamsarmax, δύο panamaxes, τρία ultramaxes και δύο supramaxes.

Η εισηγμένη στο Nasdaq Castor Maritime Inc., του Πέτρου Παναγιωτίδη, προέβη σε μια εντυπωσιακή κίνηση. Γνωστοποίησε ότι υπέγραψε, μέσω θυγατρικής που της ανήκει εξ ολοκλήρου, Συμφωνία Αγοράς Μετοχών με την MPC Münchmeyer Petersen & Co. GmbH για την απόκτηση 26.116.378 μετοχών που αντιπροσωπεύουν το 74.09% των μετοχών της εταιρείας διαχείρισης επενδύσεων και περιουσιακών στοιχείων εισηγμένης εταιρείας στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης MPC Münchmeyer Petersen Capital AG.

Η τιμή κτήσης των μετοχών έχει συμφωνηθεί στην τιμή των 7.00 ευρώ ανά μετοχή, η οποία ισούται με συνολικό κόστος 182.8 εκατ. ευρώ πληρωτέα σε μετρητά (περίπου ισοδύναμο 192.6 εκατ. δολάρια), εξαιρουμένων τυχόν εξόδων συναλλαγής. Ως μέρος της συναλλαγής, η Castor εξασφάλισε μια νέα διευκόλυνση δανείου 100.000.000 δολαρίων και 50.000.000 δολαρίων έσοδα από την έκδοση 50.000 πρόσθετων μετατρέψιμων προνομιούχων μετοχών της σειράς D, αμφότερες από την Toro Corp., εξίσου του Πέτρου Παναγιωτίδη, προέδρου και Διευθύνοντα συμβούλου της Castor.

Ο εφοπλιστής Γιώργος Δ. Γιουρούκος, αιφνιδίασε ακόμη μια φορά την ναυτιλιακή κοινότητα , αγοράζοντας τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που η συνολική τους αξία προσέγγισε τα 274 εκατομμύρια δολάρια.

Η Global Ship Lease, Inc., αποκάλυψε ότι υπέγραψε σύμβαση για την αγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ECO- 9,115 TEU, με μέση ηλικία 8,5 ετών.

Επισημαίνεται ότι τα τέσσερα πλοία βρίσκονται επί του παρόντος σε χρονοναύλωση σε κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών, ενώ η διάρκεια της χρονοναύλωσης εκτείνεται κατά μέσο όρο για 1,7 έτη ή έως και κατά μέσο όρο 5 έτη σύμφωνα με τα δικαιώματα του ναυλωτή.

Με την προυπόθεση ότι όλα τα δικαιώματα των ναυλωτών θα ασκηθούν, θα δημιουργηθούν συνολικά έσοδα έως και 184 εκατ. δολάρια.

Με αυτές τις προσθήκες, ο στόλος της εταιρείας αριθμεί πλέον 72 πλοία συνολικής χωρητικότητας 413.183 TEU.

Διαβάστε επίσης:

Xclusiv: Παραγγέλθηκαν 562 δεξαμενόπλοια – Υψηλή κερδοφορία για τα τάνκερ παρά τις διακυμάνσεις

Αντωνία Παναγίδη: Στους 10 κορυφαίους ναυτοδικηγόρους από τη Lloyd’s List

GrePort 2024 (Γιώργος Βαγγέλας και Θάνος Πάλλης): Οι 13 Οργανισμοί Λιμένων είχαν τζίρο 361 εκατ. ευρώ και κέρδη 192 εκατ. ευρώ