ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επισημαίνεται ότι άλλες 19 μονάδες βρίσκονται υπό κατασκευή, οι οποίες θα μπορούν να λειτουργούν έως και 200 μίλια από την ακτή.
«Τα μη επανδρωμένα πλοία αντιπροσωπεύουν ένα νέο ορόσημο για τον ναυτιλιακό τομέα» υπογραμμίζει ο RINA στην ανακοίνωσή του, διευκρινίζοντας ότι η RC Dock είναι γνωστή για την εφαρμογή των πιο καινοτόμων τεχνολογιών για την υποστήριξη της ναυτικής βιομηχανίας, όπως τα μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας ( Unmanned Surface Vessels – USV) , τις αυτοματοποιημένες αποβάθρες για την πρόσδεση και τον ανεφοδιασμό τους και τα συστήματα εκτόξευσης και ανάκτησης για τα USV. Ο στόλος θα διεξάγει εργασίες όπως υπεράκτιες και υποθαλάσσιες επιθεωρήσεις, συντήρηση και επισκευές μη επανδρωμένες και στη συνέχεια ελεγχόμενες εξ αποστάσεως.
Οι μονάδες RC Dock, μήκους περίπου 12 μέτρων, έχουν σχεδιαστεί για τη συλλογή σημαντικών δεδομένων σχετικά με τη βαθυμετρία, το επίπεδο ρύπανσης, τα ρεύματα, τις συνθήκες του βυθού, τον καιρό και τη μετανάστευση πτηνών, καθώς και για τη διεξαγωγή περιπολιών στις ακτές για την ανίχνευση τυχόν παράνομων δραστηριοτήτων όπως όπως η πειρατεία και η παράνομη διακίνηση ουσιών και υλικών.
Τα μη επανδρωμένα σκάφη θα λειτουργούν εξ αποστάσεως από μια κεντρική αίθουσα διοίκησης (που βρίσκεται επί του παρόντος στο Ijmuiden της Ολλανδίας) ή από ένα απομακρυσμένο και κινητό κέντρο ελέγχου που μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων στη θάλασσα, τα σκάφη εργασίας – που ονομάζονται Marine Autonomous Robotic Intervention Platform (MARIP) – θα παρακολουθούνται από την ξηρά, 24 ώρες και επί 7 ημέρες την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τον Guido Garufi, διευθυντή επιχειρηματικής ανάπτυξης για την Benelux και τη Βόρεια Γαλλία στο Rina, «τα τηλεχειριζόμενα αυτόνομα πλοία αναγνωρίζονται ευρέως ως το μέλλον για πολλούς τομείς της ναυτιλίας. Αυτή η πρώτη έγκριση αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της ολοένα ευρύτερης χρήσης».
Επιπλέον, ο Garufi πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο στο οποίο έχουμε συνεργαστεί στενά με την RC Dock και τις Ναυτιλιακές Αρχές. Ένα θεμελιώδες θέμα που έθιξε το έργο είναι αναμφίβολα η ασφάλεια των υπολογιστών, η οποία έχει αναλυθεί και διαχειρίζεται όπως όλες οι πτυχές της ασφάλειας στη θάλασσα».
Ο Ronald J. Kraft, διευθυντής και ιδρυτής της RC Dock Engineering BV, είπε τα εξής: «Για την εκτέλεση ορισμένων εργασιών, η πλοήγηση και η λειτουργία τηλεκατευθυνόμενων σκαφών έχουν αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα. Σε περιπτώσεις όπου πρέπει να εκτελεστούν απλές εργασίες, αλλά που θα συνεπάγονταν μακρά παραμονή στη θάλασσα, ο αυτοματισμός αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια και αφαιρεί τον κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή. Επιπλέον, τα σκάφη εργασίας μπορούν να λειτουργούν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας και στις περισσότερες συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι πλέον απαραίτητο να υπάρχει πλήρες πλήρωμα στη θάλασσα. Οι άνθρωποι θα μπορούν να εργάζονται στην ξηρά σε ακόμη πιο ασφαλείς συνθήκες και θα εκπαιδευτούν για να εμπλουτίσουν τις δεξιότητές τους σύμφωνα με την εξέλιξη του κλάδου».
Ο Kraft ολοκλήρωσε λέγοντας: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτό το έργο και εκτιμούμε την επαγγελματική υποστήριξη και την εμπειρία των ειδικών της Rina. Αυτή είναι μόνο μια αρχή για τηλεκατευθυνόμενες και μη επανδρωμένες θαλάσσιες επιχειρήσεις, αλλά πιστεύω ότι είναι ένας τρόπος εργασίας που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και σε άλλους τομείς του κλάδου».
Διαβάστε επίσης:
ΟΛΠ Α.Ε.: Στα €52,9 εκατ. τα κέρδη μετά φόρων, αυξημένα κατά 43,9%
Πλακιωτάκης: Η Ελλάδα πράττει το αυτονόητο και προστατεύει τα θαλάσσια σύνορα της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κωστής Χατζηδάκης στο My Story: Η ΝΔ δεν θα ναυαγήσει για τις διαφορετικές απόψεις Σαμαρά
- Λίβανος: Νέα ισραηλινά πλήγματα εναντίον νότιου προαστίου της Βηρυτού
- Χρηματιστήριο: Όλες οι μετοχές στο κόκκινο, δεν κερδίζει κανείς το τελευταίο 6μηνο
- Πολυτεχνείο: Μέτρα για την ασφάλεια των εορτασμών της 51ης επετείου – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις