Ο εφοπλιστής Βαλέντιος Βαλεντής έχει περιθώριο 180 ημερών, δηλαδή μέχρι τις 13 Ιουνίου 2022, προκειμένου η μετοχή της εταιρείας του, που στις 17 Δεκεμβρίου έκλεισε στα 0,52 δολάρια να φτάσει στο 1 δολάριο!

Η Pyxis Tankers Inc. , που είναι εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στο NASDAQ και διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια, έλαβε στις 14 Δεκεμβρίου 2021, επιστολή από το Χρηματιστήριο Nasdaq με την οποία καλείται να ανακτήσει την ελάχιστη τιμή, σύμφωνα με τους κανόνες εισαγωγής του Χρηματιστηρίου.

1

Μάλιστα, η εταιρεία του Β. Βαλεντή, όπως γνωστοποίησε, σκοπεύει να συμμορφωθεί μέσα στην δεύτερη περίοδο που της δόθηκε και εξετάζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι κοινές μετοχές της εταιρείας θα συνεχίσουν να είναι εισηγμένες και να διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq και αυτή η ειδοποίηση δεν θα έχει καμία επίδραση στις δραστηριότητες της εταιρείας.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Pyxis Tankers Inc. διαθέτει έναν σύγχρονο στόλο έξι δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου, τα οποία παρέχουν λειτουργική ευελιξία και αυξημένες δυνατότητες κερδών λόγω των «οικολογικών» χαρακτηριστικών τους. Η Pyxis Tankers πιστεύει ότι είναι σε θέση να επεκτείνει και να μεγιστοποιήσει την αξία του στόλου της λόγω της ανταγωνιστικής δομής της, των ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες και της έμπειρης ομάδας διαχείρισης, της οποίας τα συμφέροντα είναι ευθυγραμμισμένα με εκείνα των μετόχων της.

Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pyxis Tankers είναι ο Βαλέντιος Βαλεντής, ο οποίος έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρία στην διαχείριση δεξαμενόπλοιων και φορτηγών πλοίων.

Ο Β. Βαλεντής ίδρυσε την Pyxis Tankers Inc., στην οποία υπηρετεί ως διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου από την ίδρυσή της. Είναι επίσης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pyxis Maritime Corp., η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης δεξαμενοπλοίων και ίδρυσε το 2007.

Από το 2001, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Konkar Shipping Agencies S.A., η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης φορτηγών πλοίων, θέση την οποία και κατέχει μέχρι σήμερα.

Την περίοδο 1998-2001 διετέλεσε εμπορικός διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρείας Λουκάς Γ. Μάτσας και από το 1996 έως το 1998 εργάστηκε ως ναυλομεσίτης στην εταιρεία N. Cotzias Shipping, ενώ από το 1989 έως το 1995 κατείχε διάφορες θέσεις στον τομέα διαχείρισης φορτηγών και ρυμουλκών πλοίων.

Ο Β. Βαλεντής απέκτησε MBA από το Southern New Hampshire University, υπηρετεί ως σύμβουλος στην Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (INTERTANKO), ενώ είναι μέλος της Ελληνικής Επιτροπής του Νηογνώμονα ΝΚΚ. Επίσης, είναι κάτοχος διπλώματος ανθυποπλοιάρχου από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου.

Η χαμηλή πτήση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια επηρέασαν και τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης εταιρείας, όπως και όλες τις εταιρείες που διαθέτουν και διαχειρίζονται τάνκερ.

«Το περιβάλλον ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοια κατά το τρέχον έτος βρίσκεται σε ύφεση, κυρίως λόγω της κακής αγοράς spot» επισημαίνει ο εφοπλιστής Βαλέντιος Βαλεντής και τονίζει ότι «η αγορά αυτή την περίοδο παρουσιάζει περαιτέρω πτώση στη δραστηριότητα”.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ο μέσος όρος απόδοσης για τα δεξαμενόπλοια μεσαίου βεληνεκούς της εταιρείας ήταν 7.326 δολάρια, που ήταν δραματικά χαμηλότερος από την απόδοση που είχε την ίδια περίοδο το 2020.

Οι συνθήκες της αγοράς έκτοτε βελτιώθηκαν και από τις 12 Νοεμβρίου 2021, η εταιρεία είχε κλείσει το 49% των διαθέσιμων ημερών για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 με μέση τιμή περίπου 10.900 δολάρια.

“Ένα φωτεινό σημείο για εμάς κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν η βελτιωμένη απόδοση των μικρότερων δεξαμενόπλοίων μας, τα οποία πέτυχαν υψηλότερη χρησιμοποίηση και χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα”, τονίζει ο Β. Βαλεντής και υπογραμμίζει ότι η μεγαλύτερη ζήτηση για προϊόντα διύλισης πετρελαίου, ειδικά από τις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης που ανακάμπτουν από την πανδημία του COVID-19, συνέβαλαν στη μείωση των παγκόσμιων αποθεμάτων σε επίπεδα κάτω ή κάτω από τους μέσους όρους 5ετίας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τον Σεπτέμβριο τα αποθέματα πετρελαίου εντός του ΟΟΣΑ έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2015. Συνολικά, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2021 και άλλα 3,3 εκατομμύρια βαρέλια το 2022 στα 99,6 mb/d , ελαφρώς πάνω από τα προ-COVID-19 επίπεδα.

