Ο ιταλικός Νηογνώμονας Rina γνωστοποίησε ότι έχει εκδώσει την αρχική έγκριση για τη ναυπήγηση ενός πλοίου Vlcc (Very Large Crude Carrier) που θα τροφοδοτείται από LNG και με υδρογόνο που θα παράγεται επί του πλοίου, το οποίο θα χρησιμοποιεί επίσης δύο μικρότερους έλικες αντί για μόνο μία.

Το σύστημα επιτρέψει στο πλοίο να επιτύχει μείωση της αντίστασης κατά 5-10% και θα εγγυηθεί την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα του ΙΜΟ 2050.

1

Στο έργο συμμετέχει το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (μέρος του ομίλου CSSC), η Marin, η Αρχή της σημαίας Λιβερίας, η Wärtsilä, η Abb και η Helbio (θυγατρική της Metacon Ab) και ο ιταλικός Νηογνώμονας.

«Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR που κατασκευάστηκε νωρίτερα φέτος, το οποίο χρησιμοποιεί την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του σκάφους, αυτό το πλοίο παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των Vlccs» σχολίασε ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Rina, ο οποίος στη συνέχεια πρόσθεσε: Αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία».

Σύμφωνα με τον ιταλικό Νηογνώμονα, αυτή η νέα φιλοσοφία πρόωσης είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα γιατί προσφέρει στους πλοιοκτήτες μια λύση για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές του ΙΜΟ 2050 μέσω μιας τεχνολογίας που είναι ευρέως διαθέσιμη και απαιτεί μόνο σημεία ανεφοδιασμού LNG.

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα, ο Gao Aihua, αναπληρωτής διευθυντής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της SWS, δήλωσε: «Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για την παγκόσμια βιομηχανία και τη ναυπηγική στην Κίνα».

Διαβάστε επίσης:

Ρεκόρ διέλευσης πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ – 23.000 πλοία και έσοδα 8 δισ. δολάρια

Σε άνοδο τα μεγέθη του ελληνόκτητου στόλου – Οι Έλληνες εφοπλιστές πορεύονται με το δόγμα: «Έχε πληρώματα καλά, τα δάνεια πληρωμένα, στην άκρη να ‘χεις μετρητά, μη φοβηθείς κανέναν»