Οι εταιρείες Capital Shipping, του Βαγγέλη Μαρινάκη, υπέγραψαν επιπλέον μία συμφωνία με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας HD Hyundai, για τη ναυπήγηση 18 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής αξίας 1, 26 δολαρίων.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο όμιλος των εταιρειών του Βαγγέλη Μαρινάκη, με την παραγγελία αυτή, ανεβάζει τον αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων, στα εβδομήντα τέσσερα ( 74 ) που η συνολική τους αξία ανέρχεται στα 7,3 δισ. δολάρια.

1

Το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα του Έλληνα εφοπλιστή περιλαμβάνει όλες σχεδόν τις κατηγορίες πλοίων, με στόχο την διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού και φιλικά προς το περιβάλλον στόλο.

Με ανακοίνωση της, η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, εταιρεία συμμετοχών των ναυπηγείων του ομίλου HD Hyundai, αποκάλυψε ότι έχει υπογράψει σύμβαση για την κατασκευή των πλοίων με τον όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη

Η HD KSOE τιμολόγησε τις παραγγελίες σε 1,82 τρισεκατομμύρια KRW (1,26 δισ. δολάρια), αλλά δεν κατονόμασε την συμβαλλόμενη εταιρεία,  περιγράφοντας την, ως ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Ωκεανία.

Ωστόσο, ναυλομεσιτικές πηγές επιβεβαίωσαν ότι ο όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι πίσω από αυτή την συμφωνία.

Το ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, διευκρίνισε, όμως, ότι η HD Hyundai Mipo και HD Hyundai Samho θα κατασκευάσουν τα πλοία με παράδοση μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2028.

Τον περασμένο μήνα Απρίλιο, ο όμιλος της Capital, συνδέθηκε με παραγγελία έξι πλοίων LNG διπλού καυσίμου, μεταφορικής ικανότητας 8.800 teu στα ναυπηγεία HD Samho με τιμή κατασκευής τους, περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

Ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν επίσης ότι η Capital βρισκόταν επίσης σε συνομιλίες για τη σύμβαση για ναυπήγηση οκτώ πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu και έξι πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 1.800 teu στην HD Mipo.

Τα πλοία εκτιμάται ότι κοστίζουν το καθένα από 45 εκατομμύρια έως και 55 εκατομμύρια δολάρια.

Το έτος 2024, ο όμιλος της Capital παρήγγειλε 10 Boxships των 8.800 teu στην China’s New Times Shipbuilding και είχε προχωρημένες συνομιλίες με κινεζικά ναυπηγεία για άλλες ναυπηγήσεις πλοίων.

Το Ναυπηγείο

Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, εταιρεία χαρτοφυλακίου της HD Hyundai στον τομέα της ναυπηγικής, γνωστοποίησε ότι έλαβε παραγγελία για 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 2 τρισεκατομμύρια 535,4 δισεκατομμύρια γουόν.

Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering ανακοίνωσε ότι στις 28 Απριλίου υπέγραψε σύμβαση κατασκευής με μια ναυτιλιακή εταιρεία της Ωκεανίας για τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.400 TEU, οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 2.800 TEU και έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 TEU.

Νωρίτερα, στις 23 Απριλίου, είχε δοθεί παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2.800 TEU.

Στις 24 Απριλίου, δόθηκε παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 16.000 TEU.

Συνολικά παραγγέλθηκαν 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε τέσσερις ημέρες.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν αυτή τη φορά  αποτελούνται από 16 πλοία (10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 2.800 TEU και 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 TEU) που θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo στο Ulsan και 6 πλοία (2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEU και 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.400 TEU) που θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία HD Hyundai Samho στο Yeongam, Jeollanam-do, και έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν διαδοχικά στους πλοιοκτήτες έως το πρώτο εξάμηνο του 2028.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.400 TEU που κατασκευάζεται από την HD Hyundai Samho θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου (DF) LNG που μπορεί να χρησιμοποιεί τόσο LNG όσο και ντίζελ ως καύσιμο.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 16.000 TEU θα είναι επίσης εξοπλισμένο με scrubber, μια συσκευή μείωσης των καυσαερίων, για να ανταποκριθεί στους ενισχυμένους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).

Σύμφωνα με την Clarkson Research, η HD Hyundai Mipo έχει κερδίσει παραγγελίες για 16 από τα 33 «πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων» (κάτω των 3.000 TEU) που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως φέτος, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο μισό των παραγγελιών και κατατάσσεται στην πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς.

Στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι Κινέζοι ναυπηγοί κατέχουν κυρίαρχη θέση λόγω της σταθερής εγχώριας αγοράς και της ανταγωνιστικότητας των τιμών.

Η HD Hyundai Mipo, ωστόσο, επεκτείνει σταδιακά το μερίδιο αγοράς της με βάση τη διαφοροποιημένη τεχνολογία και την υψηλή ποιότητα.

Ένας αξιωματούχος της HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering δήλωσε: «Σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δίνοντας έμφαση στην τεράστια τεχνολογική μας υπεροχή, ποιότητα και αξιοπιστία παράδοσης» και συμπλήρωσε: «Θα ενισχύσουμε την κερδοφορία λαμβάνοντας επιλεκτικά παραγγελίες για πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας, φιλικά προς το περιβάλλον».

Διαβάστε επίσης

Κικίλιας: Η δικαιοσύνη ερευνά τους φακέλους των ΜΚΟ – Στα 34 – 36 εκατ. ευρώ μείωση των λιμενικών τελών

Το Celestyal Discovery γίνεται το πρώτο πλοίο στην Ελλάδα στο οποίο εφαρμόζεται μείγμα βιοκαυσίμου

CMA CGM: Απέκτησε την πλειοψηφία των τερματικών σταθμών της Santos Brasil επενδύοντας 2 δισ. δολάρια