Ο Β. Βαλεντής υποστηρίζει ότι η ζήτηση σε τόνο μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων διύλισης θα μπορούσε να ενισχυθεί από γεωγραφικές μετατοπίσεις που λαμβάνουν χώρα στην παγκόσμια βιομηχανία διυλιστηρίων καθώς προστίθεται νέα χωρητικότητα στη Μέση Ανατολή και την Ασία, ενώ η χωρητικότητα των διυλιστηρίων μειώνεται ή περιορίζεται στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

Ο Β. Βαλεντής, δηλώνει επίσης ότι η συνεχιζόμενη υψηλή λειτουργία των διυλιστηρίων και η βελτίωση των μεταφορικών δραστηριοτήτων αποτελούν θετικά σημάδια για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων.

«Για παράδειγμα, είπε, η παγκόσμια ζήτηση βενζίνης είναι τώρα 2% χαμηλότερη από τα προ-COVID επίπεδα, σε σύγκριση με την πτώση άνω του 10% στην αρχή του έτους. Η περαιτέρω χαλάρωση των διεθνών ταξιδιωτικών περιορισμών θα βοηθήσει τα αεροπορικά ταξίδια και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων αεροσκαφών, ένα σημαντικό φορτίο για τον κλάδο μας».

Ο Β. Βαλεντής τονίζει επίσης ότι ενώ διατηρούμε μια θετική προοπτική σχετικά με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου των δεξαμενόπλοιων και την επεκτεινόμενη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, είμαστε προσεκτικοί σχετικά με τον αντίκτυπο των πιθανών νέων παραλλαγών του COVID και πρόσθεσε: «Η βελτίωση της αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ και η επέκταση της προσωπικής και εμπορικής κινητικότητας θα αυξήσει τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές ενός ευρέος φάσματος προϊόντων πετρελαίου.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ενημέρωσε πρόσφατα την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ανάπτυξη στο 5,9% εφέτος και διατήρησε περαιτέρω αύξηση 4,9% για το 2022.

Σύμφωνα με κορυφαία εταιρεία ερευνών, το θαλάσσιο εμπόριο προϊόντων πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 7,1% φέτος και περαιτέρω 5,1% σε 1.022 εκατομμύρια τόνους, λίγο λιγότερο από τα επίπεδα του 2019.

«Η εικόνα της προσφοράς πλοίων συνεχίζει να είναι θετική λόγω της γήρανσης του παγκόσμιου στόλου», προσθέτει ο Β. Βαλεντής, «λόγω των συνεχιζόμενων χαμηλών παραγγελιών νέων δεξαμενόπλοιων και της σημαντικής αύξησης της διάλυσης πλοίων» και προσθέτει: «Στα τέλη Οκτωβρίου 2021, το βιβλίο παραγγελιών για MR ήταν το 6% του παγκόσμιου στόλου, ίσο με τον αριθμό των σκαφών ηλικίας 20 ετών και άνω. Ο συνδυασμός των υψηλών τιμών κατασκευής άνω των 40 εκατομμυρίων δολαρίων για ένα νέο MR με παραδόσεις έως το 2024 και διάφορες αβεβαιότητες σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς έχουν αποθαρρύνει την παραγγελία νέων MR. Οι διαλύσεις των σκαφών βρίσκονται σε ρυθμό ρεκόρ, καθώς 32 MR καταργήθηκαν τους πρώτους εννέα μήνες του έτους».

Τέλος, ο Β. Βαλεντής υπογράμμισε ότι με βάση την αισιόδοξη άποψη μας για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε περαιτέρω τον στόλο μας και κατέληξε, λέγοντας: «Τον Ιούλιο του 2021 αποκτήσαμε ένα οικολογικά πλοίο κατασκευής 2013, το οποίο ονομάσαμε “Pyxis Καρτερία” και στις 15 Νοεμβρίου 2021, υπογράψαμε Μνημόνιο Συμφωνίας για την απόκτηση από μια συνδεδεμένη εταιρεία, το«Pyxis Lamda», κατασκευής 2017. 50.296 dwt. οικολογικά αποδοτικό MR που κατασκευάστηκε στην SPP Shipbuilding Co. Ltd. στη Νότια Κορέα, για 32 εκατομμύρια δολάρια».

Διαβάστε επίσης

Pyxis Tankers: Οι χαμηλοί ναύλοι επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα

Β. Βαλεντής: Η νέα κίνηση της Pyxis Tanker στην αγορά των δεξαμενόπλοιων

Β. Βαλεντής: Αναχρηματοδότηση δανείου μέσω της Alpha Bank για την Pyxis Tankers