Στην εξαγορά έξι υπό κατασκευή τάνκερ VLCC προχώρησε η ναυτιλιακή Frontline του Νορβηγού μεγιστάνα John Fredriksen, τα οποία σύμφωνα πληροφορίες είχε παραγγείλει αρχικά η Central Mare, του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.

Η Frontline ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για την απόκτηση των έξι οικολογικού τύπου δεξαμενόπλοιων που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) της Νοτίου Κορέας, έναντι 565,8 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων περίπου 25,7 εκατομμυρίων δολαρίων για προσθήκες και αναβαθμίσεις. Τα πλοία πρόκειται να παραδοθούν μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2022 και του πρώτου τριμήνου του 2023.

Τα τάνκερ έχουν σχεδιαστεί για να κινούνται με διαφορετικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων, αναφέρει η εταιρεία του Fredriksen. Παράλληλα έχουν την δυνατότητα μετατροπής ώστε να καταναλώνουν LNG ή αμμωνία. Θα είναι εξοπλισμένα με scrubber.

Αν και η Frontline δεν αναφέρει το όνομα του πωλητή, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue η Central Mare του Ευάγγελου Πιστιόλη είναι η μοναδική εταιρεία που έχει υπό κατασκευή έξι VLCC, στο ναυπηγείο HHI. Μάλιστα, εκτός από αυτά, περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραγγελιών της ελληνικής εταιρείας δύο ακόμη VLCC, στα οποία, ωστόσο, συμμετέχει και η εισηγμένη ναυτιλιακή του εφοπλιστή, Top Ships.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Top Ships, τα δύο VLCC που θα παραδοθούν το 2022, είναι ήδη ναυλωμένα στην Trafigura με πολυετή συμβόλαια.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι η τιμή των 94,3 εκατομμυρίων δολαρίων που θα πληρώσει η Frontline για κάθε τάνκερ, είναι χαμηλότερη από αυτή που δίνουν τα ναυπηγεία αυτή την περίοδο, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι κερδισμένη είναι και η εταιρεία του κ. Πιστιόλη καθώς η τιμή της αρχικής παραγγελίας κυμαίνονταν στα 90 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.

Ο Lars Barstad, προσωρινός CEO της Frontline, σχολίασε: “Αυτή η συναλλαγή είναι σύμφωνη με τους βασικούς στόχους της εταιρείας μας για αύξηση της έκθεσης μας στην αγορά των VLCC, χωρίς να προσθέσουμε επιπλέον πλοία στα ήδη υπάρχοντα της αγοράς. Ενισχύει περαιτέρω τη προσπάθεια της Frontline για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, υψηλής ποιότητας και με αποδοτικά καύσιμα, στόλου. Το πρόγραμμα παράδοσης για αυτά τα πλοία είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, καθώς ανοίγει ένα παράθυρο σε ένα χρονικό διάστημα που ήταν κλειστό για νέες παραγγελίες. Με την κίνηση αυτή η Frontline κινείται γρηγορότερα στο ταξίδι της προς τις προς χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα”.

Η ναυτιλιακή του Νορβηγού εφοπλιστή ανακοίνωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος της αποπληρωμής θα γίνει κατά την παράδοση κάθε πλοίου, ενώ η χρηματοδότηση τους θα προέλθει από υφιστάμενες δανειακές διευκολύνσεις.

Διαβάστε ακόμα:

Βαγγέλης Μαρινάκης: H Capital Product Partners παρέδωσε το πλοίο Magdalena στον νέο ιδιοκτήτη

Οι κινήσεις της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στην αγορά ξηρού φορτίου

ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ: Ολοκληρώθηκε η δωρεά 10 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών στο Λιμενικό

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση