ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ζητούν μέτρα για την ασφαλή προσέγγιση και ελλιμενισμό των πλοίων και των επιβατών
Δραματική έκκληση απηύθυνε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ζητά να ενημερωθεί αν οι παρατηρήσεις που έχουν διατυπώσει οι πλοίαρχοι για τις ελλείψεις των λιμένων έτυχαν άμεσης αποκατάστασης από τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μέχρι σήμερα, δεν έχει απαντήσει επί της ουσίας στις επισημάνσεις των πλοιάρχων, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, προκειμένου να επισπεύσει τις διαδικασίες αποκατάστασης των ελλείψεων, αλλά και να μεταφέρει την ευθύνη στις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων και των Λιμενικών Δημοτικών Ταμείων, ζητεί επίσημη ενημέρωση για τις ενέργειες που έχουν προβεί.
Στο έγγραφο των πλοιάρχων, στο οποίο αναφέρουν γύρω στα 100 λιμάνια του Αιγαίου και του Ιονίου, επισημαίνονται τα εξής:
- Ελλείψεις στο φωτισμό των λιμένων.
- Δεν υπάρχει ικανός αριθμός προσκρουστήρεων.
- Απαιτούνται εκβαθύνσεις στα περισσότερα λιμάνια.
- Χαλασμένοι φανοί.
- Τοποθέτηση δεύτερης πλάστιγγας στα μεγάλα λιμάνια, όπου απαιτούνται για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των φορτηγών αυτοκινήτων.
- Ελλείψεις στις σημάνσεις.
- Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένων.
- Απομάκρυνση παλαιών καδενών στα λιμάνια.
- Απαιτούνται επισκευές στις ράμπες των πορθμείων.
- Τοποθέτηση και συντήρηση δεστρών πρόσδεσης των πλοίων.
- Φωτοσήμανση βραχονησίδων.
Δεν υπάρχουν σκέπαστρα για τους επιβάτες, αίθουσε αναμονής και τουαλέτες στα περισσότερα λιμάνια.
Οριοθέτηση και απαγορευτική σήμανση σε λουόμενους κοντά σε λιμάνια.
Πειραιάς
-Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιου ανέμους.
-Στην θέση πρόσδεσης Νο 106 λείπει ο προσκρουστήρας (μπαλόνι) με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά την διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα.
-Τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι.
-Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
-Τοποθέτηση κατάλληλων γυνιακών προσκρουστήρων στις θέσεις 20,35,36, επίσης και στη γωνία θέση 78.
-Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις 108 -119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.
Πάτρα
-Στη θέση C λείπει το τελευταίο μπαλόνι στο πλευρικό κρηπίδωμα εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια.
-Όταν φορτώνουν πολλά πλοία ταυτόγχρονα ,κάτι το οποίο είναι σύνηθες τις απογευματινές ώρες, το λιμάνι μπουκώνει απο τα φορτηγά και υπάρχουν καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις να λειτουργούν όλες οι πύλες και η δεύτερη πλάστιγγα, που είναι εντός λιμένος.
-Επίσης, να ρυθμιστούν από τις Λιμενικές Αρχές και τον ΟΛΠΑ οι ώρες φορτοεκφόρτωσης των πλοίων RO RO, ώστε να μην συμπίπτουν με τις ώρες που φορτοεκφορτώνουν τα επιβατηγά πλοία.
-Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση μεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά την παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους.
-Στη θέση Ε είναι πολύ δύσκολη η φορτοεκφόρτωση καθώς ο χερσαίος χώρος είναι πολύ στενός αφού μεγάλο μέρος του έχει ενοικιαστεί σε κάποια εταιρεία ως πάρκινγκ ασυνόδευτων οχημάτων κι επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης κοντά στην πρύμνη ( που έχει μάλλον ως σκοπό να αποκλειστεί τελωνειακά η θέση αν χρειαστεί) που αφήνει ελεύθερη την πρόσβαση σε ένα όχημα κι αυτό με το ζόρι.
-Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό. Βέβαια, υπάρχει ένα λεωφορείο που κάνει μεταφορά επιατών αλλά λόγω πανδημίας αρκετοί επιβάτες αποφεύγουν να επιβιβαστούν σε αυτό και πάνε με τα πόδια προς τον Σταθμό για τον οποίο δεν υπάρχει και καμία σήμανση ή οδηγίες προσέγγισης.
