Κόκκινη γραμμή για τη ναυτιλία το σύστημα εμπορίας ρύπων στην ΕΕ

«Κόκκινη γραμμή» είναι για την πλοιοκτησία, σε παγκόσμιο επίπεδο, η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εισάγει περιφερειακά μέτρα στη ναυτιλία, που είναι, από την φύση της, μια διεθνής δραστηριότητα.

Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υπερψηφίσει την πρόταση των πρασίνων για εισαγωγή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων, ο διευθύνων σύμβουλος της Lavinia Corp, και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA), Παναγιώτης Λασκαρίδης, ο οποίος είναι γνωστός για τον χειμαρρώδη λόγο του, περιέγραψε την θέση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας απέναντι σε ανάλογες πολιτικές ως εξής: «Θα περάσετε πάνω από το πτώμα μας».

Ο κ. Λασκαρίδης, μιλώντας πριν από λίγη ώρα στο 7ο analyst & investor ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, σημείωσε, μεταξύ άλλων, τα σημαντικά θέματα που απασχολούν την ευρωπαϊκή ναυτιλία σήμερα, που, μεταξύ άλλων, είναι η κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα πληρώματα, η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας στην Ευρώπη, αλλά και ζητήματα που αφορούν στις κρατικές ενισχύσεις, για τις οποίες ανέφερε ότι η ναυτιλία δεν επιθυμεί να αλλάξει τίποτα.

Η ναυμαχία για τα περιφερειακά μέτρα

Ο κ. Λασκαρίδης υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι η ναυτιλία είναι μια παγκόσμια βιομηχανία και ότι έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται και υπενθύμισε στην ΕΕ ότι ο ευρωπαϊκός στόλος, ο μεγαλύτερος του κόσμου, είναι το μόνο πλεονέκτημα που διαθέτει στον διεθνή ανταγωνισμό. Αν λείψουν τα ευρωπαϊκά πλοία, είπε, ο μισός κόσμος θα πεινάσει και ο άλλος μισός θα παγώσει από το κρύο.

Υπερθεμάτισε, επίσης, των θέσεων που εξέφρασε χθες ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος κατακεραύνωσε όσους προωθούν το σύστημα εμπορίας ρύπων για τη ναυτιλία στην Ευρώπη, τονίζοντας, όπως έγραψε το mononews, ότι δεν το κάνουν από ευαισθησία για το περιβάλλον, αλλά γιατί εξυπηρετούν συγκεκριμένα εμπορικά συμφέροντα.

Όσον αφορά στην ιστορία, ο κ. Λασκαρίδης θύμισε σε όσους παρακολούθησαν διαδικτυακά την τοποθέτησή του στην κουβέντα που είχε με τον Νίκο Μπορνόζη της Capital Link ότι το 2010 και στη συμφωνία των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή, οι νομοθέτες άφησαν έξω τη ναυτιλία.

Από τότε, συμπλήρωσε, η πίεση που ασκείται στον κλάδο είναι τεράστια, αλλά και η ναυτιλία έχει κάνει σε διεθνές επίπεδο τεράστια βήματα προόδου από τότε.

Σε κανονιστικό επίπεδο, σημείωσε ότι η Ε.Ε. αθέτησε την συμφωνία που είχε κάνει με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό να δοκιμάσει και να θέσει σε ισχύ μια παγκόσμια πλατφόρμα δεδομένων για τα πλοία και προχωρά σε δική της περιφερειακή πολιτική.

«Στην Ευρώπη λένε ότι ο ΙΜΟ καθυστερεί. Ίσως αυτό είναι αλήθεια, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν ότι είναι πολύ πιο εύκολα να νομοθετείς σε περιφερειακό επίπεδο, από ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως κάνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός», σημείωσε χαρακτηριστικά. Έκανε αναφορά και στην νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει εκλεγεί με την στήριξη των πρασίνων, κάτι που, όπως σχολίασε, δεν είναι κακό, αλλά ορισμένες φορές οδηγεί σε ακραίες αντιδράσεις.

Όσον αφορά στο σύστημα εμπορίας, υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί περιβαλλοντικό μέτρο, αλλά απλά έναν φόρο, και συμπλήρωσε ότι η ναυτιλία έχει συγκεκριμένες προτάσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Υπογράμμισε, πάντως, ότι και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κοιτούν και πάλι το ζήτημα, αφού έχουν εναντιωθεί και άλλοι τεράστιοι κλάδοι της οικονομίας, όπως είναι οι charterers.

Ανταγωνιστικότητα

Όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης για την ναυτιλία, σημείωσε ότι, κατά την διάρκεια της προεδρίας του στην ECSA πριν από δυο χρόνια, εκπονήθηκε μια μελέτη, η οποία έδειξε ότι άλλα ναυτιλιακά κέντρα, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η Σιγκαπούρη, η Σαγκάη, αλλά και το Βανκούβερ, προσφέρουν πολύ καλύτερους όρους από ό,τι προσφέρει σήμερα η Ευρώπη.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση