ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Νάπολι Grimaldi, που διευθύνεται από τον Εμανουέλε Γκριμάλντι, γνωστοποίησε ότι ανέθεσε την ναυπήγηση εννέα πλοίων ro-pax στο ναυπηγείο China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), μια εταιρεία που ανήκει στον China Merchants Group.
Η συμφωνία, συνολικής αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπεγράφη στο Χονγκ Κονγκ.
Οι νέες μονάδες “έχουν σχεδιαστεί για να φέρουν την ποιότητα των θαλάσσιων συνδέσεων για τροχαίο φορτίο και επιβάτες στη Μεσόγειο και τη Βαλτική σε ένα νέο επίπεδο.
Όλα τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες που μπορούν να τροφοδοτούνται με μεθανόλη και ως εκ τούτου έτοιμες να επιτύχουν τον στόχο «Καθαρές Μηδενικές Εκπομπές».
Τέσσερα από τα νέα πλοία που παραγγέλθηκαν θα φέρουν ιταλική σημαία και θα ταξιδεύουν με το σήμα Grimaldi Lines, ενώ δύο, υπό ελληνική σημαία, θα ανήκουν στην θυγατρική εταιρεία Minoan Lines.
Συνολικά, έξι πλοία, της κατηγορίας «Next Generation Med», θα αναπτυχθούν στη Μεσόγειο Θάλασσα. Οι υπόλοιπες τρεις νέες μονάδες θα παραληφθούν από την θυγατρική Finnlines και θα φέρουν τη φινλανδική σημαία, εγκαινιάζοντας την κατηγορία «Hansa Superstar», σύγχρονη εξέλιξη της σειράς «Superstar», και θα προορίζονται για διαδρομές στη Βαλτική Θάλασσα.
«Και οι εννέα μονάδες θα παραδοθούν μεταξύ 2028 και 2030 και θα διαθέτουν τεχνολογικές καινοτομίες εμπνευσμένες από ένα πρωτοποριακό πράσινο όραμα», διευκρίνισε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι.
Ο συνδυασμός βελτιστοποιημένων συστημάτων για την αποτελεσματικότερη απόδοση του ηλεκτρικού φορτίου τόσο κατά την ναυσιπλοΐα όσο και στο λιμάνι, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή και η εφαρμογή βαφής σιλικόνης στο κύτος θα εγγυηθεί μείωση άνω του 50% του CO2 ανά μεταφερόμενο φορτίο σε σύγκριση με τα πλοία που εκτελούν αυτήν τη στιγμή τις διαδρομές για τις οποίες προορίζονται.
Τα νέα πλοία ro-pax, θα είναι μήκους 229 μέτρων για τη Μεσόγειο, θα έχουν μεταφορική ικανότητα 3.300 γραμμικών μέτρων κυλιόμενου φορτίου και πάνω από 300 αυτοκίνητα.
Θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 2.500 επιβάτες, με πάνω από 300 καμπίνες για συνολικά πάνω από 1.200 επισκέπτες και περίπου 700 ανακλινόμενα καθίσματα.
Κατά τη διάρκεια της θαλάσσιας διέλευσης, οι επιβάτες θα μπορούν να διασκεδάσουν σε κοινόχρηστους χώρους, όπως τρία μπαρ, μια εμπορική περιοχή, μια αίθουσα συνεδριάσεων, δύο εστιατόρια self-service, ένα πανοραμικό à la carte εστιατόριο, ένα εσωτερικό και εξωτερικό σαλόνι με εντυπωσιακή βεράντα σολάριουμ εμπλουτισμένη με δύο πισίνες και ένα ντίσκο μπαρ στον τελευταίο όροφο.
Μεγάλη προσοχή θα δοθεί στην εσωτερική διακόσμηση, με έπιπλα που διαφοροποιούνται μεταξύ των πλοίων της Grimaldi Lines και της Minoan Lines, προσαρμοσμένα ανάλογα με το γούστο και τις ιδιαιτερότητες των αγορών προορισμού.
Αυτή η νέα γενιά πλοίων αντιπροσωπεύει επίσης μια απόλυτη καινοτομία όσον αφορά την καινοτομία και την ενεργειακή απόδοση: οι έξι μονάδες «Next Generation Med» θα είναι στην πραγματικότητα οι πρώτες στη Μεσόγειο που θα σχεδιαστούν για να κινούνται με μεθανόλη.
Όσον αφορά τις τρεις μονάδες που προορίζονται για τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχουν μήκος 240 μέτρα, θα έχουν χωρητικότητα φόρτωσης 5.100 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου συν 90 αυτοκίνητα και θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 1.100 επιβάτες.
