Alfredo Altavilla, πρόεδρος ΙΤΑ
Η Mediterranean Shipping (MSC), επιθυμεί να αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο στη νέα ιταλική αεροπορική εταιρεία ITA Airways, μέσω μιας συμφωνίας στην οποία θα συμμετέχει και η Deutsche Lufthansa.
Το ύψος της συναλλαγής θα κυμανθεί μεταξύ 1,2 και 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg.
Η MSC υπέβαλε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κρατική ITA στην ιταλική κυβέρνηση, όπως ανέφερε τη Δευτέρα. Η Lufthansa θα ενεργήσει ως βιομηχανικός εταίρος, ανέφερε η ανακοίνωση, αν και η γερμανική εταιρεία δεν έχει άμεσα σχέδια να πραγματοποιήσει μια επένδυση μετοχικού κεφαλαίου, ανέφεραν άλλες πηγές.
Η ITA, o διάδοχος της Alitalia, είναι ελκυστική για τις συνέργειες που θα προσφέρει τόσο στον τομέα των φορτίων όσο και στον τομέα των επιβατών, σύμφωνα με την MSC.
Η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη, που ανήκει στην ιταλική οικογένεια Aπόντε, αναδείχθηκε πρόσφατα στη μεγαλύτερη γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σε μια βιομηχανία γεμάτη μετρητά, αφού η ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά λόγω της πανδημίας την οδήγησε στην πιο κερδοφόρα της χρονιά.
Η MSC διαχειρίζεται επίσης την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο.
Το ενδιαφέρον για την ITA έχει αυξηθεί από τότε που τα αεροσκάφη της άρχισαν τα ταξίδια, τον Οκτώβριο. Ο πρόεδρος της Alfredo Altavilla έχει ξεκαθαρίσει ότι αναζητά μία συμφωνία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Η Lufthansa θα μπορέσει να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας εμπορικής στρατηγικής της επιχείρησης, αναφέρουν οι πηγές.
Χωρίς περιορισμούς
Η Lufthansa εξέρχεται από τους περιορισμούς στο μέτωπο των συγχωνεύσεων που ίσχυαν μετά το κρατικό πακέτο που έλαβε για τη διάσωση της, ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Γερμανία εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο, αλλά ο μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος της Ευρώπης έχει αποπληρώσει όλα τα κρατικά δάνεια, και είναι ελεύθερος να προχωρήσει σε ξένες επενδύσεις αν το επιλέξει.
Η προσέγγιση της ITA θα μπορούσε να ανοίξει ένα άλλο κεφάλαιο στο έπος δεκαετιών της αναζήτησης ενός βιώσιμου εθνικού αερομεταφορέας από την Ιταλία. Έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να προχωρήσουν στην μετά Covid εποχή, η οποία τις έπληξε τα τελευταία δύο χρόνια. Η πανδημία έδωσε τη χαριστική βολή στην υπερχρεωμένη Alitalia.
Η κυριαρχία της MSC
Η MSC επωφελήθηκε από την αύξηση των ναύλων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αυτούς από τη Σαγκάη να έχουν πενταπλασιαστεί περίπου τους τελευταίους 18 μήνες.
Η εταιρεία ξεπέρασε την A.P. Moller-Maersk και αναδείχθηκε στην Νο 1 εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σε χωρητικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner που δημοσιεύθηκαν αυτόν τον μήνα.
Ο όμιλος, που ιδρύθηκε από τον Τζιανλουίτζι Απόντε, ο οποίος παραμένει πρόεδρος, εκμεταλλεύεται ένα στόλο 560 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταπλέουν σε περίπου 500 λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Ελέγχει επίσης την εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises, ενώ κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία διαχείρισης λιμένων Terminal Investment.
Παρά το γεγονός ότι οι σχέσεις μεταξύ του τομέα της ναυτιλίας και των αεροπορικών μεταφορών είναι σχετικά σπάνιες, η γαλλική ανταγωνίστρια της MSC στα containerships, η CMA CGM SA έχει ήδη πραγματοποιήσει κινήσεις για την είσοδο της στην αεροπορία και τη δημιουργία στόλου εννέα αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων Airbus.
Η MSC είπε ότι χρειάζεται μια περίοδο 90 εργάσιμων ημερών για τη διεξαγωγή αποκλειστικών συνομιλιών με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Ο όμιλος επιδιώκει ήδη να ολοκληρώσει μία σημαντική εξαγορά αφού υπέβαλε τον Δεκέμβριο προσφορά για την απόκτηση της αφρικανικής επιχείρησης μεταφορών και logistics της Bollore SA έναντι 5,7 δισεκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου του χρέους.