-Ορισμένοι προσκρουστήτες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης διότι απο τις επαναλαμβανόμενες προσδέσεις , έιναι φυσικό επακόλουθο κατά την πρόσδεση του πλοίου, να υπάρχει φθορά στο εξωτερικό προστατευτικό υλικό και να γίνεται επαφή λαμαρίνας με σίδερο προσκρουστήρα.
Κέρκυρα
-Στο εξωτερικό κρηπίδωμα, όπου προσδένουμε, χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μια υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία, καθώς η νορμάλ ράμπα δεν εξυπηρετεί το ύψος των καταπελτών μας.
Δημιουργία μιας ακόμα κεκλιμένης ράμπας κατά το διάμηκες της νέας προέκτασης που κατασκευάστηκε στον εξωτερικό νέο λιμένα, περί των 30 μέτρων σε αναλογία με τις διαστάσεις των πλοίων, έτσι ώστε να υπάρχει και άλλη επιλογή πρόσδεσης με ασφάλεια κατά τους θερινούς μήνες όπου αυξάνονται οι προσεγγίσεις.
Ηγουμενίτσα
-Δημιουργία και 2ης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων γιατί με τη μία που υπάρχει, την αύξηση της κίνησης και την δικαιολογημένη απαίτηση των αρχών σε ζύγιση όλων των αυτοκινήτων αρκετές φορές δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων.
-Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση των μεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω της φορτηγών αυτοκινήτων κατά την παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους.Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων κατά την είσοδο μιας έως και το πέρας αυτού καθώς επίσης στον προβλήτα Νο 16 και γύρω στα 30 με 40 μέτρα από τις προβλήτες 10,11,12.
-Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο φωτισμός είναι τόσο χαμηλός που οι λογιστές μετ ο ζόρι διαβάζουν τα εισιτήρια.
-Εντός του λιμένος δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.
-Στη θέση Νο 16 έχει συγκεντρωθεί όγκος χώματος στο σημείο που εκτονώνονται προφανώς κάποιο ρέμα, με αποτέλεσμα ακτά την πρυμνοδέτηση με την αριστερή πλευρά να υπάρξει πιθανότατα επαφή με το μπαζωμένο σημείο. Δεν πραγματοποιούνται προσεγγίσειςστον συγκεκριμένο προβλήτα απο κανένα πλοίο μέχρι την διευθέτηση του θέματος.
-Επίσης, για την θέση Νο 7 του λιμανιού, προτείνεται η επέκταση της κεκλιμένης ράμπας κατά 10 μέτρα προς τα αριστερά για να στηρίζετι σωστά όλο το πλάτος των καταπελτών των πλοίων. Αρκετές φορές έχει παρατηρηθεί ο φωτισμός του λιμένα να είναι ελλιπής, παρόλο που υπάρχουν περισσότερες κολώνες ηλεκτροδότησης που δεν ενεργοποιούνται.
Ηράκλειο
-Η ράμπα φόρτωσης Νο 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.
-Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως.
-Στην προβλήτα Νο 2 Δυτικά, χρειάζεται αντικατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων και τοποθέτηση περισσοτέρων τοιούτων για πλαγιοδέτηση, καθώς και επισκευή ράμπας Μινωϊκών Γραμμών, καθώς υπάροχυν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.
-Στη θέση Νο 1 θέλει τοποθέτηση προσκρουστήρων.
Ραφήνα
-Παροχές νερού σε όλες τις προβλήτες.
-Εκβάθυνση του λιμένα στις προβλήτες Νο 3 και Νο4.
-Αντικατάσταση και τοποθέτηση όπου χρειάζεται προσκρουστήρων. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της Νο 3 προβλήτας έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι λιμενεργάτες και τα πλοία για την τοποθέτηση κάβων όταν πνέουν βόρειο άνεμοι.
-Συντήρηση και υπερύψωση προβλητών όπως η προβλήτα Ν 6
Διαβάστε επίσης
Χωρίς πρόστιμα η τήρηση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα πλοία
ΟΛΠ: Σημαντικές επενδύσεις έφεραν τον Πειραιά στην κορυφή του ευρωπαϊκού χάρτη