Η νέα σχεδίαση βασίζεται στα πλοία Finnsirius και Finncanopus της κατηγορίας Superstar Finnlines, αλλά έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της διαδρομής μεταξύ Φινλανδίας και Γερμανίας.
Τα νέα πλοία έχουν τροποποιηθεί προσεκτικά για να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες που δημιουργούνται από μεγαλύτερες διασταυρώσεις, με νέες κατηγορίες καμπινών και εστιατορίων που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιούν διαφορετικές προτιμήσεις, με έμφαση στην άνεση και την εμπειρία εν πλω.
Στη διάθεση των επιβατών θα υπάρχουν 320 καμπίνες (συνολικής χωρητικότητας περίπου 1.100 ατόμων), πέντε μπαρ και εστιατόρια, ένα spa με μεγάλη δυνατότητα υπηρεσιών και περιποιήσεων (συμπεριλαμβανομένης της φινλανδικής σάουνας), καταστήματα, δύο παιδικοί χώροι για διαφορετικές ηλικίες.
Ένα από τα κυριότερα σημεία είναι το κεντρικό μπαρ που βρίσκεται στην πλώρη στο κατάστρωμα 12, το οποίο προσφέρει εκπληκτική πανοραμική θέα κατά τη διάσχιση στη Βαλτική Θάλασσα.
«Τόσο ο όμιλος China Merchants Industry Group όσο και ο όμιλος Grimaldi τηρούσαν πάντα την αρχή της «καινοτομίας ως οδηγός, η ποιότητα πρώτα», κάνοντας σημαντικές ανακαλύψεις στην πράσινη τεχνολογία πλοίων και την έξυπνη πλοήγηση και θέτοντας από κοινού ένα νέο σημείο αναφοράς για τα οχηματαγωγά ro-pax.
Ως κορυφαίος κατασκευαστής εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα, η China Merchants θα επιχειρήσουν να διασφαλιστεί η παράδοση ενός ναυπηγικού έργου υψηλής ποιότητας και να βοηθήσει τον όμιλο Grimaldi να εδραιώσει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά ro-ro», δήλωσε ο Wu Sichuan, Πρόεδρος της China Merchants Industry.
«Η China Merchants Industry είναι έτοιμη να συνεχίσει να συνεργάζεται με τον όμιλο Grimaldi για να εμβαθύνει τη συνεργασία σε τομείς αιχμής όπως τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών και τα έξυπνα πλοία και να προσφέρει από κοινού πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες λύσεις θαλάσσιων μεταφορών σε πελάτες σε όλο τον κόσμο».
«Με την παραγγελία αυτών των εννέα εξαιρετικών μονάδων ro-pax συνεχίζουμε και ενισχύουμε τη μακρόχρονη και γόνιμη συνεργασία μας με την China Merchants Group, έναν εταίρο αριστείας στην κατασκευή πλοίων αιχμής», δήλωσε ο Emanuele Grimaldi, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Grimaldi και πρόσθεσε:
«Οι νέες κατηγορίες Next Generation Med και Hansa Superstar είναι το αποτέλεσμα μιας προσεκτικής μελέτης των αναγκών των πελατών μας και γενικά των αναγκών των θαλάσσιων μεταφορών, οι οποίες σήμερα περισσότερο από ποτέ απαιτεί ποιότητα, ευκολία και οικολογική βιωσιμότητα για να επιβεβαιωθεί ξανά ως βασικός τρόπος υποστήριξης της εθνικής και διεθνούς κυκλοφορίας εμπορευμάτων και επιβατών.
Ομαδοποιήθηκε ακόμη πιο κοντά στον παγκόσμιο στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών και μας τοποθετεί ακόμα πιο σταθερά ως παίκτη αναφοράς για τις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Μεσόγειο και τη Βαλτική Θάλασσα».
Διαβάστε επίσης
Χαράλαμπος Σημαντώνης: Η ναυτιλία συνεισφέρει με 1,4 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας
NAVIGATOR ASSEMBLY 2025: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Νέες Διαδρομές για τη Ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καμπουρίδου στο mononews: Ευρωπαϊκή αυτονομία στις συναλλαγές απέναντι σε Visa και MasterCard
- Η ΕΡΤ ξαναβρίσκει τον εαυτό της – Οι κινήσεις του Γιάννη Παπαδόπουλου κι ένα ταξίδι στο Κάιρο
- Πέντε Χρόνια Προσφοράς από την Πόπη Καλαϊτζή, Μια έκθεση από μαθητές του Κολλεγίου, Η Χρυσή Βαρδινογιάννη στο Σύνταγμα
- Beosound Balance «Natura»: Η τέχνη του ήχου, σκαλισμένη στην πέτρα
