Ο τερματικός σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Ριέκα της Κροατίας έκλεισε το έτος 2024 ξεπερνώντας το δικό του ρεκόρ διακίνησης εμπορευμάτων.

Η εταιρεία Adriatic Gate Container Terminal γνωστοποίησε ότι ξεπέρασε το όριο των 400.000 TEU τις τελευταίες ημέρες. Αυτό είναι το υψηλότερο αποτέλεσμα που έχει επιτευχθεί ποτέ στο λιμάνι της Κροατίας, το οποίο πέτυχε η εταιρεία που αποτελείται κατά 51% από την International Container Terminal Services (Ictsi) και 49% από την δημόσια ελεγχόμενη εταιρεία Luka Rijeka.

1

Ο ναυτιλιακός όμιλος των Φιλιππίνων, Ictsi είναι διεθνής λιμενικός φορέας με παρουσία σε 20 χώρες και διαχειρίζεται 34 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς .

Η εταιρεία Agct, με την ανακοίνωση της, υπογραμμίζει με ξεχωριστό τρόπο, το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε, διεκδικώντας το ρόλο της Rijeka ως ενός από τους κεντρικούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στην Αδριατική:

«Με αυτήν την εντυπωσιακή κίνηση, η Ριέκα συνεχίζει να επιβεβαιώνει το ρόλο της ως ένας από τους κύριους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων για την παραλαβή εμπορευμάτων από την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ευρώπη».

Το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε παρά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τη διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής για πάνω από μια εβδομάδα μετά το ατύχημα στο Κάρλοβατς και το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ζάγκρεμπ και Ουγγαρίας για προγραμματισμένα έργα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Agct, Εμμανουήλ Παπαγιανάκης , επισήμανε ότι το έργο που επιτελέστηκε στη διάρκεια του έτους και την αφοσίωση όλων των εργαζομένων, εξηγώντας ότι «μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς λόγω της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας, ο τερματικός σταθμός έχει επιδείξει ανθεκτικότητα μέσω της ταχείας ανάκαμψης και ακόμη ανάπτυξη καθώς σταθεροποιούνται οι υπηρεσίες».

Σύμφωνα με τον Εμμανουήλ Παπαγιανάκη, η θεμελιώδης σημασία των σιδηροδρομικών μεταφορών επιβεβαιώνεται ως το κύριο μέσο για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού της Ριέκα, όπου οι δραστηριότητες της δεύτερης αποβάθρας εμπορευματοκιβωτίων , υπό κατασκευή από την Apm, θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2025

Ο Εμμανουήλ Παπαγιαννάκης, ανέλαβε καθήκοντα στο λιμάνι της Ριέκα τον Αύγουστο του 2019, προερχόμενος από τον ρόλο του Chief Commercial Officer της Victoria International Container Terminal, θυγατρικής της ICTSI στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Τα τελευταία δύο χρόνια, από τότε που εντάχθηκε στην ICTSI, ήταν επικεφαλής της εμπορικής ανάπτυξης ως Εμπορικός Διευθυντής, αλλά κάλυψε επίσης έναν ευρύτερο παγκόσμιο εμπορικό ρόλο στον όμιλο ICTSI.

Ο Εμμανουήλ Παπαγιαννάκης έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο με την Patrick Terminals και την APMT, προτού ενταχθεί στην ICTSI, επέβλεψε τις εμπορικές δραστηριότητες της APMT στην Ασία ως Head of Commercial. Επίσης, διαθέτει πλούσια εμπειρία λειτουργίας τερματικού, εις βάθος γνώση και κατανόηση ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού και ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο σχέσεων ανώτερων στελεχών σε όλο τον κλάδο μας.

Ο Εμμανουήλ Παπαγιαννάκης, αντικατέστησε στο λιμάνι της Ριέκα, τον Wojciech Szmulewicz, ο οποίος ήταν επικεφαλής του τερματικού σταθμού στη Ριέκα από τον Μάιο του 2016.

Ο Εμμανουήλ Παπαγιαννάκης έφερε νέες ιδέες και έργα θα συμβάλλει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της AGCT και ενίσχυσε τη θέση μας ως ένα από τα στρατηγικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της βόρειας Αδριατικής.

Το Adriatic Gate Container Terminal (AGCT), το οποίο λειτουργεί από την International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI), στο λιμάνι της Ριέκα της Κροατίας, πέτυχε πρόσφατα δύο σημαντικά ορόσημα: ρεκόρ μηνιαίας διακίνησης και την υψηλότερη εξυπηρέτησης ενός πλοίου.

«Είμαστε ευχαριστημένοι με την ομαδική εργασία και τις προσπάθειες του προσωπικού μας για να επιτύχουμε αυτό το νέο ορόσημο. Είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε μερικά ακόμα μπροστά. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο ευχάριστο δεδομένου ότι είχαμε προχωρήσει σε λειτουργία μονής αποβάθρας με το έργο εμβάθυνσης 100 μέτρων», δήλωσε ο Εμμανουήλ Παπαγιαννάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της AGCT και πρόσθεσε: «Βλέπουμε τώρα μια επιστροφή σε δύο θέσεις ελλιμενισμού καθώς το έργο ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο, βελτιώνοντας τα επίπεδα εξυπηρέτησης του τερματικού σταθμού».

Επιπλέον, η AGCT σημείωσε ρεκόρ ανταλλαγής 7.120 TEU με ένα σκάφος, ενώ χειριζόταν το πλοίο Maersk Huacho, μέρος της υπηρεσίας κοινής χρήσης πλοίων 2M Alliance από τη Maersk και την MSC, η οποία συνδέει την Κίνα και άλλα λιμάνια της Άπω Ανατολής με την περιοχή της Αδριατικής.

Διαβάστε επίσης

H MSC κατέκτησε το 25% της διακίνησης κοντέινερ στη Μεσόγειο με υποχώρηση των ανταγωνιστών της

Ο Ιωάννης Α. Ξυλάς, ανέλαβε την προεδρία της Intercargo – Αντιπρόεδρος η Μεταξία Ψάλτη

Το Sea Moon της Μαρίας Κτιστάκη ύψωσε την ελληνική σημαία